Iš dešimt tiltų liko vienas
Karaliaus Vilhelmo kanalas – vienintelis dirbtinai sukurtas vandens kelias Lietuvoje, iškastas nuo Lankupių kaimo iki Klaipėdos uosto Malkų įlankos.
Unikalus 27 km ilgio kanalas, oficialiai atidarytas 1837 m., po Antrojo pasaulinio karo buvo pervadintas Klaipėdos kanalu. Per jį iki 1904 m. buvo pastatyta 10 tiltų, vienintelis išliko būtent Jokšų. Jis įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.
Tačiau nieko nedaryti mes negalime, tai yra kultūros paveldo objektas.
"Klaipėdos rajono savivaldybė projektavimo darbams skyrė 40 tūkst. eurų. Konkursą darbams atlikti laimėjo bendrovė "TEC Infrastructure", kuri ir rengė kapitalinio remonto bei tvarkybos darbų techninį projektą", – sakė Klaipėdos rajono savivaldybės vicemerė Audronė Balnionienė.
Turizmui svarbi jungtis
Projektavimo darbai užtruko kone trejus metus.
"Rengdami projektinius siūlymus ir tvarkybos darbų projektą, nustatydami tikslią metalinių konstrukcijų medžiagą, bendradarbiavome su viešąja įstaiga "Technikos priežiūros tarnybos bandymų ir tyrimų laboratorija", Kultūros paveldo departamentu. Parengti šio projekto nebūtų įmanoma be sklandaus Kultūros paveldo centro, Kultūros paveldo departamento, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos bendradarbiavimo ir didelio visų noro atkurti vienintelį išlikusį tiltą per Karaliaus Vilhelmo kanalą", – tikino įmonės "TEC Infrastructure" projekto dalies vadovas Romas Dulieba.
Audronė Balnionienė / Vytauto Petriko nuotr.
Jokšų tiltas galėtų tapti svarbia jungtimi tarp Jokšų kaimo ir Svencelės, kur dabar veikia poilsio zonos, jėgos aitvarų ir buriavimo centras. Tiltas atvertų galimybę susisiekti su vadinamuoju Kintų keliu.
"Tai padėtų krašto turizmui. Šis tiltas, be abejonės, yra unikalus objektas ir jam privalu rodyti dėmesį. Todėl savivaldybė įsipareigojo atlikti projektavimo darbus, kad būtų aišku, kokios sumos prireiks jam atstatyti", – paaiškino A.Balnionienė.
Remontui – pusė milijono eurų
Skaičiuojama, kad šio tilto atgimimui reikėtų 580 tūkst. eurų.
"Tai yra dideli pinigai, kažin ar savivaldybei ši našta būtų pagal pečius. Kelių direkcijos finansavimo tikėtis negalime. Lieka galimybė ieškoti finansavimo per struktūrinius fondus. Tačiau nieko nedaryti mes negalime, tai yra kultūros paveldo objektas", – patikino A.Balnionienė.
Rekonstrukcijos metu tektų naudoti specialiąsias remonto ir restauravimo technologijas, reikėtų atkurti ir sustiprinti šimtametes tilto konstrukcijas.
Ties metalinių santvarų sandūra pakloto ir turėklų konstrukcija turėtų būti atstatyta taip, kad po tiltu galėtų praplaukti laivai aukštais stiebais – taip, kaip buvo galima XX a. pradžioje. Tam bus suformuotas į vieną pusę ant vyrių atverčiamas paklotas ir atveriami turėklų varteliai.
Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalas – tai vienas unikaliausių hidrogeologinių paminklų Lietuvoje, turintis seną ir sudėtingą istoriją, prasidedančią Prūsijos karalystės valdymo laikotarpiu. Karaliaus Vilhelmo kanalas 2001 m. įtrauktas į Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių sistemą.
Naujausi komentarai