Nuoseklus laivo tikrinimas
Klaipėdietis jūrų kapitonas Romas Karmazinas teigė, kad iš Brazilijos Vila do Conde uosto balkeriniu laivu „Arklow Spray“ atplaukęs į Norvegijos Husnes uostą patyrė išskirtinį laivo patikrinimą.
Prie jo atvesto laivo priplaukė specialus Norvegijos pakrančių apsaugos kateris. Iš jo į laivą pareigūnai įlipo su šunimis. Anot R.Karmazino, pareigūnai tikrino visą laivą, pradedant nuo mašinų skyriaus, gyvenamųjų patalpų iki laivo galo, priekio, visą denį. Pakrančių apsaugos narai tikrino ir povandeninę laivo dalį.
„Laive tikrintojai nieko įtartino nerado. Bet tokie nuoseklūs tikrinimai leidžia suprasti, kad krovinių gabenimas laivais, ypač iš Lotynų Amerikos regionų, jūrininkams tampa nesaugūs“, – svarstė jūrų kapitonas R.Karmazinas.
Paketas laivo kingstone
Gali būti, kad Europos pakrančių apsaugos tarnybų noras įdėmiau tikrinti iš Brazilijos atplaukiančius laivus padidėjo po to, kai prieš kelis mėnesius Graikijos Korinto uoste buvo areštuotas Graikijos savininko laivas „Skyros“, kurio kapitonas buvo Lietuvos pilietis.
„Skyros“ į Graikiją atplaukė iš Brazilijos Amazonės upės Santareno uosto.
Graikijoje jį patikrinę pakrančių apsaugos narai laivo povandeninėje dalyje – kingstono angoje rado maždaug 50 kilogramų paketą su narkotikais.
Vieta: iš Brazilijos atplaukęs laivas „Arklow Spray“ buvo nuosekliai patikrintas nedideliame Norvegijos uoste.
Nors laivo įgula techniškai negalėjo paslėpti narkotikų maždaug 9 metrų gylyje esančiose kingstono angose, Graikijoje vis tiek buvo sulaikyti laivo kapitonas, jo pirmasis padėjėjas ir vyriausiasis mechanikas.
R.Karmazinas teigė, kad buvo skaitęs šią istoriją „Klaipėdos“ priede „Jūra“. Bet kas slapta gali būti prikabinama prie laivo dugno. Jūrininkai neturi įrangos, kad galėtų patikrinti laivo dugną, jie negali užtikrinti laivo povandeninės dalies saugumo.
Tai reiškia, kad nuosekli laivo tikrinimo procedūra jūrininkams nėra maloni. Jie, jei tik kas būtų slapta prikabinta prie laivo, gali tapti įtariamaisiais narkotikų byloje, nors su tuo neturi nieko bendro.
Jūrų organizacijos rekomendacijos
Oficialiai pripažįstama, kad jau ne pirmus metus nelegalių narkotikų gabentojai labiausiai taikosi į komercinius laivus.
Kartais į įgulas būna infiltruojami savi žmonės, bet dažniau ieškoma būdų, kaip paslėpti narkotikus laivų povandeninėje dalyje ar netgi pačiame laive to net nežinant įgulos nariams.
Nepaisant vyriausybių ir tarptautinių organizacijų pastangų pažaboti pasaulines narkotikų rinkas, narkotikų paklausa didėja. Todėl vis dažniau narkotikai yra „kabinami“ prie laivų.
Tarptautinė jūrų organizacija yra išleidusi detalias instrukcijas, kaip elgtis kad į laivą nepatektų nelegalūs asmenys arba laive nebūtų paslėpti narkotikai. Taip pat nurodoma, kaip reikėtų elgtis išplaukiant laivui iš uosto, kad plaukiant lėta eiga kas nors „neprikabintų“ narkotikų.
Nurodyta ir tai, kaip veikti įgulos nariams išplaukus į jūrą ir netyčia laive radus narkotikų paketus.
Galima skirti atsakingus asmenis, stebinčius pašaliečius, apriboti jų patekimą į mašinų skyrius, triumus, kitas technines vietas, prieš išplaukiant pasitikrinti laive galimas įvairių medžiagų slėpimo vietas.
Tačiau kaip įgulai pasitikrinti laivo povandeninę dalį, kingstonų angas?
Tarptautinė jūrų organizacija rekomenduoja laivo kapitonui prieš išplaukiant patikrinti laivo dugną. O kas, jei tikrintojai bus narkotikų gabentojų bendrininkai?
Galbūt laivuose, jei narkotikų „kabinimas“ prie į povandeninės dalies toliau didės, turėtų būti diegiamos įvairios techninės stebėjimo sistemos.
Kol kas laivuose to nėra, nes atvejai, kai į laivų povandeninę dalį įtaisomi narkotikų paketai nėra masiniai.
Naujausi komentarai