Pereiti į pagrindinį turinį

Baltijos jūros keltų centras: Klaipėda, Talinas ar Gdynė?

2021-09-11 15:00

Lenkijos Gdynės uoste išbandyta nauja jūrų keltų prieplauka ir lenkai iš karto prabilo apie Baltijos jūros keltų centrą šiame uoste.

Vieta: Klaipėdoje yra palyginti naujas ir modernus jūrų keltų centras Centriniame Klaipėdos terminale.
Vieta: Klaipėdoje yra palyginti naujas ir modernus jūrų keltų centras Centriniame Klaipėdos terminale. / portalmorski.pl nuotr.

Kur bus keltų centras?

Iki šiol pagal krovinių apyvartą vienu didžiausių, jei ne pačiu didžiausiu Baltijos jūros centru buvo Klaipėdos uostas.

Tačiau pagal keleivių skaičių sunku kam nors buvo lygintis su Talino ir Helsinkio uostais. Taip pat Baltijoje buvo itin produktyvi linija tarp Vokietijos Putgardeno ir Danijos Riodbiu uostų.

Kodėl Gdynėje prabilta apie Baltijos jūros keltų centrą?

Esmė ta, kad Gdynės uosto naujojo kelto operatoriaus konkursą laimėjo Lenkijos kompanija „Polska Żegluga Bałtycka“. Ji visas savo linijas iš Gdansko uosto perkels į Gdynę.

Centras: vienas didžiausių Baltijos jūros regione yra Talino jūrų keltų terminalas, kur į keltus juda dideli keleivių ir lengvųjų automobilių srautai. (portalmorski.pl nuotr.)

Taip pat iš Gdynės ir toliau veiklą vykdys bendrovė „Stena Line“, kuri turėjo liniją į Karlskroną. Iš Gdynės buvo linija ir į Vokietijos Rostoko uostą.

Konteineriai ir keltų laivyba

„Polska Żegluga Bałtycka“ valdo Lenkijoje populiariausius „Polferies“ keltus. Jos keltas „Nova Star Polferries“ sėkmingai išbandė prieplauką Gdynėje. Joje įrengta mobili greitai pakeliama ir nuleidžiama rampa. Apie tai, kad Gdynė taps Baltijos jūros keltų laivybos centru, prabilo šio uosto rinkodaros departamento vadovas Maciejus Krzesiñskis.

Jo teigimu, Gdynė ateityje orientuosis į svarbiausius krovinius – konteinerius, taip pat keltus ir ro-ro laivybą. Žvelgiant į ateities perspektyvą, mobilumą, šie kroviniai visame Baltijos jūros regione gali tapti patys svarbiausi.

Pastatyta: naujasis Gdynės keltų centras. (portalmorski.pl nuotr.)

Šiemet Gdynėje ypač augo konteinerių krova. Bendra šio uosto krova per 7 mėnesius yra net 12,5 proc. didesnė nei pernai.

Svarbūs bus kelių tinklai

Gdynės uostas yra pristatomas kaip Europos TENT pagrindinio tinklo linija tarp Baltijos, Skandinavijos šalių ir Adrijos koridoriaus. Teigiama, kad šiuolaikine Gdynės uosto infrastruktūra ir terminalais naudojasi didžiausi pasaulio ir Europos laivybos operatoriai, įskaitant MSC, „Hapag-Lloyd“, „Unifeeder“, „Containerships“, „MacAndrews“, „Transfennica“, „Finnlines-Grimaldi“, „Stena Line“.

Valdymas: Gdynės keltų centro operatoriumi bus kompanija „Polska Żegluga Bałtycka“, valdanti Lenkijoje populiariausius „Polferries“ keltus. (portalmorski.pl nuotr.)

Taip pristatant Gdynę į vieną suplakamos ir konteinerinės laivybos, ir jūrų keltų laivybos linijos ir kompanijos. Bet čia yra logikos, nes tiek konteineriai, tiek ro-ro kroviniai toliau juda keliais. Turime pripažinti, kad anksčiau itin prastais keliais garsėjusi Lenkija juos pertvarko septynmyliais žingsniais.

Visai kitokia perspektyva yra Klaipėdos uoste. Nemaža dalis jūrų keltų krovinių per jį keliaudavo į Baltarusiją, Rusiją. Vykstant geopolitiniams pokyčiams ir Lietuvos kaimyniniams nesutarimams su rytų šalimis, tiek keltų, tiek konteinerių srautai per Klaipėdos uostą gali ir mažėti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų