Skaičiai vis dar auga
Nors metai dar nesibaigė, Klaipėdoje jau surašyta per pusšimtis protokolų dėl neeksploatuojamų automobilių. Skaičiai – didesni nei pernai.
"Praeitais metais iš viso buvo surašyti 49 protokolai, šiais metais – 55. Žmonių pranešimų nepadaugėjo, per dieną gauname vieną arba du, rečiau – keturis arba penkis, bet daug atvejų užfiksuojame savo iniciatyva", – teigė Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus Kontrolės ir prevencijos poskyrio vedėjas Linas Lapinskas.
Daug atvejų užfiksuojame savo iniciatyva.
Į visus gyventojų pranešimus Viešosios tvarkos skyriaus specialistai reaguoja. Jie automobilių patikrą daugiabučių kiemuose atlieka du kartus per savaitę.
"Važiuojame į vietą, žiūrime, kokia automobilio būklė, tikriname, ar galioja dokumentai – techninės apžiūros dokumentas ir civilinės atsakomybės draudimas. Jeigu nors vienas šių dokumentų negalioja, automobilis tampa neeksploatuojama transporto priemone. Tokiu atveju surandame savininką ir reikalaujame pasirūpinti savo transporto priemone", – kalbėjo L.Lapinskas.
Linas Lapinskas / Vytauto Liaudanskio nuotr.
Terminas – dvi savaitės
Automobilio dokumentams sutvarkyti yra skiriamas dviejų savaičių laikotarpis. Jeigu per nurodytą terminą reikalavimai neįvykdomi, savininkui taikomos sankcijos.
Administracinių nusižengimų kodeksas numato, kad neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymas bendrojo naudojimo vietose ir po savivaldybės, policijos ar kitos suinteresuotos institucijos pareigūno rašytinio perspėjimo nesiėmimas priemonių ja pasirūpinti atsieina nuo 70 iki 140 eurų, o nusižengus pakartotinai bauda siekia nuo 140 iki 300 eurų su (arba be) automobilio konfiskavimu.
Problemų kyla, kai nepavyksta susisiekti su automobilio savininku ir įteikti rašytinį perspėjimą.
Kol rašytinis perspėjimas savininko nepasiekė, sankcija negali būti taikoma.
Pasekmė – daugiabučių kiemuose ir kitose viešose erdvėse metų metus stovintys nenaudojami automobiliai.
Kai kurie jų laikui bėgant apvagiami ar net padegami.
"Rašytinis reikalavimas privalo būti įteiktas savininkui. Sankcijos taikyti mes negalime iki savininko suradimo. Pasitaiko, kad automobilis stovi metus ir ilgiau, nes žmonės būna išvykę arba Lietuvoje negyvena. Juos surasti ir įteikti dokumentą – problema", – tvirtino L.Lapinskas.
Skleidžia reklamą
Aktuali problema – neeksploatuojami metalo laužo supirkimo reklama paženklinti automobiliai.
"Vieni yra atlikę techninę apžiūrą ir turi draudimą, kiti ne, vieni su numeriais, kiti be. Štai čia ir vėl prasideda savininko identifikavimo problema. Neseniai surašėme keletą protokolų. Šiuo metu keli nagrinėjami teisme. Vieną teismo nutarimą jau gavome – byla nutraukta, nes trūksta įrodymų, kad būtent tas žmogus yra savininkas", – tikino L.Lapinskas.
Naujausi komentarai