Pereiti į pagrindinį turinį

Absurdiškas lėšų švaistymas Gargžduose: vos tik paklos asfaltą, jį tuoj pakeis kitu

2020-10-31 03:00

Klaipėdos rajono valdžia suka galvas, kaip išvengti kurioziškai absurdiško biudžeto lėšų švaistymo. Paaiškėjo, kad vos tik kelininkai baigs tiesti asfaltą vienoje pagrindinių Gargždų įvažų, po kelių mėnesių kiti kelininkai jį turės išdaužyti ir pakloti naują.

Eurai: Gargždų gatves remontuojančiai Klaipėdos rajono savivaldybei teko įtikinėti valdininkus, jog nevalia mėtyti biudžeto lėšų ir ardyti ką tik nutiesto asfalto.
Eurai: Gargždų gatves remontuojančiai Klaipėdos rajono savivaldybei teko įtikinėti valdininkus, jog nevalia mėtyti biudžeto lėšų ir ardyti ką tik nutiesto asfalto. / Vytauto Liaudanskio nuotr

Pinigus – į balą?

Tokio absurdo gargždiškiai tikino dar neregėję. Šiuo metu kelininkai tvarko Tilto gatvę.

Nuo automagistralės į Gargždus vedanti įvaža iškasinėta dar vasarą. Čia keičiama lietaus nuotekų sistema.

Į Minijos upę turėtų būti nuvesta didelė dalis miesto lietaus nuotekų, o paklojus naują lietaus nuotekų surinkimo trasą bus pastatytas dar vienas lietaus nuotekų valymo įrenginys, tad ir į Minijos upę pateks dar mažiau nevalyto vandens.

Naujos lietaus nuotekų trasos statybos darbai kainuos 495 tūkst. eurų rajono biudžeto lėšų.

Liepą pradėti darbai turi būti baigti per penkis mėnesius. Konkursą laimėjo ir darbus atlieka įmonė "Terebro".

Rangovai pagal sutartį privalo darbų pabaigtuves skelbti tik tuomet, kai bus visiškai atstatyta asfaltuota kelio danga.

"Tačiau išeitų taip, jog vos rangovas baigs tiesti naują asfaltą, kito projekto vykdytojai jį vėl turėtų išardyti. Tokie įstatymai. Su rangovu atsiskaitoma tik tuomet, kai yra konstatuojama, jog visi sutartyje numatyti darbai yra padaryti, tai įforminama dokumentuose", – situaciją komentavo Klaipėdos rajono savivaldybės mero pavaduotoja Audronė Balnionienė.

Lietaus nuotekų sistema turėtų būti baigta tiesti jau gruodžio 5 d.

Mes čia jau faktiškai esame vedę tą įmonę, kuri remontuoja gatves. Tiek daug kartų buvo bendrauta.

O šiuo metu vyksta tos pačios Tilto gatvės apšvietimo ir šaligatvių įrengimo projektavimo darbai.

Šį projektą finansuos Lietuvos automobilių kelių direkcija, savivaldybė prisidės tik 30 proc. lėšų dalimi.

"Kelių direkcija įsipareigojusi iš karto skelbti rangos konkursą, kai tik bus baigtas projektavimas. Tad išeitų, kad jau artėjančią vasarą tikimės turėti rangovą ir pradėti darbus. Mažiau nei po pusmečio naujas asfaltas būtų vėl išdraskytas, o pinigai išmesti į balą", – kraupo vicemerė.

Rausia iš naujo

Klaipėdos rajono valdžia ėmė ruoštis žygiams į Lietuvos automobilių kelių direkciją.

Po ilgų derinimų ir pasitarimų vis dėlto pavyko įtikinti sostinės valdininkus, jog taip švaistyti lėšų nevalia.

"Suderėjome taip, kad rangovai paties pirmąjį asfalto sluoksnį ir paleis eismą. Viršutinių sluoksnių neklos, bet už tai nebus ir sumokėta. Danga bus tinkama, eismas galės vykti saugiai. Mes tik dar nesuskaičiavome, kiek tiksliai sutaupysime, bet tikrai sutaupysime. Juolab kad pirmasis projektas finansuojamas tik savivaldybės lėšomis. Reikia ūkiškai spręsti klausimus", – teigė A.Balnionienė.

Rajono vadovai tikino, jog praktika, kai ką tik naujai patiestą asfaltą netrukus išrausia kokių nors kitų tinklų tiesėjai, visiems apkarto.

"Mes tokį pat pavyzdį turime ir Kvietinių gatvėje. Čia buvo suplanuoti lietaus nuotekų tinklai, šilumos trasos. Tik tuomet, kai visi šie tinklai buvo pakloti, imtasi kelią remontuoti ir tiesti  asfaltą. Iš praktikos žinome, jog vos tik kur nors nutiesiama nauja gatvė, atsiranda tokių, kuriems staiga visko prisireikia. O kur būta tuomet, kai  darbai projektuojami buvo? Tokiu metu ir reikia peržiūrėti senas trasas, numatyti jų remontus, pasvarstyti apie naujų trasų plėtrą. Todėl tarp institucijų turi būti kalbamasi. Kitu atveju tenka rausti naują asfaltą, dangos sukrenta, vėl lieka duobės, žmonės pyksta, o pinigai jau ištaškyti", – neslėpė A.Balnionienė.

Panašiai šiuo metu atrodo Gargždų J.Basanavičiaus gatvė – asfalto lopai dengia vienas kitą, o važiuojant centrine miesto gatve atrodo, lyg dardėtum arimais.

"J.Basanavičiaus gatvėje jau net neprašėme, o liepėme visiems viską tiesti, remontuoti, keisti. Turime "planą chuliganą", apie kurį garsiai nešnekame. Bet viliamės, kad galbūt kitais metais mums pavyks J.Basanavičiaus gatvėje perlieti naują asfaltą per visą gatvės ilgį. Todėl vis tikriname geodezinius planus, ar kas dar nekasė savo tinklų ir kodėl jų nekasa, nes paskui bus vėlu", – kalbėjo A.Balnionienė.

Trūksta asfalto

Įtemptas situacijas dėl kelių remonto išgyvena ne viena savivaldybė. Dėl koronaviruso pandemijos tirpo ne tik valstybės, bet ir savivaldybių biudžetai.

Tačiau tuo pat metu asfalto gamyklos, žvyro ir skaldos tiekėjai nespėja vykdyti užsakymų.

"Dar vienas kuriozas – skaldą posūkiui iš Klaipėdos gatvės į J.Basanavičiaus gatvę teko vežtis iš Alytaus. Trūksta ne tik skaldos, bet ir asfalto. Apsidairykime po apskritį – dėl kelių remonto iškasinėta ne tik Klaipėda, Gargždai, bet ir Kretinga. Visa autostrada iki pat Vilniaus yra remontuojama, tiesiamos naujos dangos. Iki Vilniaus važiavau kone šešias valandas, nes visur vyksta remontas. O asfalto gamyklų juk nepadaugėjo. Šiuo metu norėtume asfaltuoti vieną gatvių, bet rangovas negauna asfalto, nes didžiausi jo kiekiai atitenka magistralei", – tikino A.Balnionienė.

Audronė Balnionienė / Vytauto Petriko nuotr.

Šiuo metu ir patys Gargždai kone skendi kelininkų apkasuose.

Be Tilto ar Klaipėdos gatvių, kur klojami lietaus nuotekų tinklai, remontuojama ir Kvietinių gatvė.

"Ją mes žadame pabaigti šiemet. Klojami nauji šaligatviai", – darbus vardijo A.Balnionienė.

Siutina žiedinė sankryža

Gargždiškius piktina ne tik iškasinėta miesto centrinė dalis, bet taip pat ir nebaigta tvarkyti Pušų bei S.Dariaus ir S.Girėno gatvių žiedinė sankryža, kuri vairuotojams dėl nelygios dangos jau ilgą laiką kelia įsiūtį.

Nutiesus naują asfaltą Pušų gatve iki pat Gamyklos gatvės, žiedinė sankryža ties gyvenamųjų namų rajonu taip ir liko žiojėti duobėmis, nors šioje S.Dariaus ir S.Girėno gatvės vietoje iki remonto darbų driekėsi lygus asfaltas.

Projektai: nuo automagistralės į Gargždus besidriekianti Tilto gatvė, vos baigta remontuoti šį rudenį, po pusmečio vėl bus iškasta. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

"Pušų gatvės remonto darbų sutartis yra trejų metų. Rangovas nevėluoja, darbus vykdė laiku, o iki sutarties pabaigos jis turi dar pusantrų metų. Dėjome dideles pastangas ir prašėme rangovo pabaigti žiedinę sankryžą anksčiau. Nes  suprantame, kad visus ji erzina. Mes čia jau faktiškai esame vedę tą įmonę, kuri remontuoja gatves. Tiek daug kartų buvo bendrauta. Tačiau jie nenusižengia jokiems teisės aktams ar sutartims", – patikino vicemerė.

Šį projektą vykdo įmonė "Šilutės automobilių keliai".

Tikimasi, kad žiedinėje sankryžoje asfalto danga bus paklota artimiausią mėnesį.

Pušų gatvės ruožas iki Žvejų gatvės šiemet bus perlietas nauja asfalto danga. Likusi Pušų gatvės dalis dar bus remontuojama, šiuo metu perkama lietaus nuotekų įrengimo paslauga.

Gargžduose jau spėta sutvarkyti Žemaitės gatvę.

Naujos dangos sulauks 6 gatvės

Jau pateikti Gedimino, Palangos, Saulažolių, Vytenio, Gargždupio ir Žibučių gatvių rekonstravimo projektiniai pasiūlymai.

Bus sutvarkytas visas kvartalas – paklotas asfaltas, išspręsti lietaus nuotekų klausimai, įrengti pėsčiųjų, dviračių takai.

Projektiniai sprendiniai ne visose gatvėse vienodi. Atsižvelgiant į situaciją, bus sprendžiama, ar lietaus nuotekas nuvesti į griovius, ar reikalingi lietaus nuotekų tinklai.

Taip pat siūlomi ir skirtingi sprendimai dėl šaligatvių, dviračių takų. Gedimino ir Vytenio gatvėse planuojama nutiesti pėsčiųjų ir dviračių takus, Palangos, Saulažolių, Gargždupio ir Žibučių gatvėse ruošiamasi įrengti šaligatvius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų