T. Daukšos „Laimės švieselės“
T. Daukšos naujausias projektas „Laimės švieselės“ apmąsto tvarumą ir perteklių, harmoniją ir triukšmą kultūroje ir kasdieniame gyvenime bei meno ir dizaino santykį. Iš pirmo žvilgsnio neįpareigojantis, linksmas ir žaismingas projektas kelia svarbius ir aktualius klausimus, ar vaisingos ir realios yra mūsų gamtos apsaugos ir tvaraus gyvenimo pastangos.
T. Daukša – jaunosios kartos menininkas, pradėjęs studijuoti tapybą, šiandien išplėtė kūrybos spektrą ir savo tyrimus pristato įvairiomis formomis – skulptūromis, paveikslais, instaliacijomis, fotodokumentais ir schemomis. Nors tyrimo metodai pagrįsti moksline logika, menininkas daug dėmesio skiria vizualiniam kūrinių aspektui: tūriams ir formoms, proporcijoms, medžiagiškumui ir erdviniam išdėstymui. Jo kūriniuose dera patraukli estetinė forma ir konceptualus turinys.
Britų fotomenininkų „Babochka“
Britų fotomenininkų J. Tacono ir L. Griffitho fotografijų paroda „Babochka“ tęsia pasakojimą apie identitetą ir galią. Paroda rengiama bendradarbiaujant su Lietuvos fotomenininkų sąjunga.
„Babochka“ (liet. „drugelis“) yra fotografijos tyrimas, kurio objektas – atokus ir palyginti mažai pažįstamas Lietuvos miestas Visaginas, sovietinės okupacijos metais specialiai įkurtas tuo metu galingiausios pasaulyje atominės elektrinės statytojams ir darbuotojams. Lietuvos ir Latvijos pasienyje esanti Ignalinos atominė elektrinė buvo ambicingas projektas, turėjęs užtikrinti solidžią ateitį Visagino gyventojams. Lietuvai siekiant įstoti į Europos Sąjungą, pagrindine sąlyga tapo baigti eksploatuoti Ignalinos elektrinę. Elektrinėje buvo naudojamos tokios pat reaktoriaus technologijos (RBMK-1500) kaip ir Černobylyje.
Tyrinėjo iš arti
Jėgainės uždarymo įtaka Visagino miestui tapo pagrindine Laurie ir Jonty’io fotografijos projekto „Babochka“ ašimi. Menininkai įsitraukė į kadaise labai uždaros vietinės bendruomenės, kurią sudarė visos buvusios Sovietų Sąjungos tautų žmonės, gyvenimą ir iš arti tyrinėjo kone šventai saugomą elektrinės vidų. Išryškėjo išdidumo, išlikimo, bendruomeniškumo ir suskaldytos tapatybės paveikslas.
Aršių politinių debatų ir šių dienų Europos ekonominio nestabilumo kontekste Lietuva atsiskleidžia kaip valstybė, kurios žmonės ieško tvarios tapatybės ir savo vietos prie europietiškųjų derybų stalo. Svarstant aktualius klausimus dėl atominės energijos naudojimo, ypač turint omenyje tikrąją įvairių Jungtinės Karalystės ir Europos jėgainių uždarymo kainą, „Babochka“ tobulai atspindi šių dienų realijas.
Abi parodos P. Domšaičio galerijoje Klaipėdoje (Liepų g. 33) veiks iki gegužės 1 d.
Naujausi komentarai