Šįvakar į Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro sceną sugrįš žiūrovų favoritas, kartą atnaujintas ir jau dešimtis sezonų rodomas Jerry'io Bocko miuziklas „Smuikininkas ant stogo“. Ir šįkart spektaklis nepaprastas – jis skiriamas solidžias kūrybines ir asmenines sukaktis švenčiantiems artistams Jadvygai Grikšienei, Stanislovui Rezgevičiui ir Vytautui Virganavičiui.
Teatro vizitinė kortelė
Pasak teatro vadovo Ramūno Kaubrio, „Smuikininkas ant stogo“ jubiliejus švenčiantiems teatro artistams dedikuojamas neatsitiktinai – tai vienintelis spektaklis, kuriame dalyvauja absoliučiai visi solistai, choras, baletas, orkestras. Net scenos darbininkai. Vienu metu scenoje galima pamatyti per 100 žmonių.
Kone prieš du dešimtmečius uostamiesčio Muzikinio teatro vizitine kortele buvęs spektaklis 2011 m. atgimė naujomis spalvomis ir naujos kokybės. „Smuikininką ant stogo“ Klaipėdoje pastatė režisierius ir choreografas Janas Szurmiejus (Lenkija), dirigentas Stasys Domarkas, scenografas Wojciechas Jankowiakas (Lenkija), kostiumų dailininkė Marta Hubka (Lenkija).
Bėgant metams keitėsi Muzikinio teatro atlikėjų trupė, jau legendiniu tapusio pastatymo personažus sukūrė ir jaunimas. Taip pasikeitė pienininko Tevjė dukterys, žentai. Atsirado ir naujas smuikininkas. Tačiau ir šiandien Tevjė žmonos Goldės vaidmenyje pasirodo J.Grikšienė, Mordchos – S.Rezgevičius, Abraomo – V.Virganavičius.
Nuo Liaudies operos laikų
35 metų kūrybinę sukaktį švenčianti solistė J.Grikšienė Klaipėdos muzikinio teatro scenoje sukūrė per 40 vaidmenų.
Jai pačiai brangiausios dar Klaipėdos liaudies operos laikais suskambėjusios Safi (J.Strausso „Čigonų baronas“) ir Džiuljeta (J.Offenbacho „Hofmano pasakos“). Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre (nuo 1987 m.) įsiminė Benigna (A.Žigaitytės „Mažvydas“), Rita ( G.Donizetti „Rita“), Marijetė (I.Kalmano „Bajaderė“), Hana (F.Leharo „Linksmoji našlė“), Ninon (I.Kalmano „Monmartro žibuoklė“), Goldė (J.Bocko „Smuikininkas ant stogo“), Virdžinė Valter (V.Lebedevo „O, mielas drauge“), Garsi artistė (R.Paulo „Sesuo Kerė“) ir naujausias solistės vaidmuo – Sesuo Marija Regina D.Goggino muzikinėje komedijoje „Šounuolynas“.
Bufonados maestro – 70
Teatro lankytojai vargu ar pamena bent vieną komišką spektaklį, kuriame nebūtų matę neprilygstamojo bufonados maestro S.Rezgevičiaus, šiemet pasitikusio savo 70-ąjį jubiliejų ir vis dar esančio scenoje.
Ilgametis Valstybinės filharmonijos vokalinio-instrumentinio ansamblio „Nerija“ narys uostamiesčio teatre – nuo Klaipėdos liaudies operos laikų. Iš pradžių pasirodė chore, vėliau, reorganizavus teatrą, – jau solistų gretose. Pradžioje jis buvo Tarnas (G.Donizetti „Varpelis“), Impresarijus (M.Novako „Mafijozo“), o vėliau... Pasak paties solisto, lengviau išvardyti kelis spektaklius, kuriuose nebuvo užimtas, nei visus personažus, kuriuos vaidino. Daugelyje spektaklių jis sukūrė po kelis vaidmenis, pvz., Portjė, Notarą – F.Leharo operetėje „Grafas Liuksemburgas“ arba Buteliuką, Misterį Peruką, Banko klientą – R.M. ir R.B.Shermanų miuzikle „Merė Popins“...
Scenoje – 40 metų
Unikali solisto V.Virganavičiaus biografija. 40 metų scenoje skaičiuojantis artistas karjerą pradėjo Kauno valstybiniame muzikiniame teatre, o nuo Klaipėdos liaudies operos laikų (1987 m.) gyvena ir dirba uostamiestyje. Pastaruosius septynerius metus V.Virganavičius ne tik pasirodo scenoje, bet ir dalyvauja repertuaro formavimo procesuose – eina teatro vadovo padėjėjo trupės klausimams pareigas.
Iš daugiau nei 50 jo vaidmenų Kauno ir Klaipėdos muzikiniuose teatruose ryškiausi Junatas ir Jesperas (T.Egnerio „Kardemomo žmonės ir plėšikai, 1976), Šeškutis (A.Bražinsko „Pagramančio šnekučiai“), Vilis Statlis, Gajaus Ginsborno Ginklanešys (M.Karminskio „Robinas Hudas“), II vyriškis (R.Kangro „Šiaurės mergelė“), Režisierius (B.Britteno „Mažasis kaminkrėtys“), Daktaras Aiskauda (I.Morozovo „Daktaras Aiskauda“), Notaras Menčikovas (F.Leharo „Grafas Liuksemburgas“), Gelendžis Baba (I.Kalmano „Bajaderė“), Slaptasis patarėjas (A.Spadavecchia „Pelenė“), Avlėjus (R.Frimlio ir H.Stotharto „Rozmari“), Eisutis (G.Kuprevičiaus „Prūsai“), Pikeringas (F.Loewe „Mano puikioji ledi“), Ralfas (C.Porterio „Bučiuok mane, Keite“), Abraomas (J.Bocko „Smuikininkas ant stogo“), Foma (I.Dunajevskio „Laisvasis vėjas“), Sen Potenas (V.Lebedevo „O, mielas drauge“), Patarėjas Bedantis (A.Kučinsko „Bulvinė pasaka“), Pelikanas (I.Kalmano „Misteris X“ („Cirko princesė“), 2014).
Naujausi komentarai