Brangiausia, nors ne didžiausia
Pristatome 10 brangiausių pasaulio jachtų. Nustebsite čia neišvydę rusų multimilijonierių prabangių motorinių laivų, kurie taip pat vadinami jachtomis. Nors su tradicine jachtos samprata motoriniai laivai be stiebų neturi nieko bendro. Neišvysite ir didžiųjų pasaulio burlaivių, kurių klasėje vertinant pagal laivų dydžius vėlgi išsiskiria rusai.
Burlaivis – ne jachta, nors ir žavi didžiulėmis burėmis. Jachtą suvokiame kaip grakštų laivą, kuris išvysto didelį greitį.
Brangiausia visų laikų jachta yra laikoma „Maltese Falcon“. Tiksli jos statybos kaina nėra žinoma. Dabar jau miręs buvęs jachtos savininkas amerikietis milijardierius ir investuotojas Tomas Perkinsas yra užsiminęs, kad „Maltese Falcon“ statyba kainavo daugiau kaip 150 mln. JAV dolerių, bet mažiau nei 300 mln. JAV dolerių.
„Maltos sakalu“ vadinama jachta yra statyta žinomoje statykloje „Perini Navi“. Tai yra viena iš 61 šioje statykloje statytų jachtų. „Maltese Falcon“ – pati didžiausia. Jos korpuso ilgis 88 metrai. Ne vien tik tai daro šią jachtą brangiausią pasaulyje. Ji gali išvystyti iki 24 mazgų (apie 44 km/h) greitį. Tai tokiam dideliam laivui yra žymus pasiekimas.
Didelė jachtos kaina slypi ir jos interjero dizaine. Jį galima pamatyti internetinėje svetainėje „Eliteyacht.com“. Jachtoje panaudotose aukšto lygio technologijose. Dizainą kūrė vienas žymiausių pasaulyje jachtų dizainerių Žeraras Dykstra, interjerą apiformino kito žymaus pramoginių laivų specialisto Keno Freivochos komanda.
Šiandien brangiausią pasaulyje jachtą „Maltese Falcon“ valdo Elen Ambrosiady. Laivui valdyti ir aptarnauti ji samdo 22 jūrininkų komandą. Laivas skirtas vienu metu priimti ir aukščiausių lygiu aptarnauti 12 svečių.
Pagal „Marinetraffic.com“ navigacinius duomenis jachta „Maltese Falcon“ šiuo metu yra Viduržemio jūroje tarp Monako ir Prancūzijos Nicos.
Įdomios jachtų istorijos
Nors tiksliai ir nežinoma „Maltese Falcon“ statybos kaina vis tiek aišku, kad tai brangiausia jachta pasaulyje.
Antroje vietoje esanti 82,6 metrų ilgio jachta „Eos“ Vokietijos Bremeno mieste pastatyta už 111 mln. JAV dolerių. Tokią jos statybos kainą nurodė ekspertai. Pats jachtos savininkas kino ir žiniasklaidos magnatas Baris Dileris informacija apie jachtą nesidalino. Statybos metu viskas kas susiję su jos statyba buvo įslaptinta.
Įdomi jachtos „Eos“ istorija. Jau pirmajame reise ji užsidegė. Niekas iš 16-os ja plaukusių žmonių nenukentėjo. Tris metus statyta jachta dar kurį laiką buvo remontuojama dėl gaisro.
Išskirtinė ir trečios pagal kainą jachtos istorija. Tai yra ilgiausia šiuo metu pasaulyje jachta „Sea Cloud II“. Ji statyta dar 1931 m. Vokietijos Kylio „Krupp Germanianwerft“ statykloje. Karo metais ji plaukiojo su „Hussar V“ pavadinimu ant borto. Ja naudojosi JAV karinis jūrų laivynas. Po karo jachta kelis kartus keitė savininkus. Vienas iš jų buvo Dominikos diktatorius Rafaelis Truchiljo, pavadinęs jachtą „Angelita“. Vėliau jachta pagal naujų savininkų norus dar vadinosi „Patria“, „Antarna“.
1978 m. jachtą įsigijo Klifordas Barboras. Jis ją iš esmės restauravo. Tai kainavo apie 100 mln. JAV dolerių. Šį laivą aptarnauja 60 žmonių įgula. Jis gali priimti ir prabangiai apgyvendinti 34 svečius.
„Sea Cloud II“ šiomis dienomis kaip tik buvo Baltijos jūroje - plaukiojo prie Švedijos Visbi salos. Ji nedalyvavo „The Tall Ship Races 2017“ regatoje – jachta plaukė į Rygą.
Savininkai dažnai įslaptinti
Ketvirta pagal kainą ir pagal dydį jachta yra „Aquijo“. Ši 86 metrų ilgio jachta 2016 m. pastatyta Olandijoje. Tuo užsiėmė dvi žinomiausios olandų pramoginių laivų statybos kompanijos „Vitters“ ir „Oceanco“. Jos statyba kainavo 85 mln. JAV dolerių.
Ši jachta yra viena moderniausių šiuo metu pasaulyje plaukiojančių savo klasės laivų. Jachtos projektuotojai, statytojai ir dizaineriai tarsi vienu balsu tvirtina, kad ji atitinka aukščiausius pramoginių laivų statybos standartus – jachtoje sukomponuoti ypatingai sudėtingi valdymo, svečių aptarnavimo kompleksai. Teigiama, kad jachtoje įrengtas įspūdingas laisvalaikio ir pramogų centras.
Jachtoje yra įrengtas liukso numeris, trys VIP, keli dviviečiai ir vienviečiai kambariai. Vienu metu jachta gali priimti iki 12 svečių. Juos aptarnauja 17-a jūrininkų ir personalas.
Plačiajai visuomenei taip ir nebuvo pateikta informacija apie tai kas yra jachtos „Aquijo“ savininkas. Šiomis dienomis jachta plaukiojo Viduržemio jūroje prie Prancūzijos krantų.
Penkta pagal vertę (80 mln. JAV dolerių) yra 66 metrų ilgio jachta „Ahimsa“. Ją pastatė Olandijos laivų statykla „Vitters“. Išskirtinis jachtos „Ahimsa“ iš išorės matomas akcentas – meniškai apipavidalinta burė. Ją išpaišė Norvegijos dailininkas Magnusas Furuholmenas. Burių dizainas persiduoda ir į laivo patalpas. Prieš porą dienų jachta plaukiojo prie JAV krantų.
Šešta pagal vertę 70 mln. JAV dolerių kainavusi jachta „Athena“ yra 90 metrų ilgio. Išskirtinis jos bruožas specialiai įrengta panoraminė apžvalgos aikštelė, jūrininkų terminais vadinama „varnos lizdu“.
Septinta pagal vertę laikoma šių metų pradžioje į vandenį nuleista 70 metrų ilgio jachta „Sybaris“. Jos greitis iki 17,5 mazgų (apie 28 km/h).
Aštuntąja jachta laikoma 64 metrų ilgio „Pilar Rossi“, kurios statybos vertė 65 mln. JAV dolerių. Tiksliau jachta perdaryta iš 34 metrų jachtos pagal formulės-1 lenktynininko Nelsono Pike užsakymą. Jachtos perstatymu užsiėmė jo dėdė karo jūrininkas Maurisijus Pike. Jachta pritaikyta prabangiai plaukioti 18 svečių. Joje telpa visa didelė N.Pike šeimyna, kurioje auga 7 vaikai.
Devinta - 78 metrų ilgio jachta „M5“. Ją, kaip „Marabella V“, kelis metus naudojosi buriuotojas Džo Vitorija iš JAV. Vėliau jachtą jis pardavė asmeniui, kuris savo pavardės viešai neskelbia. Šiam jachtos pirkimas ir perdarymas kainavo 50 mln. JAV dolerių. Jachta net 3,2 metrai praplatinta. Po rekonstrukcijos ji ir pakeitė pavadinimą į „M5“.
Dešimtoji jachta pagal jos vertę (50 mln. JAV dolerių) – Naujojoje Zelandijoje pastatyta 67 metrų ilgio „Vertigo“. Išskirtinis bruožas tai, kad jachta apipavidalinta unikaliu juodai–baltu stiliumi be jokių spalvotų štrichų.
Naujausi komentarai