Pereiti į pagrindinį turinį

Analizuos gilinimo poveikį jūros sąvartynui

2021-01-03 08:44

Klaipėdos uoste prieš prasidedant dideliems gilinimo darbams, planuojama įvertinti, kiek iškasto grunto bus galima išgabenti į jūrą.

Nuostata: tiek gilinant, tiek valant uostą nemaža dalis grunto keliauja į jūros sąvartynus. Nuostata: tiek gilinant, tiek valant uostą nemaža dalis grunto keliauja į jūros sąvartynus.

Jūroje – trys dideli sąvartynai

Baltijos jūroje, netoli Klaipėdos, yra trys dideli uoste iškasto grunto sąvartynai. Į kurį sąvartyną gabenamas gruntas, priklauso nuo jo sudėties.

Įprasta, kad gilinant uostą iškastas moreninis molis plukdomas į tolimąjį sąvartyną, kuris yra maždaug 30 km nuo uosto vartų. Tai yra vadinamoji III asimiliacinė talpa.

Kiti sąvartynai yra arčiau. IV – maždaug už 10 kilometrų nuo uosto vartų. Naujausias, 2014 m. įrengtas V sąvartynas yra maždaug už 15,6 kilometro nuo uosto vartų. Čia gruntas pilamas į 42 metrų gylį.

Anksčiau buvo nuomonių, kad į sąvartynus jūroje išpilto grunto nuosėdos išplaunamos į krantą. Tai patvirtinančių faktų nėra fiksuota.

Analizuos didžiausią sąvartyną

Šiuo metu Uosto direkcija yra numačiusi įvertinti III tolimosios sąvartos talpą ir jos būklę.

Užsakoma šio sąvartyno įvertinimo studija.

Bus vertinama, koks galėtų būti poveikis III sąvartyne nugramzdinus iš uosto iškastus apie 10 mln. kubinių metrų grunto. Bus pateiktos rekomendacijos, kaip toliau būtų eksploatuojamas šis sąvartynas. Galbūt jį būtų rekomenduojama plėsti ar netgi uždaryti?  Klaipėdos uosto direkcija turi šio intensyviai naudojamo sąvartyno pastarųjų penkerių metų grunto gramzdinimo monitoringo duomenis.

Vykdant numatytą studiją, bus apibendrinti dabar turimi duomenys. Taip pat atliekama analizė, kaip jūros sąvartyne yra pasikeitusi dugno nuosėdų sudėtis, jo reljefas, kokią įtaką grunto pylimas į jūrą turi žuvų mitybos bazei, nerštavietėms.

Uoste bus daug grunto

Numatytas Klaipėdos uosto kanalo platinimas ir gilinimas įvairiose vietose. Išorinėje uosto dalyje iki 2,2 km atstumu nuo vartų kanalas bus gilinamas iki 14,5 metro ir platinamas iki 240 metrų. Preliminariai planuojama iškasti apie 1,5 mln. kubinių metrų grunto.

Vidinėje dalyje, iki KLASCO apsisukimo rato, kanalas bus gilinamas iki 17 metrų. Taip pat ir platinamas, bet įvairiose vietose skirtingai.

Planuojama iškasti apie 2,7 mln. kubinių metrų grunto.

Vyks ir Klaipėdos uosto centrinės ir pietinės dalies laivybos kanalo gilinimas nuo Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) apsisukimo rato iki „Birių krovinių terminalo“ naudojamos 105 krantinės. Pagal projektą gilinant iki 15 metrų, net iki 15,5–16 metrų, bus iškasta per 2 mln. kubinių metrų grunto.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų