Pereiti į pagrindinį turinį

"Bauer" prekės – per prievartą

2010-12-09 05:01
Skundai: panorėję grąžinti pirkinius klaipėdiečiai skundžiasi patekę į aplinkybių verpetą – sumokėtus pinigus pavyksta atgauti tik po aršių kovų. Dažniausiai – aiškinantis...
Skundai: panorėję grąžinti pirkinius klaipėdiečiai skundžiasi patekę į aplinkybių verpetą – sumokėtus pinigus pavyksta atgauti tik po aršių kovų. Dažniausiai – aiškinantis... / Vytauto Petriko nuotr.

Žinomos įmonės pažadais susigundę pirkėjai atsimuša į tylos sieną, kai tik pabando nutraukti sutartis. Žmonės piktinasi, kad garsios bendrovės „Bauer International“ atstovai tiesiog slapstosi nuo pirkinius panorusių grąžinti klientų.

Prizas – kelionė

Tokioje situacijoje atsidūrė dvi moterys, susigundžiusios šios įmonės reklamuojamais prizais – turistinėmis kelionėmis.

Viena klaipėdietė parduotuvėje užpildė reklaminį lankstinuką ir netrukus sulaukė žinios, kad laimėjo „Bauer International“ kelionę į šiltuosius kraštus.

„Paskambino šios įmonės atstovė ir pakvietė į pristatymą, minėjo, kad reikėtų atvykti atsiimti prizo. Žinoma, susigundėme“, – pasakojo Aldona R.

Klaipėdietei buvo pateikta informacija, kad ji laimėjo nemokamą kelionę. Tačiau pristatyme paaiškėjo, jog norint skristi poilsiauti būtina įsigyti kokį nors šios firmos gaminį.

„Mes su mama išsirinkome antklodę, už ją buvo paprašyta 981 lito. Iškart ir sumokėjome. Atsitokėjome tik vėliau, pasidomėjusios šios įmonės veikla“, – pasakojo moters dukra.

Pareiškimą vežė į Vilnių

Moterys išsiaiškino, kad įmonė įsipareigojo sumokėti tik viešbučio išlaidas, lėktuvo bilietai, oro uosto mokesčiai nebuvo apmokėti.

„Mus suklaidino dėl kelionės laimėjimo, visai ne tokias sąlygas pateikė. Siūlant įsigyti gaminį, jų kainos nebuvo pateiktos aiškiai. O ėmus domėtis, į kokią pasaulio šalį bus siūloma keliauti, telefonu buvo paaiškinta, kad išvis neaišku, kur ir kaip bus skraidinami klientai“, – stebėjosi moterys.

Jau kitą dieną jos parašė prekės atsisakymo pareiškimą. Aldonos dukra sėdo į automobilį ir iš Klaipėdos pati nuvežė jį į Vilnių, „Bauer International“ atstovybę.

„Bėda ta, kad įmonė kaitaliojo būstinės adresą, telefonu susisiekti vis nepavykdavo. Aš juk turiu teisę atsisakyti pirkinio“, – tikino klaipėdietė.

Įsipareigojimų nevykdė

Pagal sutartį „Bauer International“ įsipareigoja pirkinio atsisakiusiam klientui pinigus grąžinti per 15 dienų.

„O mes laukėme mėnesį. Kelis kartus skambinau į atstovybę, įteikiau pakartotinį įspėjimą. Tačiau mane labiausiai šokiravo šios įmonės atstovės Rasos Almantienės pozicija – ji apsimetė mane matanti pirmą kartą“, – pasakojo klientė.

Klaipėdietės pasijuto apmulkintos ir neslėpė nuostabos, kad žinoma įmonė su klientais elgiasi kaip nesąžiningi prekeiviai.

„Pinigus juk sumokėjau, o daikto neturiu. Tad kodėl negaliu visą mėnesį atgauti savo pinigų?“ – piktinosi klientės.

Susižavėjo saunariumu

Antra apkvailinta pasijutusi moteris taip pat pasakojo atsidūrusi beviltiškoje situacijoje. Negalią turinti klaipėdietė taip pat susigundė „Bauer“ atstovių pažadais, kai buvo gydoma Palangoje.

„Esu persirgusi erkiniu encefalitu, galva prastai veikia. Va ir patikėjau suokiančiomis merginomis“, – savo istoriją pradeda pensininkė Palmira.

Moteris šios firmos gaminių pristatyme susigundė saunariumu.

„Ir man kalbos apie kelionę susuko smegenis. Nusipirkau saunariumą už 3320 litų lizingo būdu. Tik parvažiavusi namo susigriebiau, kad pasidaviau įkalbinėjimams“, – tikino moteris.

Lapkričio 4-ąją moteris paskambino įmonės atstovei ir pareiškė atsisakanti pirkinio. Ją pribloškė žinia, kad ši įmonė buvo nubausta už nesąžiningą saunariumo reklamą, jai skirta 13 tūkst. litų bauda.

„Vartotojų teisių tarnyboje gavau konsultaciją – esą jei tai ne maisto produktas, negendantis ir nenaudotas, aš turiu teisę jo atsisakyti per tris mėnesius“, – pasakojo Palmira.

Moteris prisipažino, kad šį rudenį ją ištiko ne viena bėda – dėl pensinio amžiaus ji buvo atleista iš darbo, dėl pablogėjusios sveikatos jai teks atlikti klubo sąnario operaciją.

Klientė – pranašesnė?

"Bauer International" direktoriaus pavaduotoja R.Almantienė aiškino, kad negali pasakyti, ar gavo pensininkės Palmiros pretenziją.

„Jei ji siuntė prašymą faksu, negarantuoju, kad gavome, mes čia tūkstantį laiškų faksu gauname. Ji turi atsiųsti registruotu laišku“, – aiškino R.Almantienė.

Kelione susigundžiusios ir apklotą įsigijusios Aldonos sumokėtus pinigus įmonė grąžino tik po ilgų pretenzijų rašymų.

„Šios klientės dukra yra teisininkė. Negražu naudotis savo padėtimi prieš silpnesnę pusę“, – apie klientės pranašumus rėžė R.Almantienė.

Viktorija Dobrynskienė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos l. e. p. Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja

Jei pirkimo ir pardavimo sutartis, sudaryta ne prekybai skirtose patalpose, tokias sutartis reguliuoja Civilinis kodeksas. Jame numatyta, kad pirkėjas turi teisę atsisakyti sutarties, apie tai pranešdamas raštu pardavėjui per septynias dienas. Šios pirkėjo teisės negalima suvaržyti jokiais papildomais įsipareigojimais ar įmokomis arba bet kaip kitaip apriboti ar panaikinti. Kodekse nustatyta, kad pardavėjas privalo įteikti pirkėjui dokumentą, kuriame turi būti nurodyta: dokumento įteikimo vartotojui data, daikto pavadinimas, kaina, pardavėjo pavadinimas bei adresas ir, ypač svarbu, vartotojo teisė nutraukti sutartį. Jeigu toks dokumentas vartotojui nebuvo įteiktas, jis turi teisę nutraukti sutartį per tris mėnesius nuo jos sudarymo dienos. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nagrinėja vartotojų prašymus neteismine ginčų nagrinėjimo tvarka. Todėl nepavykus ginčo išspręsti taikiai, vartotojas turi teisę kreiptis į tarnybą pridėdamas visus su ginču susijusius dokumentus. Pažymėtina, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba yra gavusi vartotojų prašymų dėl su „Bauer International“ sudarytų sutarčių nutraukimo. Įmonė bendradarbiavo su tarnyba, ir ginčai buvo išnagrinėti šalims susitaikius.


Kaip grąžinti prekę

Vartotojas, norėdamas nutraukti sutartį, apie tai turi pranešti raštu.

Geriausia prašymą siųsti registruotu laišku arba pateikti jį nuvykus į įmonės būstinę.

Pardavėjas, gavęs vartotojo prašymą, privalo atsiimti pirkėjo grąžintą daiktą ir grąžinti sumokėtus pinigus.

Jeigu pardavėjas nevykdo vartotojo reikalavimų ir ginčo išspręsti nepavyksta, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Prie prašymo vartotojas turėtų pridėti dokumentų, pagrindžiančių vartotojo reikalavimo pagrįstumą, kopijas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų