Pereiti į pagrindinį turinį

Atšaukė abejonių sukėlusį konkursą

2019-01-10 17:00

Po žiniasklaidoje kilusio ažiotažo Nacionalinis kraujo centras (NKC) nutraukė vaizdo klipų gamybos viešąjį pirkimą ir oficialiai kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl pirkimo dokumentų įvertinimo. Šioje rinkoje besisukantys kūrėjai tikino, jog konkurso sąlygose nurodytos sumos bent 20 kartų viršijo esamas rinkos kainas.

Panaikino: Nacionalinio kraujo centro viešasis reklaminių vaizdo klipų konkursas, jo dalyviams sukėlęs negerų įtarimų, atšauktas dar prieš Kalėdas.
Panaikino: Nacionalinio kraujo centro viešasis reklaminių vaizdo klipų konkursas, jo dalyviams sukėlęs negerų įtarimų, atšauktas dar prieš Kalėdas. / Vytauto Liaudanskio fotomontažas

Dienraštis "Klaipėda" jau rašė ("Pirkimai Holivudo kainomis?", 2018 11 20) apie abejonių sukėlusį NKC viešąjį pirkimą, kai už tris reklamas po 30 sekundžių pasiūlyta 40 tūkst. eurų, o konkurso sąlygos buvo suformuluotos taip, kad galima buvo įtarti, jog jos pritaikytos konkrečiam konkurso dalyviui.

Viena sąlygų buvo ta, kad "3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas veiklą vykdė mažiau nei 3 metus) tiekėjas turi būti sukūręs bent vieną vaizdo reklamą, kurios vertė būtų ne mažesnė kaip 9 tūkst. eurų su PVM".

Esą tai ydinga praktika, kai valstybinių įstaigų pirkimai neretai yra pritaikomi tiems, kurie ir, įtariama, turėtų tuos konkursus laimėti.

Atlikus žurnalistinį tyrimą ir apklausus iki 20 filmavimo paslaugas teikiančių asmenų, paaiškėjo, kad trijų po 30 sekundžių vaizdo reklamų scenarijus, filmavimas, montavimas, muzika kainuoja nuo 300–400 eurų iki daugiausia 1,8 tūkst. eurų.

Vidurkis – nuo 600 iki 700 eurų, tačiau buvo tokių kūrėjų, kurie manė, jog galės sutilpti į 200 eurų biudžetą.

Pasiteiravus Latvijoje, paaiškėjo, kad toks trijų po 30 sekundžių trukmės klipų sukūrimas, kuriam būtų pasitelkti profesionalūs aktoriai ir Rygos kino studijos aparatūra netgi vykstant filmuoti į Lietuvą, daugiausia kainuotų apie 12 tūkst. eurų. Tai yra triskart mažiau nei dosniai nusiteikęs pakloti NKC.

Palyginimui, kaimyniniame Kaliningrade už 40 tūkst. eurų sumą TV žurnalistai galėtų parengti 7 minučių trukmės 60 siužetų iš užsienio.

Šis NKC pirkimas sukėlė nemenką ažiotažą žiniasklaidoje. Tad praėjusių metų gruodžio 20 d. konkursas paties NKC iniciatyva buvo nutrauktas ir oficialiai kreiptasi į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl pirkimo dokumentų įvertinimo.

"Pirkimas bus vykdomas iš naujo", – rašoma NKC viešųjų pirkimų komisijos kreipimesi konkurso dalyviams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų