Parodoje eksponuojamas fotografijas vienija tipologiška žvilgsnio strategija. Autoriai fiksuoja aplinkas ir personažus laikydamiesi griežtai nustatyto metodo. Ir toks tarsi šaltas tiriamasis žvilgsnis išryškina pasirinktų objektų svarbiausias savybes, bruožus, nulemiančius jų paskirtį ir „statusą“.
Teigiama, jog visi autoriai savo darbuose dekontekstualizuoja erdves ar personažus, fiksuodami juos prieš ar po veiksmo, atsietus nuo „įprastinės rutinos“. Pašalinus įvykį suvokėjas gali konstruoti savus, o gal tik nuspėjamus naratyvus. Nujaučiamo įvykio nebuvimas fotografuojamas scenografijas palieka atpažįstamomis, bet pasuka neįprastu, neįsisąmonintu rakursu, išryškina neakcentuojamus, bet be galo daug pasakančius dėmenis.
Autorių darbus galima priskirti vokiškajai „deadpan“ estetikai, kuri plačiai paplitusi pasaulyje, o Lietuvos fotografijos lauke pasireiškia tik fragmentiškai kai kurių autorių darbuose. Parodoje matoma ne tik su fotografijos menu siejamų menininkų darbus, bet ir šiuolaikinio meno lauko dalyvius. Matyt, šitoks metodas ne tiek aktualus sprendžiant specifines fotografijos meno problemas, bet leidžia konstruoti konceptualius pranešimus ir turinius.
Parodos autoriai: Dainius Liškevičius, Alvydas Lukys, Vilma Samulionytė, Gytis Skudžinskas, Darius Žiūra.
Paroda veiks iki 2016 m. spalio 30 d.
A. Mončio namų-muziejaus darbo laikas: III–VII, 11–17 val.
Naujausi komentarai