Nuo sausio 1-osios bus pradėta tikrinti vairuotojų saugaus ir taupaus vairavimo žinias ir praktinius įgūdžius. Klaipėdos apskrities vairavimo mokykloms šie reikalavimai esą nebuvo naujiena.
Vakar susitikime su "Regitros" vadovais, mokyklų atstovai pritarė naujajai tvarkai.
"Juk žmonės turi tausoti aplinką bei mokėti vairuoti ekonomiškai. Vairavimo mokykloms toks reikalavimas seniai buvo žinomas, tik iki šiol egzamino metu nebuvo vertinami tokie įgūdžiai", – aiškino "Regitros" Klaipėdos filialo vadovas Saulius Budinas.
Tikrinti saugaus ir taupaus vairavimo įgūdžius ES valstybes įpareigojo Europos Komisijos direktyva.
"Vairavimo mokyklos yra suinteresuotos, kad degalai būtų taupomi. Naujiena tik ta, kad vairavimo egzamino metu bus vertinamos vairuotojo taupaus vairavimo žinios. Tačiau šis vertinimas nebus lemiamas. Kitaip tariant, dėl to nekils grėsmė neišlaikyti egzamino", – pabrėžė S.Budinas.
Taupus vairavimas bus vertinamas pagal tai, kaip vairuotojas perjunginėja pavaras.
"Vairuotojas turės žinoti, kad automobilio pavaros turėtų būti perjungiamos neviršijant 2 tūkst. variklio apsukų per minutę. Taip pat bus stebima, kaip naudojama laisva pavara. Kai tik yra galimybė, laisvą pavarą reikėtų naudoti, tik ne tuomet, kai automobilis rieda į nuokalnę, nes tai yra nesaugu", – aiškino S.Budinas.
"Regitra" per šiuos metus intensyviai rengėsi su egzaminų vertinimu susijusioms naujovėms. Daugiau nei šimtui įmonėje dirbančių egzaminuotojų surengė saugaus ir taupaus vairavimo mokymus, apie būsimas naujoves diskutavo su vairavimo mokymo įstaigų atstovais.
"Klaipėdos apskrityje yra apie 40 vairavimo mokyklų. Dėl šių reikalavimų vairavimo kursai neturėtų brangti. Kaip tik ateityje žadama atsisakyti vairavimo aikštelių, o pradedantieji vairuotojai bus mokomi pratimus atlikti realiai vykstančiame eisme. Juk žmogus turi mokėti pastatyti automobilį prie prekybos centro esančioje aikštelėje. Paslauga gal ir turėtų pigti, nes nebereikės nuomotis aikštelių", – svarstė S.Budinas.
Naujausi komentarai