Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilių remontas – lyg spąstai

2015-01-14 03:00

Naujus automobilius "Honda" įsigiję klaipėdiečiai pateko į savotiškus spąstus. Pasikeitus šių mašinų gamintojo atstovui Lietuvoje, pajūrio gyventojai automobilius garantinio remonto yra priversti gainioti per visą šalį – į Kauną arba Vilnių. Tačiau iššvaistytų  šimtų litrų degalų kainos niekas nesiruošia kompensuoti.

Pinklės: naujus automobilius "Honda" įsigijusiems klaipėdiečiams gamintojo atstovas nurodo savo sąskaita važinėti į servisą už 200 km. Pinklės: naujus automobilius "Honda" įsigijusiems klaipėdiečiams gamintojo atstovas nurodo savo sąskaita važinėti į servisą už 200 km.

Naujus automobilius "Honda" įsigiję klaipėdiečiai pateko į savotiškus spąstus. Pasikeitus šių mašinų gamintojo atstovui Lietuvoje, pajūrio gyventojai automobilius garantinio remonto yra priversti gainioti per visą šalį – į Kauną arba Vilnių. Tačiau iššvaistytų  šimtų litrų degalų kainos niekas nesiruošia kompensuoti.

Tenka važiuoti ir dukart

Klaipėdietis Vytautas Jonaitis situaciją, į kurią pateko, vadina pirkėjo įvarymu į kampą.

"Jau pusmetis, kaip šių automobilių savininkai iš Klaipėdos dėl menkiausio gedimo turi važiuoti į Kauną arba Vilnių, nes Klaipėdoje nebegalima atlikti garantinio remonto. Suplyšo guma ar sugedo automobilio statymo sistemos daviklis, važiuok visą dieną per visą Lietuvą, kad suremontuotum. Tai juk – visiškas absurdas. Niekas išlaidų nekompensuoja, o už 200 litų aš Vilniaus net nepasieksiu", – tikino klaipėdietis.

Pirmą kartą mašinos savininkas į Kauną ar Vilnių važiuoja tik nustatyti defekto. O kad būtų padarytas remontas, jam teks atvažiuoti dar kartą, o gal ir du.

Vyras automobilį "Honda CRV" įsigijo išperkamosios nuomos būdu prieš dvejus metus.

"Tuo metu mano apsisprendimą pirkti tokį automobilį lėmė geros išperkamosios nuomos sąlygos ir tai, kad Klaipėdoje veikė servisas, kuris vykdė visą šių automobilių techninę priežiūrą ir garantinį remontą", – pabrėžė V.Jonaitis.

Tačiau sugedus guoliui, vyras šiame servise išgirdo tik apgailestavimą.

"Aš žinau šiuos meistrus, jiems priekaištų neturiu. Tačiau paaiškėjo, kad kai tik "Hondos" atstovais Baltijos šalims tapo estai, viskas pasikeitė. Toks jausmas, kad viskas daroma taip, kad tik niekas nepirktų automobilių "Honda". Mano keli bičiuliai turi šias mašinas ir jau galvoja, kaip jas parduoti ", – pasakojo vyras.

Prasibrovė iki Londono

Įpykęs, kad negali nedidelio remonto atlikti savame mieste, klaipėdietis parašė laišką įmonei "Honda Motor Europe Ltd. Estonian Branch".

Ši estų įmonė yra oficiali "Honda Motor" atstovė Baltijos šalyse. Prieš tai šių automobilių gamintojo atstovė Lietuvoje buvo Suomijos automobilių verslo bendrovės "Veho Group Oy" valdoma įmonė "Veho". Tačiau bendrovė sustabdė savo veiklą šioje srityje.

"Iš estų jokio atsakymo net negavau. Nesiteikia jie su manimi kalbėti. Parašiau laišką į Londone įsikūrusį "Honda Motor" centrinį biurą. Va, tik tuomet sulaukiau atsakymo iš estų", – tikino klaipėdietis V.Jonaitis.

Bijo prarasti garantiją

V.Jonaitis savo automobilį pirko klaipėdiečių ausiai gerai žinomos įmonės "Hondera" vietoje įsikūrusioje įmonėje "Bonum auto".

"Aš dėl to ir rinkausi "Hondą", o ne kitos markės automobilį. Neturiu jokių priekaištų šiam automobiliui, puiki tai mašina. O ir visi žinojo, kad "Honda" remontuojama Klaipėdoje. Juk niekas mūsų neperspėjo ir neinformavo, kad pasikeis kažkokios sąlygos", – retoriškai klausė klaipėdietis.

V.Jonaitis nuogąstavo, kad gali prarasti garantijas, jei savo automobilio techninę priežiūrą patikės ne gamintojo servisui.

"Tepalus pakeisti Klaipėdoje aš dar galiu, mūsų meistrams dar tai leidžiama, tačiau garantinio remonto estai neleidžia atlikti", – nustėręs pasakojo vyras.

"Honda Motor Europe Ltd." Estijos filialo Paslaugų departamento vadovas Kaupo Veegenas V.Jonaičiui laiške parašė, kad įmonė "Bonum auto" niekada nebuvo oficialus "Hondos" atstovas Klaipėdoje. Esą dar praėjusių metų viduryje sutartis dėl garantinio remonto ar techninės priežiūros su šia įmone buvo nutraukta.

"Abejingai konstatuota, kad jie apgailestauja dėl nepatogumų ir pasiūlė važiuoti į Kauną, į "Nissan" servisą. Na, gal jis arčiau nei Vilnius", – nusistebėjo V.Jonaitis.

Nežino, kuo neįtiko

Įmonės "Bonum auto" vadovas Rimvydas Skaistaitis pripažino, kad su nerimu laukia klientų priekaištų.

"Situacija yra tokia, kad turime tokią patirtį, kokią kažin ar kas turi Lietuvoje. Tačiau mums uždrausta vykdyti garantinį automobilių "Honda" remontą. Anksčiau Klaipėdoje veikė įmonė "Hondera", kuri buvo įmonės "Šiaulių autoservisas" padalinys. Tai daugybę metų su "Honda" dirbusi įmonė. Bet pasikeitus gamintojo atstovui, sutartis buvo nutraukta", – situacijos priešistorę nupasakojo R.Skaistaitis.

Jis prisipažino, kad mėgino susisiekti su estais ir mėgino aiškintis, kuo neįtinka klaipėdiečių servisas ir kokių reikalavimų turėtų laikytis.

"Atsakymų negavau, nebuvo paaiškinta ir kodėl mes nesame tinkami. Net jokios sąlygos nebuvo išsakytos. Tačiau mėginame spręsti šį klausimą, kad žmonės neturėtų tokių problemų. Juk gedimus klaipėdiečiams jau dabar reikia šalinti, o ne po pusės metų. Viliuosi, kad pavyks susitarti. Mes ir toliau pardavinėjame automobilius "Honda", galime atlikti techninį aptarnavimą, tačiau negalime vykdyti garantinio remonto", – patikino įmonės vadovas.

Skųsis dėl pažeistų teisių

Anksčiau Lietuvoje buvo kilęs skandalas dėl lobistiniu vadinto užmojo įpareigoti visus automobilių savininkus naudotis tik įgaliotųjų remontininkų teikiamomis techninės priežiūros paslaugomis, nes priešingu atveju jie prarastų teisę į garantinį aptarnavimą.

Konkurencijos tarnyba nustatė, kad toks reikalavimas prieštarauja kai kuriems Konkurencijos įstatymo punktams ir Europos Sąjungos sutartims.

Todėl klaipėdiečiai, patekę į "Honda Motor" atstovų Estijoje valios pinkles, įtaria, kad ir šį kartą sveikos konkurencijos principai galėjo būti pažeisti.

O tai, jog vienašališkai pasikeitė sutarties sąlygos, apie tai net neinformuojant automobilių pirkėjų, galėtų tapti rimtu pretekstu reikalauti, kad šį atvejį ištirtų Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

"Teks rašyti skundą ir raginu kitus tai padaryti", – patikino V.Jonaitis.

Gina Civilinis kodeksas

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vadovas Mamertas Krauleidys, išgirdęs, į kokią situaciją pateko ne vienas klaipėdietis, įžvelgė rimtų jų teisių pažeidimų.

"Nors nuo praėjusių metų liepos 1-osios mūsų tarnyba neužsiima autoservisų kontrole, tačiau aš kaip specialistas galiu tik retoriškai paklausti – ar nėra taip, kad žmogus pirko konkretų automobilį, apsispręsdamas dėl tam tikrų priežasčių. Juk Civilinis kodeksas gina pagrįstus pirkėjo lūkesčius. Vadinasi, jis apsisprendė įsigyti prekę ir dėl to, kad automobilį galės remontuoti Klaipėdoje. Ar tai nereiškia, kad jo teisėti lūkesčiai nebuvo įgyvendinti? Manyčiau, užtenka pasiremti Civiliniu kodeksu, ir žmogus laimėtų teismo procesą", – situaciją pakomentavo specialistas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų