Siekdama operatyviau reaguoti į avarinius iškvietimus, didžiausia Lietuvoje pastatų priežiūros bendrovės „Mano būstas“ avarinė tarnyba sostinėje surengė avarinės tarnybos pratybas. Jos skirtos tam, kad avarinės tarnybos darbuotojai išmoktų per kuo trumpesnį laiką nustatyti standartinius gedimus ir galėtų operatyviai juos pašalinti. Ateityje tokios pratybos vyks ir Klaipėdoje.
Siekdama standartizuoti avarinės tarnybos darbą, bendrovė „Mano būstas“ atliko avarinių gedimų analizę. Paaiškėjo, jog daugiausiai avarijų yra registruojama elektros, nuotekų, šildymo ir vandentiekio sistemose. Tačiau skirtingais metų laikais avarijų statistika skiriasi. Pavyzdžiui, vasarą daugiausiai avarijų fiksuojama nuotekų sistemoje (39 proc. visų avarijų), toliau seka avarijos elektros sistemoje (31 proc.), vandentiekio sistemoje (27 proc.)
Šaltuoju metų laiku nuotekų sistemoje avarijų skaičius sudaro 31 proc. visų avarijų, elektros sistemoje – 28 proc., vandentiekio – 22 proc. Tačiau prasidėjus šildymo laikotarpiui, gerokai išauga šildymo sistemų avarijų – 19 proc. visų avarijų.
Pratybose dalyvavo 3 avarinės tarnybos mobilieji ekipažai, kurie reagavo į tipines daugiabučių namų „avarijas“ – likvidavo gedimą name dingus elektros energijai, šalino susidariusį „kamštį“ nuotekų sistemoje, o namo laiptinėje sutaisė radiatorių, iš kurio lašėjo termofikacinis vanduo.
Bendrovės „Mano būstas“ avarinės tarnybos vadovo Gintaro Rabikio teigimu, svarbiausia šių pratybų užduotis - avarinės tarnybos darbuotojų kompetencijos kėlimas ir veiksmų standartizavimas. Mat jos leidžia praktiškai įsitikinti, ar darbuotojai geba per nustatytą laiką pašalinti tipinius gedimus, ar laikosi darbų eigos, darbo saugos reikalavimų, kaip bendrauja su klientais – namo gyventojais. G.Rabikio teigimu, Vilniuje vykusios pratybos leido ne tik patikrinti avarinės tarnybos specialistų pasirengimą, bet ir išbandyti techninę įrangą.
Nustatę dažniausiai pasitaikančius gedimus ir jų priežastis, avarinės tarnybos specialistai iš anksto turi galimybę pasiruošti gedimų šalinimui. Avarinės tarnybos ekipažų turima įranga sukomplektuota taip, kad visi reikalingiausi įrankiai ir detalės būtų po ranka. Tokia standartizacija leidžia išvengti situacijų, kai užuot pašalinus avariją iškart, tenka vykti pasiimti trūkstamų instrumentų. Gyventojams atitinkamai garantuojamas greitesnis problemų sprendimas.
„Avarinė tarnyba savo kasdieninėje veikloje vadovaujasi Pastatų priežiūros standartu, kuriame nustatyti griežti kokybės kriterijai. Siekiame, kad klientams pagalba būtų suteikta operatyviai ir kokybiškai, todėl daug dėmesio skiriame didinti avarinių iškvietimų reakcijos greitį, keliame avarinės tarnybos specialistų gebėjimus, investuojame į modernią avarijų likvidavimo techninę įrangą. Standartizavę avarijų tipus likviduoti gedimus galime žymiai greičiau ir kokybiškiau“, - teigė „Mano būstas“ Klaipėdos regiono vadovas Mindaugas Genys.
Siekiant skubiai likviduoti avarijas, „Mano būsto“ avarinė tarnyba pastaraisiais metais investavo į modernią techninę įrangą – atnaujino transporto parką, įsigijo specialios techninės įrangos šalinti sudėtingas avarijas nuotekų ir vandentiekio sistemose.
„Pratybų rezultatais esu patenkintas, nes mobilieji ekipažai visas tris avarijas likvidavo greičiau nei per standartiškai tokių incidentų šalinimui numatytą laiką. Ne mažiau svarbu, kad avarijos buvo likviduotos laikantis visų nustatytų darbo eigos, saugos reikalavimų“, - pabrėžė „Mano būstas“ avarinės tarnybos vadovas.
Naujausi komentarai