Dviejų kūrėjų pasakojimas
Šioje parodoje pristatomi du menininkai, bylojantys skirtingomis meninėmis kalbomis, kartais labai nutolstančiomis viena nuo kitos, o kartais susikertančiomis tam tikruose taškuose.
Vitos vaizduojami intymūs ir asmeniški buitiniai motyvai, žaismingi spalviniai santykiai, dailus potėpis, kone vaikiški piešiniai čia susimaišo su Kazimiero bejausmiu, beasmeniu potėpiu, nihilistinio ir susvetimėjusio pasaulio motyvais, skelbiančiais apie tuštumą. Kartu abiejų autorių kūrinius būtų galima traktuoti kaip šiuolaikinės kultūros vizualumo refleksiją, atspindinčią išsklaidytą, heterogenišką atvaizdų srautą ir komentuojančią dabartinio pasaulio, jo vaizdų bei įvaizdžių aktualijas. Besiskleidžiantis abiejų kūrėjų pasakojimas analizuoja tikėjimo ir netikėjimo, seksualumo ir atgrasumo, meilės ir neapykantos, tikrumo ir tuštumos, bendrumo ir svetimumo bei kitas temas. Kuriamas interjerinis parodos modelis kelia klausimą apie regimosios ir neregimosios realybės koegzistavimą ir tampa meno kūrinių, jų autorių ir žiūrovų santykio tyrimu.
Aplinkos tyrinėjimai
„Tai, ką vaizduoju, yra tarsi noras parodyti, kad kasdienybė nėra paprasta, o buityje gali slypėti didžiausios vidinės dramos“, – teigė V.Opolskytė.
Jos paveiksluose vaizduojami tarsi išplėšti iš kasdienybės itin intymūs ir asmeniški gyvenimo fragmentai bendroje ekspozicijoje tampa nuorodomis ar sufleravimais apie galimai vykstantį pasakojimą. Koliažiniu principu sukurti paveikslai, per asmenišką patirtį susidubliavę su kitais pasakojimais, kultūriniais ženklais ar mitais, žiūrovams kelia universalių išgyvenimų. Autorės darbuose aplinkos tyrinėjimas turinio plotmėje persikelia ir į formą – kūriniai sukurti ne tik aliejiniais dažais, menininkė pasitelkė ir jos buityje naudojamas priemones, taip buitį ir rutiną įnešdama ir į intymią vizualiąją sferą.
Aerozolinis sfumato
Nuasmenintuose K.Brazdžiūno kūriniuose vyrauja plačiai eksploatuojami kultūros, religijos ar šiuolaikinio pasaulio ikonų motyvai, kuriuos reanimuodamas drobės plokštumoje autorius atkuria kitam, naujam gyvenimui. Paveikslus jis tapo depersonalizuotais purškiamų dažų potėpiais, kurdamas šiandienai artimesnį aerozolinį sfumato.
„Neatsitiktinai pasirenku aerozolinius dažus, kuriais purkšdamas dažų ūką, konstruoju reginį lyg per miglą. Nusprendžiau nupaišyti tai, kas nematoma, tai, ko nebėra už reprezentuojamojo vaizdo, blėstančio istoriografinio rūko“, – teigė menininkas. Tokiu būdu Kazimiero drobėse randasi kultūrinio pasaulio miražas, haliucinacija, sukurta vien tik purškiamų spalvotų dulkių, apribota nematomo, tik menamo silueto.
Apie autorius
K.Brazdžiūnas (gim. 1991 m. Kaune) – tapytojas, kuratorius ir apžvalgininkas. 2018 m. Vilniaus dailės akademijoje įgijo magistro laipsnį. 2020 m. jam suteiktas meno kūrėjo statusas. Nuo 2012 m. aktyviai kuruoja jungtines parodas, meno projektus, plenerus, konkursus, juose pats dalyvauja, yra surengęs personalinių parodų. 2018 m. įkūrė jaunųjų Lietuvos tapytojų meno platformą „Kontr-Argumentas“. Jo kūryba pristatyta albume „# 30. Nauja lietuviška tapyba“ („Artseria“, 2019 m.).
V.Opolskytė (gim. 1992 m. Vilniuje) – tapytoja, kuratorė, straipsnių autorė. Studijavo tapybą Vilniaus dailės akademijoje ir Karel de Grote aukštojoje mokykloje Belgijoje. 2017 m. Vilniaus dailės akademijoje jai suteiktas magistro laipsnis. Nuo 2014 m. aktyviai dalyvauja jungtinėse parodose, meno projektuose, tarptautinėse meno mugėse, edukaciniuose renginiuose. Konkurso „Jaunojo tapytojo prizas“ finalininkė ir antrosios vietos laimėtoja 2015 ir 2016 m. Yra surengusi personalinių parodų Lietuvoje ir užsienyje. 2018 m. įkūrė jaunųjų Lietuvos tapytojų meno platformą „Kontr-Argumentas“. 2018 m. jai suteiktas meno kūrėjos statusas. Dirba Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokykloje, dėsto Vilniaus dailės akademijos Tapybos katedroje. Menininkei atstovauja „The Rooster Gallery“.
Karantino sąlygomis
Paroda veiks iki gegužės 2 d.
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).
Esant karantino ribojimams, lankytojams būtina laikytis tam tikrų reikalavimų: bilietus įsigyti tik internetu tiketa.lt arba Parodų rūmų kasoje atsiskaitant banko kortele, privaloma dėvėti burną ir nosį dengiančias apsaugos priemones bei dezinfekuoti rankas, ekspozicinėse salėse būtina laikytis dviejų metrų atstumo. Lankytojai įleidžiami ne didesnėmis nei dviejų asmenų grupėmis (šis ribojimas netaikomas šeimoms).
Naujausi komentarai