Pereiti į pagrindinį turinį

„Begoje“ – didžiausias mėnesio krovos rezultatas

2014-11-10 12:33
Kroviniai: prie "Begos" pirso vienu metu kraunami net keli laivai.
Kroviniai: prie "Begos" pirso vienu metu kraunami net keli laivai. / "Begos" nuotr.

Spalį „Bega“ prisidėjo prie uoste pasiekto visų laikų krovos rekordo. Ji užfiksavo didžiausią mėnesio krovos rezultatą kompanijos istorijoje.

Lėmė grūdų krova

528 tūkst. tonų per spalį – tokį rekordinį kompanijos „Bega“ vieno mėnesio krovos rezultatą lėmė ypač išaugusi žemės ūkio produktų krova per Universalų šių produktų eksporto-importo bei paskirstymo terminalą ir jo krantines – vadinamąjį naująjį „Begos“ pirsą.

Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, šios rūšies krovinių krauta 3,3 karto daugiau. Nuo rugsėjo pradžios „Bega“ prie pirso krantinės kas savaitę priima „Panamax“ ar „Post Panamax“ tipo laivus. Į juos kraunami eksportuojami šių metų derliaus grūdai. Tarp šių laivų buvo ir sausakrūvis „Piera“, išgabenęs didžiausią – 74 tūkst. tonų – lietuviškų grūdų partiją per visą Klaipėdos uosto istoriją.

Iš viso per rugsėjį–spalį „Begos“ žemės ūkio produktų eksporto-importo terminale pakrauti 9 „Panamax“ bei „Post Panamax“ tipo laivai ir dar 20 mažesnių. Šiuo metu terminalo talpyklose jau sukauptos naujos partijos grūdų pakrovai į laivus.

Pagerėjo infrastruktūra

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos šiemet atlikti akvatorijos gilinimo prie krovos krantinių darbai duoda realių rezultatų. Liepos 31 d. uosto kapitono sprendimu prie jūrų krovinių kompanijos „Bega“ pirso buvo patvirtinta 13 metrų grimzlė. Per ją jau perkrauta apie 700 tūkst. tonų žemės ūkio produkcijos.

Pasak kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio, prielaidas augimui sudarė pasiekti nauji infrastruktūriniai bei gylio parametrai prie kompanijos krantinių ir iki 13–13,2 padidintos maksimalios laivų grimzlės.

„Galimybė transportuoti maksimaliai dideles krovinio partijas – vienas pagrindinių krovinių pardavėjų bei pirkėjų reikalavimų, norint optimizuoti transportavimo išlaidas. Džiaugiamės, kad mūsų, uosto operatorių, ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos bendros pastangos bei kartu planuojami ir realiai vykdomi uosto infrastruktūros bei krovos terminalų pajėgumų plėtros darbai yra nukreipti patenkinti šiuos reikalavimus. Tai atsispindi ir krovos rezultatuose“, – sakė A. Kuzmarskis.

Praradimai dėl gylių

Šiuo metu Klaipėdos uostas jau yra naujame infrastruktūros kūrimo etape, ruošiantis uosto kanalo bei akvatorijos prie tam tikrų krantinių gilinimui iki 17 metrų. Esant tokiems gyliams, „Post Panamax“ tipo laivą, kaip minėtasis „Piera“, jau būtų galima pakrauti pilną – iki 91 tūkst. tonų. Tai net 17 tūkst. tonų daugiau nei jis išgabeno. Skaičiuojant visus vien tik per pastaruosius du mėnesius „Begoje“ grūdų krovai priimtus laivus, šis papildomas kiekis siektų apie 100 tūkst. tonų.

„Tai svarbu, nes galimybė pakrauti pilnus didelio tonažo laivus mažina krovinio gabenimo išlaidas“, – komentuoja A.Kuzmarskis.

Iš viso šį sezoną kompanija „Bega“ planuoja perkrauti apie 1,5 mln. t žemės ūkio produktų, iš kurių apie 1 mln. bus Lietuvoje išauginti grūdai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų