Jos metu bus atidarytos trys fotografijos parodos, pristatytas makrofotografijos projektas, vyks ekskursijos po ekspozicijas. Dar du fotografijos projektai Parodų rūmuose bei uostamiesčio viešosiose erdvėse bus pristatyti lapkričio pabaigoje.
R. Vikšraičio „Vienkiemių godos“
Kertinė šių metų Fotografijos šventės ašis – Rimaldo Vikšraičio fotografijų paroda „Vienkiemių godos“. R. Vikšraičiui (gim. 1954) Lietuvos fotografijos scenoje tenka ypatinga vieta. Jo kūrybos negalima tapatinti nei su lietuviškos fotografijos tradicijomis, nei su vyraujančiomis šiuolaikinės fotografijos tendencijomis. Likdamas nuošalyje nuo įsitvirtinusių fotografijos krypčių, autorius perteikia tikroviškus ir kartu labai individualius šiandienės Lietuvos provincijos vaizdus, reikšmingus ne tik siaurame fotografijos meno, bet ir bendrame šiandienos kultūriniame ir socialiniame kontekste.
Nuoširdi R. Vikšraičio fotografijų kalba, atrodo, yra suprantama ir aktuali ne tik lietuvių žiūrovams. Fiksuodamas lokalius provincijos gyvenimo bruožus, lietuvių autorius sukūrė fotografijas, kurios 2009 m. pelnė tarptautinį pripažinimą didžiausiame Europos fotografijos festivalyje „Rencontres d’Arles“. Jame R. Vikšraitis laimėjo „Metų atradimo“ apdovanojimą, kuriam jo darbus nominavo garsus britų fotografas Martinas Parras. Abu autoriai yra atviri juos supančiam pasauliui ir pasiruošę parodyti tragikomiškas mūsų gyvenimo puses. Tik vienas jas atranda globalizuotame pasaulyje, kitas – mažame provincijos miestelyje.
A. Baltėno „Dirbame. Esame“
Fotografas Arūnas Baltėnas savo parodoje „Dirbame. Esame“ taip pat rodo Lietuvos žmones. Dirbančius žmones, autoriaus įamžintus savo darbo vietose.
Dauguma šios parodos fotografijų sukurta 2016–2017 m. Jų herojai – įvairiausių profesijų atstovai. Per kelerius metus buvo nufotografuota maždaug 200 įvairių sričių specialistų, tačiau į parodą tilpo vos trečdalis. Likusi medžiaga kartu su parodoje esančiomis fotografijomis turėtų atsidurti kuriame nors valstybės archyve. Projektas ir buvo sumanytas kaip įvairiausių dabar Lietuvoje esamų profesijų atstovų fotografijų rinkinys, skirtas ateityje gyvensiantiems mūsų ainiams. Ši paroda – tai konkrečiu istoriniu momentu sukurtas dirbančios šalies „portretas“.
„Vis dėlto neatsispyriau pagundai dalį šios kolekcijos fotografijų parodyti dabar – juk dažnai net nepastebime daugelio tyliai, nuoširdžiai dirbančių, savo profesijai atsidavusių žmonių, be kurių gyvenimas tiesiog sustotų. Alternatyvus šios parodos pavadinimas buvo tiesiog „Mes“, – teigė A. Baltėnas.
E. Jurčio „Ieškojimai“
Edžio Jurčio fotografijų paroda „Ieškojimai“ – tai kultūrinis tiltas tarp Klaipėdos ir Jungtinių Amerikos Valstijų.
E. Jurčys – išeivis iš Klaipėdos, daug metų gyvenantis JAV, Oregono valstijoje. Dar 1989 m. išvykęs į JAV gyveno Santa Monikoje, Los Andžele filmavo Holivudo žvaigždes, vėliau, gyvendamas Portlende, fotografavo benamius su šunimis, sergančius AIDS, filmavo Portlendo populiarias pramogines laidas. Šiuo metu aktyviai dirba fotografijos srityje tiek komerciniu, tiek kūrybiniu formatais.
Parodoje E. Jurčys klaipėdiečius kviečia susipažinti su naujais, galerijose dar neeksponuotais ciklais, kuriuos kūrė pastaruosius penkerius metus.
Išskyrus vieną projektą – ciklą „Dabar abi puses“ („Both Sides Now“), visų kitų autoriaus darbų tematika susijusi su žvilgsniu į žmogų. Ar jis būtų Paryžiaus muziejuje, ar lankytų mažą Oregono valstijos miestelį, kuriame ligi šiolei gyvuoja senoji kaubojų rodeo tradicija, pagrindinis dėmesio objektas visada yra žmogus.
„Mano fotografijose nerasite pozuojančių žmonių. Kai juos fiksuoju, bandau išlikti nematomas. Fotoaparatą naudoju tik kaip įrankį, stengiuosi, kad jis nekristų į akis ir neišduotų šalia stovintiems žmonėms, kad esu fotomenininkas, stebintis ir fotografuojantis kitus. Taip jaučiuosi gerai pats, taip palieku erdvės žmonėms, kad jie nesijaustų mano žvilgsnio trikdomi ar žeidžiami. Sąmoningai laikausi atstumo, saugau jų autonomiją, ir jie mane ignoruoja, – pasakojo E.Jurčys. – Fotografuodamas patiriu tokią būseną, tarsi visa, kas mane supa, yra teatras, o aš pats – žiūrovas, vyksmą stebintis iš šono. Tai provokuoja mano žvilgsnį, suteikia kūrybinės energijos, įkvėpimo naujiems ieškojimams. Ieškojimas, ko gero, yra viso mano kūrybinio darbo dominantė. Man svarbu nesiliauti ieškojus naujų meninių sprendimų, siužetų, laiko ženklų, mažai pastebimų ar visai „nematomų“ žmonių, daiktų, reiškinių. Ieškoti tikrumo, gražių emocijų, šmaikščių akimirkų, leidžiančių pasireikšti mano ironiškam žvilgsniui, dinamikos; siekiu, kad kiekviena fotografija turėtų savo istoriją.“
Ir dar trys parodos
Kiek jūs žinote apie orą, kuriuo kvėpuojate dabar? Ar žinote, kad per dieną mes vidutiniškai įkvepiame 21 600 kartų? Klaipėdos fotografijos šventėje lapkričio 22 d. 16.30 val. KKKC Parodų rūmuose vyks parodos „Kieta dalelė“ atidarymas.
Šia paroda siekiama realistiškai parodyti oro taršos situaciją miestuose ir šviesti apie jos poveikį. Tai yra pirmasis taršos mažinimo iniciatyvos „Kieta dalelė“ žingsnis uostamiestyje.
Parodą pristato elektriniai autobusai „Dancer“ kartu su Klaipėdiečių iniciatyva už ekologiją ir demokratiją (KIDE) bei Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų institutu.
Fotografijos šventės atidarymo metu bus galima susipažinti su šios parodos instaliacija –
Klaipėdos ore surinktų kietųjų dalelių makrofotografijomis.
Lapkričio pabaigoje KKKC Parodų rūmuose dar bus pristatytas Dariaus Vaičekausko fotografijos projektas „Dekonstrukcijos. Nykimas – dingstantys vaizdai“. O Klaipėdos miesto viešojoje erdvėje, ties Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryža (Naujoji Uosto g. 3), bus eksponuojama fotografo Savelijaus Golubevo fotografijų paroda „Riboženklis“.
Fotografijos šventę Klaipėdoje organizuoja Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius, partneris – KKKC. Kuratorius – D. Vaičekauskas. Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, LR Kultūros ministerija.
Parodos veiks iki gruodžio 15 d. KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val.
Naujausi komentarai