Pereiti į pagrindinį turinį

Pamatė nurengtą teatrą

2015-01-23 09:22
Žvalgytuvės: naujo spektaklio statytojai apžiūrėjo rekonstruojamą teatrą, jo modernios scenos platformas.
Žvalgytuvės: naujo spektaklio statytojai apžiūrėjo rekonstruojamą teatrą, jo modernios scenos platformas. / Klaipėdos dramos teatro archyvo nuotr.

Klaipėdos dramos teatras jau ruošiasi sugrįžti į savo taip ilgai lauktus namus. Įkurtuvės numatytos rudenį ir turėtų sutapti su jubiliejinio 80-ojo sezono pradžia, o atidarymas – su Arvydo Juozaičio istorinės dramos „Luizė I“ premjera.

Spektaklio statytojai – režisierius Gytis Padegimas, scenografė Birutė Ukrinaitė, kompozitorius Gintaras Kizevičius, lydimi teatro režisieriaus Dariaus Rabašausko ir kultūros projektų vadovo Tomo Juočio, apsilankė restauruojamame pastate, kad savo akimis galėtų pamatyti būsimo spektaklio technines galimybes. 

„Galų gale bus dekoracijų sandėlis. O, grindys – kaip Operoje! O iš kur tie liftai? Aha, iš Kanados. O scenos išmatavimai ar padidėjo? Liko tokie pat?“ – klausinėjo, kartojo išgirstus atsakymus, džiūgavo  režisierius G.Padegimas.

Scenografė B.Ukrinaitė irgi neslėpė savų pojūčių: „Nuostabus tinko kvapas. Jis man labai patinka, mintis nuneša tolyn. Džiaugiuosi ta galimybe ateiti į teatrą ir pamatyti jį nurengtą, visiškai nuogą, restauruojamą. Scenos grindys pakeltos, salėje nėra žiūrovų kėdžių. Dailininkui tai yra nuostabus pamatymas. Savo vaizduotėje retai kada taip nurengiu teatrą“.

Viešnia darbininkų prašė pademonstruoti scenos galimybes, tam tikru lygiu išdėstyti jos platformas, kurių iš viso yra 14. O būsimos premjeros režisierius G.Padegimas įrangą tuoj pat prilygino prieš keletą metų rekonstruotos Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenos įrangai. Vienas svarbiausių G.Padegimo režisūros ypatumų – unikalus scenos erdvės pojūtis. Režisierius yra laikomas netradicinės erdvės įsisavinimo pionieriumi. Todėl ir apžiūrinėdamas rekonstruojamą Klaipėdos dramos teatro pastatą džiaugėsi, kad naujas darbas būtent to ir pareikalaus.

„Šitos metalinės scenos platformų konstrukcijos, kurios iškyla iš žemės, iš karto panašios į  ledo luitus. Spektaklio veiksmas vyksta žiemą, karalienė sušalusi, leisgyvė važiuoja per visą Neringą iš Napoleono užimto Karaliaučiaus į Mėmelį. Tai, ką matau, diktuoja daugelį sprendimų, kurie jungiasi su mano sugalvota spektaklio koncepcija“, – staiga gimstančiomis idėjomis dalijosi režisierius.

Anot G.Padegimo, kol kas sudėtingiausia problema yra Luizė, nes  pats dramos autorius A.Juozaitis apibūdino, kad ji turėtų būti nesąmoningai geidulinga, kartu ir motiniška, be to, intelektuali ir turėti šaltakraujišką orientaciją situacijose. Režisieriaus žodžiais, tai nepaprastas savybių rinkinukas. Ir nors jis Klaipėdos dramos teatre yra pastatęs pjesę „Top Girls“, kurioje vaidina vien moterys, tačiau vienoje kurioje aktorėje tiek minėtų savybių kol kas nemato.

G.Padegimas sakė jau paskirstęs vyrų vaidmenis, o jų bus 18, todėl reikės mobilizuoti ir jaunesnius, ir vyresnius, galbūt ir teatro vadovą. Dar reikės žmonių masinėms scenoms, todėl galvojama pakviesti studentų.

„Tai bus ne kasdienis, o reprezentacinis spektaklis, pademonstruosiantis naujas teatro galimybes. Jis pareikalaus daug žmogiškųjų ir kitokių išteklių. Todėl statytojų grupė gavo daug užduočių“, – apie būsimą premjerą kalbėjo režisierius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų