Inicijuoti būsto atnaujinimo procesus gali patys gyventojai, tuomet už tai tampa atsakingas namo valdytojas. Juo gali būti bendrijos pirmininkas, gyventojų jungtinei veiklai atstovaujantis fizinis asmuo ar žmogus, įgaliotas namą administruojančios įmonės.
Proceso pradžia – butų savininkų susirinkimas
Pirmasis žingsnis daugiabučio modernizacijos link – butų savininkų susirinkimas, kuriame yra aptariamos galimybės renovuoti namą, taip pat jo metu gyventojams turi būti suteikti atsakymai į visus rūpimus klausimus apie renovacijos procesą.
Apie organizuojamą susirinkimą gyventojams turi būti pranešta likus ne mažiau kaip keturiolikai dienų iki susitikimo. Pranešime taip pat privaloma nurodyti organizatoriaus rekvizitus, susirinkimo datą, laiką ir vietą, darbotvarkę bei kokiais būdais gyventojai gali susipažinti su papildoma informacija, iki kada gali teikti pasiūlymus ar klausimus.
Suplanuoto susirinkimo metu organizatorius turėtų aptarti esamą namo būklę ir kaip atnaujinimas ją pagerintų, apžvelgti galimas renovacijos priemones, kurios pagerintų ne tik daugiabučio energinį efektyvumą, bet ir užtikrintų mažesnes sąskaitas bei pagerintų gyvenimo kokybę.
Svarbi detalė – finansinių klausimų aptarimas
Pastato atnaujinimo finansinės sąlygos – dar vienas svarbus aspektas, kurį organizatorius turėtų paaiškinti susirinkimo metu. Jau po pirmojo susirinkimo gyventojai turi būti susipažinę, kokią paramą gali suteikti valstybė, kokie žmonės turi teisę gauti šimtaprocentinę kompensaciją ir su kitais finansavimo ypatumais.
Dalyvauti susirinkime galima pakviesti ir Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA), administruojančios renovacijos projektų įgyvendinimą Lietuvoje, atstovą ar net finansinės institucijos specialistus tam, kad susirinkimo metu gyventojai kuo geriau suprastų visas finansavimo sąlygas ir gautų atsakymus į jiems rūpimus klausimus.
Savivaldybė taip pat gali inicijuoti renovaciją
Renovacijos procesą inicijuoti gali ir savivaldybė, pasirinkusi daugiausiai energijos vartojančius daugiabučius namus.
Savivaldybė apie renovacijos siūlymą turi pranešti daugiabučio butų savininkams ir sulaukti jų pritarimo. Jei pritarimo sulaukia, savivaldybė paskiria projekto administratorių – ne pelno siekiančią organizaciją arba kitą savivaldybei pavaldžią įmonę.
Atnaujinimui turi pritarti dauguma
Tiek gyventojų, tiek savivaldybės iniciatyvos atveju, būsto modernizavimą galima pradėti, tik jei jam pritarė 55 proc. daugiabučio butų savininkų. Gyventojų iniciatyvos atveju, pritarus pradėti atnaujinimą, buto savininkai privalo išsirinkti projekto administratorių, kuris yra atsakingas už būsto modernizavimo eigos priežiūrą, bendravimą su rangovais, techniniais prižiūrėtojais, valstybinėmis įstaigomis bei pačiais gyventojais.
Kriterijai valstybės paramai
Daugiabučių namų modernizavimo programoje dalyvauti ir gauti valstybės paramą gali daugiabučiai namai, kurie buvo pastatyti pagal iki 1993 m. galiojusius techninius reikalavimus ir turintys tris ar daugiau butų.
Parama skiriama pastatams, kurie po atnaujinimo pasiekia B arba didesnę pastato energinio naudingumo klasę, o po renovacijos sutaupo ne mažiau kaip 40 proc. šilumos energijos.
Naujausi komentarai