Pereiti į pagrindinį turinį

Baltarusija užsakė dar du tanklaivius per Klaipėdą

Į Klaipėdą kovo mėnesį atplauks dar du Baltarusijai skirti naftos kroviniai – du tanklaiviai atgabens po 85 tūkst. tonų naftos, BNS patvirtino „Lietuvos geležinkeliai“. Baltarusija vėliau patikslino, jog tai – rinkoje įsigyta rusiška nafta.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / A. Kubaičio / Fotobanko nuotr.

 „Nafta yra rusiška. Bet mes jos įsigijome be jokių premijų tiekėjams. Įvertinome ir tai, kad krovinys bus pristatytas per trumpą laiką. Kaina – komercinė paslaptis. Tačiau galima pabrėžti, jog Rusijos žaliavos savininkas iš šio sandorio gali uždirbti daugiau ir negaudamas premijos“, – agentūra „Interfax“ cituoja Baltarusijos naftos pramonės veiklą koordinuojančio  valstybės koncerno „Belneftechim“ atstovą spaudai Aleksandrą Tiščenką.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo Martyno Burbos, Baltarusijos naftos eksporto bendrovė BNK informavo geležinkelius, kad tanklaivių laukiama kovo 3-4 ir 13-15 dienomis.

„Klaipėdos naftos“ komunikacijos vadovė Orinta Barkauskaitė BNS teigė, kad kol kas neaišku, iš kur atplauks nafta, taip pat nežinomi tanklaivių pavadinimai. 

„Lietuvos geležinkeliai“ planuoja iš Klaipėdos iki Baltarusijos sienos pervežti po 100-150 vagonų naftos per parą. M. Burba paaiškino, kad pervežti kiekvieną naują krovinį iki Baltarusijos reikės maždaug 10 dienų. 

Sausio pabaigoje į Klaipėdą atplaukė pirmas laivas su norvegiška nafta Baltarusijai. „Klaipėdos naftos“ naftos verslo direktorius Giedrius Sabaliauskas tuomet BNS teigė, kad per terminalą teoriškai būtų galima perkrauti iki 3 mln. tonų naftos per metus. 

Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos „Naftan“ vadovas Aleksandras Demidovas tuomet sakė, kad gamykla ketina ir toliau importuoti naftą iš Norvegijos. Anot jo, perdirbus pirmą kartą atsigabentą naftą iš Johano Sverdrupo telkinio, bus pateiktos išvados dėl tolesnio importo perspektyvų. 

Tanklaivis „Breiviken“ į Klaipėdą tuomet atgabeno apie 80 tūkst. tonų žaliavinės naftos, skirtos „Naftan“ gamyklai. Prieš tai paskutinį kartą nafta per Lietuvą į Baltarusiją buvo gabenta 2017 metais. 

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka sausį pareiškė, kad šalis pasiruošusi pirkti naftos iš Azerbaidžano, Saudo Arabijos, Norvegijos, JAV ar kitų šalių pasaulinėmis kainomis, o naftos importą iš Rusijos ji planuoja sumažinti iki 40 proc. viso poreikio.

Vasarį A. Lukašenka nepasiekė pažangos derybose su Rusijos prezidentu Vladimiru Putinu dėl geresnių rusiškos naftos ir dujų tiekimo sąlygų.

Praėjusią savaitę A. Lukašenka pagrasino pradėti naudoti naftą iš dujotiekio „Družba“ tranzitinių gijų, jei Rusija ir toliau netieks pakankamai jos Baltarusijai.

Vasarį Ukraina teigė, kad yra pasirengusi pumpuoti naftą į Baltarusiją vamzdynu Odesa-Brodai, taip pat gabenti geležinkeliais iš terminalų prie Juodosios jūros.

Baltarusijos naftos pramonės veiklą koordinuojantis koncernas „Belneftechim“ šį mėnesį pranešė tęsiantis derybas su Lenkija dėl vienos „Družba“ naftotiekio gijos naudojimo priešinga kryptimi – galimybės tiekti žaliavą Baltarusijos perdirbimo gamykloms, atgabentą tanklaiviais į Gdansko uostą.

Maskvai ir Minskui nepasiekus susitarimo dėl naftos tiekimo 2020 metais sąlygų, Rusija nuo sausio 1 dienos sustabdė naftos tiekimą Baltarusijos gamykloms, po kelių dienų tiekimas iš dalies atnaujintas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų