Pereiti į pagrindinį turinį

Mėlynos spalvos labirintais

2018-12-14 06:51

Šiandien 18 val. uostamiesčio Baroti galerijoje (Aukštoji g. 12) bus atidaryta Aušros Kleizaitės kūrinių paroda „DraWWing Blue“, palydėsianti išeinančius ir pradėsianti naujus šios galerijos veiklos metus.

Paprastomis priemonėmis

Parodoje „DraWWing Blue“ bus eksponuojami menininkės A.Kleizaitės piešinių ciklai „Drawing Blue. Serie Portuguesa“ (2018) ir „Love Story“ (2017), kuriuos jungia kelionės, jausmai ir mėlyna spalva.

A.Kleizaitė visada turėjo savitą raiškos lauką, gana tolimą įprastai lietuviškojo piešimo tradicijai. Nors autorė yra baigusi tekstilės meno studijas, piešimas jos kūrybiniame procese visuomet užėmė svarbią vietą. Kūryboje ji renkasi paprastas raiškos priemones – anglį, pasteles, popierių. Jos piešiniai išraiškingi, vaizdai byloja ne tik apie pasaulinius, bet ir apie dvasinius dalykus. Kūrybos temas ir siužetus Aušra skolinasi iš gyvenimo. Piešiniuose dominuoja emocijos ir istorijos – tai menininkės variklis, kuris priverčia pridėti anglį ar pastelę prie popieriaus ir neapčiuopiamiems dalykams suteikti matomą rūbą. Aušros kūryba išsiskiria savo raiška, ji renkasi natūralumą, spalvų sodrumą. Jos maniera – ekspresyvi, intuityvi ir energinga. Kompozicijos įtraukia žiūrovus į pasakojimą, įpina į santykį su vaizduojamomis figūromis arba apgaubia spalvos visuma.

Portugalijos serija

Ciklo „Drawing Blue. Serie Portuguesa“ (liet. „Piešti mėlyną. Portugalijos serija“), kurį Aušra sukūrė 2018 m. būdama Portugalijoje, piešiniuose dominuoja žmonių figūros, veidai. Čia svarbiausias ryšys, vaizduojamas tarp figūrų, arba tas, kurį susikuria patys žiūrovai, akimis sekdami veidų, profilių, siluetų linijomis. Be to, piešiniuose matomi dekoratyviniai Portugalijos simboliai – azulejos, įvairiais raštais margintos keraminės plytelės, kurios yra naudojamos iki šių dienų tiek interjero, tiek pastatų išorės dekorui. Aušros piešiniuose vaizduojamos melsvos azulejos susilieja su figūromis ir jų emocijomis. Mėlyni gėlių raštai vienur paslepia, užstoja, apsaugo nuo vojaristinių žiūrovų žvilgsnių, kitur – atveria kelią į sielą ir jos pasakojimą. Triptike „Bangelės“ pasakojama kiek kitokia istorija. Čia bangos skiria, bet kartu suartina ir sujungia dvi sielas, nublokštas į skirtingus pasaulio kraštus. Tekantis vanduo – gyvybės, atgimimo, dvasios tyrumo simbolis. Viso ciklo ašis – glaudus tarpusavio ryšys.

Meilės istorija

Cikle „Love Story“ (liet. „Meilės istorija“), sukurtame 2017 m. vizito Sakartvele (Gruzija) metu, dominuoja abstraktūs elementai, o mėlyna spalva – sodri, energinga ir vaisinga. Piešiniuose prieš akis nedrąsiai išnyra plataus ežero ar didingų kalnų horizonto linija, tuomet akys nukrypsta į plačią dangaus erdvę, o galiausiai vėl sugrįžta į šalia bėgančią sraunią upę. Viskas aplinkui tyra ir ramu. Sakartvele gamta yra nepaliesta žmogaus, ji – pasakiško grožio ir užburianti. Aušra savo meilės istoriją su gamta įprasmino mėlyna spalva. „Net nežinau, kaip mėlyna atėjo, tiesiog ji yra. Tarsi seka mane, atsiranda iš dangaus ir iš vandens, iš žmonių. O jei iš žmonių, tai ir iš Dievų. Mėlyna – karališka spalva, pati brangiausia. Kažkada mėlyni dažai buvo patys brangiausi Europoje. Tai stebuklinga, magiška spalva, kuri išplečia erdvę. Ir dar ji byloja apie tą „mėlyną“ jausmą, tai reiškia – ir apie meilę“, – dalijosi mintimis autorė.

Apie autorę

A.Kleizaitė (gim. 1972 m. Kaune) baigė taikomosios grafikos studijas, vėliau studijavo tekstilės specialybę. 2000 m. apsigynė menų magistro diplomą. Nuo 1998 m. aktyviai dalyvauja Lietuvos ir tarptautinėse meno parodose, tarptautinėse menininkų rezidencijose. Menininkė yra žinoma dėl savo išraiškingų grafikos ir tekstilės darbų. Jos kūriniuose aiškiai jaučiamas susidomėjimas vidine žmogaus būsena, nagrinėjami įvairūs gyvenimo aspektai, daug dėmesio skiriama socialinei aplinkai. Dažnai darbuose žmogiška patirtis susipina su gamta, kultūra, kasdieniu gyvenimu. Savo kūrybiniame procese menininkė lieka atvira eksperimentavimui, naudoja paprastas medžiagas. Aušra yra pelniusi UNESCO – Aschberg 2003–2004 m. stipendiją, o parodai „Geriausias 2003 metų kūrinys“ jos sukurtas objektas „The Art of Being a Girl“ (liet. „Menas būti mergina“) pelnė geriausio metų kūrinio apdovanojimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų