Pereiti į pagrindinį turinį

„Orfėjas pragare“: svarbu neprarasti įvaizdžio

2020-09-21 12:46
DMN inf.

Rugsėjo 18–19 d. įvyko Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro Jacques‘o Offenbacho operetės „Orfėjas pragare“ premjera, kurią sukūrė ambicinga statytojų komanda: pastatymo muzikos vadovas ir dirigentas Tomas Ambrozaitis, režisierė Rūta Bunikytė, kostiumų dailininkė ir scenografė Renata Valčik, choreografė Inga Briazkalovaitė bei šviesų dailininkas Eugenijus Sabaliauskas.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjera skirta Muzikinio teatro Klaipėdoje 200 metų sukakčiai. Tačiau greičiausiai nė vienas žiūrovas nesuabejojo, jog operetės siužetas pasakoja apie kur kas artimesnius dabarčiai laikus. 

Atlikėjai žino: tam, kad priverstum žiūrovą nusišypsoti, reikia padirbėti. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras vadovaujamas vyriausiojo dirigento Tomo Ambrozaičio, pasistengė, kad J. Offenbacho muzika suskambėtų įtaigiai. Operetėje ji alsuoja kaip jūra: atslūgdama, prislopdama ir vėl šaudama į emocines keteras.

O. Kasabovos ir E. Sabaliauskaitės nuotr.

„Orfėjas pragare” – komiška opera, kurioje mitologiniai ir kartu realūs personažai trokšta išlieti savo širdgėlą ir paragauti Edeno sodo vaisių, tad scenoje išvydome ir dievų maištą, ir valdovo sostą simbolizuojantį klozetą. Juk operetės herojams taip svarbu nė akimirkai neprarasti įvaizdžio!

„Orfėjo pragare“ scenografė ir kostiumų dailininkė Renata Valčik operetės herojus „apgyvendino“ mini salone su kolonomis, užuolaidomis ir laiptais, simboliškai jungiančiais žemę ir dangų. Veikėjų galvas puošia daugybė išradingų perukų, o baleto šokėjams tenka pasiversti net avelėmis. Šiame spektaklyje nejudėdamos stovi tik statulos. O kadangi veiksmas vyksta ant laiptų, kiekvieną judesį tenka gerai apskaičiuoti.

„Čia šokama nuo dangaus iki pragaro ir atgal“, – sako choreografė Inga Briazkalovaitė, užduočių skyrusi ne tik Muzikinio teatro baleto trupei, chorui, bet ir solistams. 

O. Kasabovos ir E. Sabaliauskaitės nuotr.

Vaidmenis operetėje ruošė savi ir kviestiniai solistai: rugsėjo 18 d. – Euridike tapo Beata Ignatavičiūtė, Orfėju – Kęstutis Nevulis, Aristėju (Plutonu) – Tadas Jakas, Viešąja nuomone – Dalia Kužmarskytė, Jupiteriu – Mindaugas Rojus, Venera – Vitalija Trinkė, Diana – Oksana Auškalnytė, Minerva – Dina Mataitienė, Kupidonu – Rasa Ulteravičiūtė, Stiksu – Šarūnas Juškevičius, Junona – Reda Jucevičienė, Merkurijumi – Gytis Šimelionis, o rugsėjo 19 d. –Euridike tapo Rita Petrauskaitė, Orfėju – Rapolas Baranauskas, Aristėju (Plutonu) – Tadas Jakas, Viešąja nuomone – Aurelija Dovydaitienė, Jupiteriu – Mindaugas Rojus, Venera – Vitalija Trinkė, Diana – Oksana Auškalnytė, Minerva – Dina Mataitienė, Kupidonu – Rosana Štemanetian, Stiksu – Virginijus Pupšys, Junona – Reda Jucevičienė, Merkurijumi – Gytis Šimelionis.

Pretenzingiausias operetės personažas – Viešoji nuomonė, linkusi keistis kaip nemušta korta. Jokie svarbūs siužeto  įvykiai nevyksta be jos įsikišimo. Štai nesutvertai namų buičiai Euridikei įkyrėjo jos vyras Orfėjas, jo muzika ir eilės. Pora mielai skirtųsi, tačiau vyrui svarbi Viešoji nuomonė, o skyrybos pakenktų jo viešajam statusui...  Ar pasiekė operetės herojai išsvajotąjį Olimpą, o gal atrado kitą laimės švyturį? Visa tai sužinosite operetėje „Orfėjas pragare“. Tuo tarpu Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras sveikina žiūrovus vieno herojaus dainuojama fraze: „Nešu tau širdį, dedu prie kojų, viltingai laukiu...“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų