Koncerte po atviru dangumi karilionu gros G. Sodeika, dažnai koncertuojantis pačiu didžiausiu Lietuvoje Vilniaus karilionu. Šį menininką pažįstame kaip aktualų nūdienos kompozitorių, kurio kūrybą maitina FLUXUS ir teatrališkumo idėjos, taip pat populiarioji, džiazo ar roko muzika. G. Sodeika prieš porą metų dalyvavo Klaipėdos kariliono festivalyje, kuriam specialiai sukūrė ir su klaipėdiečių kolektyvais atliko „Fluxus Requiem“.
Jau kelerius metus, bendradarbiaujant su Lietuvos kompozitorių sąjunga, plečiamas lietuviškos kariliono muzikos repertuaras. Šiemet festivalyje taip pat nuskambės kelios premjeros.
„Popietės varpų“ koncerte atliekamo naujo kūrinio autorius V. V. Jurgutis dėl savo rafinuotai abstrakčių kompozicijų laikomas neabejotinu elektroninės muzikos lyderiu. Pastaraisiais metais jis daug koncertuoja didžiausiuose Azijos, Europos ir JAV festivaliuose, kur pristato savo elektroninę ir audiovizualinę kūrybą.
Specialiai Klaipėdos kariliono festivaliui Vytautas parašė kompoziciją „Afterbell“ karilionui ir elektronikai. Pasak autoriaus, „kūrinio rašymo laikotarpis sutapo su koronaviruso pandemijos eiga pasaulyje, tad jame (ypač varpų instrumento partijoje) fiksavosi ir kūrėsi garsinių virpesių struktūrinės būsenos, vis dėlto kiek koreliuojančios tą stebėtinai keistą laikotarpį. Meditacinio pobūdžio judantis išskaidytas varpo spektrinis dažnis pradžioje ir vėliau kūrinio metu ryškėjančios vis trumpesnės trukmės periodinės sekos konvertuotos iš vis didėjančio statistinio duomenųsrauto“. V. V. Jurgutis atliks elektronikos partiją tiek savo kūrinyje, tiek kolegos Gintaro premjerinėje kompozicijoje.
„Varpo skambesys – unikalus, nepalyginamas su jokio kito instrumento skambesiu, nes varpas mums atsiliepia ne vienu tonu, kaip įprasta visiems instrumentams, o ištisa palete vienu metu skambančių tonų ir obertonų. Ši instrumento savybė sukuria neribotas galimybes lieti obertonų akvareles, komponuoti netikėtus vibracijų ir dažnuminių samplaikų ritmus, atveria naujas erdves kitokios muzikos skambesiui,“ – sakė naujo kūrinio autorius G. Sodeika. „LEX NON SCRIPTA“ – kariliono ir elektronikos izoritminė polifonija, bandymas tyrinėti ir gretinti šių fenomenų skirtingumą. Karilionas šiuo atveju interpretuojamas labiau kaip ritminis instrumentas, galintis suformuoti garsinius ciklonų ir anticiklonų atmosferų frontus. „Laisvę kariljonui! Karilionas turi teisę skambėti natūraliai!“ – įsitikinęs G. Sodeika.
Į festivalio istoriją bus įrašytos net dvi karilioną ir elektroniką suderinusios premjeros.
Publika galės įvertinti pati – koncertas nemokamas, kaip ir kiti festivalio renginiai, buriantys publiką į Klaipėdos laikrodžių muziejaus kiemelį. Koncertą ves muzikologė Austė Nakienė.
Naujausi komentarai