Kūrėjos ir lektorės
T.Bara Leipcigo vizualiųjų menų akademijoje studijavo fotografiją, Humboltų universitete Berlyne įgijo meno istorikės specialybę. Nuo 1986 m. menininkė rengia personalines parodas, dalyvauja bendruose kūrybiniuose projektuose, įvairiuose tarptautiniuose medijų meno festivaliuose Vokietijoje, JAV, Italijoje, Rusijoje. T.Baros fotografijos dažnai publikuojamos įvairiuose fotografijos meno leidiniuose.
Drauge su T.Bara atvykstanti jos kolegė A.d’Urbano studijavo filosofiją „La Sapienza“ universitete ir tapybą „Accademia di Belle Arti“ Romoje, Berlyno menų universitete tobulinosi Vizualinės komunikacijos katedroje. Nuo 1987 m. A. d’Urbano dalyvauja bendruose projektuose, rengia personalines videoskulptūrų, instaliacijų parodas Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje, JAV, Rusijoje, Kinijoje. Menininkės darbų yra įsigiję įvairūs meno muziejai ir galerijos Vokietijoje bei Italijoje, ji dažnai skaito paskaitas įvairiose konferencijose, tarpdisciplininio meno renginiuose Vokietijoje, Italijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Suomijoje, JAV.
T.Bara ir A.d’Urbano skaito paskaitas fotografijos ir tarpdisciplininio meno specialybės studentams Leipcigo vizualiųjų menų akademijoje. Menininkės individualiai, o nuo 2000-ųjų ir abi kartu dalyvauja įvairiuose kūrybiniuose meno projektuose.
Prisiminimų pėdsakais
T.Bara užaugo anuometėje VDR, A.d’Urbano – Tivolyje, mieste netoli Romos. Vaikystės prisiminimais, autobiografiniais faktais menininkės grindžia savo kūrybinių darbų idėjas, o neretai prisiminimų pėdsakai tampa jų kuriamų darbų esminiu sandu. Praeitis ir dabartis menininkių darbuose susipina su fikcijomis ir utopijomis, būtasis laikas – su jo daugiasluoksniais atspindžiais šiandienos pasaulyje.
Kita T.Baros ir A.d’Urbano kūryboje aktuali tema – kūno, savo ir kito, moters kūno reprezentacijų istorija ir kontekstai. Menininkių kuriamose portretinėse fotografijose, videosiužetuose visuomet svarbus performatyvumo elementas, nuolat kuriantis tapatybę – kaip kaskart naujai permąstomą kūnišką ir socialinę tikrovę, begalinį žmogaus galimybių repertuarą. Kūrybiniuose užsiėmimuose, kuriuos viešnios ves VDA Klaipėdos fakulteto studentams, taip pat bus analizuojamas žmogaus kūnas – kaip tam tikrų jo išgyventų ar išgyvenamų įvykių šaltinis, veiksmų, pasikartojančių judesių rezultatas. Nes būtent šie veiksmai, pasak knygos „Performatyvumo estetika“ autorės prof. Erikos Fischer- Lichte, apskritai ir sukuria kūną kaip individualiai, lytiškai, etniškai, kultūriškai paženklintą objektą.
Tyrinės kaitos procesus
Žodis „šaltinis“ (source) asocijuojasi su ištakomis, pradžia, todėl neatsitiktinai jis buvo pasirinktas projekto, tyrinėjančio žmogaus prigimtį, jo tapatybių aspektus ir slinktis, pavadinimui.
Tyrimui menininkės T.Bara ir A.d’Urbano pasirinko fotografiją, tiksliau – fotografinius šeimos, giminaičių atvaizdus, kurių gausu mūsų tėvų, senelių albumuose. Analizuodami, interpretuodami savo šeimos fotografijas, kūrybinių dirbtuvių metu studentai kurs personalinius vaizdo pasakojimus apie įvairius, gal ne visada pozityvius, bet visada neišvengiamus asmens kaitos procesus, vienai kartai keičiant kartą.
Kūrybinės dirbtuvės VDA Klaipėdos fakultete organizuojamos bendradarbiaujant su ERASMUS programos partneriu Leipcigo vizualiųjų menų akademija bei šiuolaikinio meno ir medijų studijų programos socialiniu partneriu Klaipėdos kultūrų komunikacijų centru.
Naujausi komentarai