Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl išsaugotų medžių – košmaras gyventojams

2024-04-06 02:00

Medžiai mieste vis dažniau tampa nesibaigiančių diskusijų objektu. Dėl jų ne tik ginčijamasi, bet ir kyla didelių nepatogumų žmonėms. Tuo įsitikinę klaipėdiečiai, savo kailiu netrukus patirsiantys, kaip prie daugiabučių namų išsaugoti medžiai ženkliai pablogins gyvenimo kokybę.

Paradoksai: saugant kelis medžius, projektuotojai buvo priversti susiaurinti įvažą, todėl eismas čia bus vienos krypties. Paradoksai: saugant kelis medžius, projektuotojai buvo priversti susiaurinti įvažą, todėl eismas čia bus vienos krypties. Paradoksai: saugant kelis medžius, projektuotojai buvo priversti susiaurinti įvažą, todėl eismas čia bus vienos krypties.

Apkapojo šaknis

J. Janonio gatvės 26 ir 28 namų gyventojai nuo praėjusio rudens laukė, kada į jų kiemus sugrįš staiga darbus sustabdžiusios įmonės „Kavesta“ darbininkai.

Šių metų pradžioje įmonei teismas leido restruktūrizuotis, tai yra dirbti toliau, o kovo viduryje ji pradėjo įvažos prie minėtų namų atnaujinimo darbus.

Kai darbininkai įrengė būsimos gatvelės bortelius, gyventojai pradėjo stebėtis ir aikčioti – tapo akivaizdu, kad dvi mašinos čia negalės prasilenkti.

Važiuojamosios dalies susiaurėjimai padaryti ties keliais kiemo medžiais. Beržas ir pora smulkesnių medžių apkasti iš trijų pusių. Jų šaknys ties įvaža iškastoje duobėje styro nukapotos.

„Tie medžiai neišgyvens, pavasarį lapus dar išleis, bet paskui pirma stipresnė audra juos išvers, o grius jie į baigiamą renovuoti namą ar ant automobilių. Kas čia taip įdomiai sugalvojo?“ – kalbėjo kieme stoviniavę žmonės.

Perspektyva: medžių, kuriuos siekta išsaugoti, išgyvenimo galimybės kelia vis daugiau abejonių. / D. Janauskaitės nuotr.

Pastatys kelio ženklą

Tarp ryškiomis uniformomis vilkinčių darbininkų vaikštinėjęs vyras teigė vadovaujantis kelią įrengiantiems darbininkams.

Jis patvirtino, kad du automobiliai čia tikrai neprasilenks, bet jiems to nė nereikės, nes čia, pasirodo, bus vienpusis eismas.

Tai žymintis kelio ženklas būsiąs pastatytas ties pirmąja 28-ojo namo laiptine.

Tai reiškia, kad šio namo gyventojai, norėdami parvažiuoti namo, nebegalės sukti į tiesiai prie namo vedančią įvažą, o privalės važiuoti į Sportininkų gatvę, siauru taku apvažiuoti „Vaivorykštės tako“ gimnaziją ir tada pagaliau atvykti į kiemą iš kito namo galo.

Jie turės ir dar „įdomesnį“ būdą mašina patekti į savo kiemą – važiuoti Sportininkų gatve iki Malūnininkų gatvės, pasukti į ją ir tada įsukti į kiemą prie buvusių universitetų bendrabučių, važiuoti pro kelis Švyturio gatvės namus ir galiausiai įsisprausti į įvažą prie savo namo.

Posūkis į šį kiemą paliktas toks siauras, kad gaisrinė mašina ar krovininis automobilis neįvažiuos į jį neužkliudęs čia stovinčių mašinų.

D. Janauskaitės nuotr.

Nesutarė dėl pageidavimų

Malūnininkų, Sportininkų, Smilties Pylimo ir J. Janonio gatvėse esančių namų kiemų atnaujinimo projekto autorius – bendrovės „Vakarų siluetas“ vadovas Mantas Daukšys.

Jis pasakojo, kad tuo metu, kai buvo rengiamas projektas, buvo aktuali uosto įmonės keliama tarša dėl geležies rūdos krovos, o bet koks medžių kirtimas grėsė oro kokybės pablogėjimu.

Dalis gyventojų reikalavo kuo daugiau vietų automobiliams, kiti prašė išsaugoti visus medžius.

Pirmiausia patys gyventojai turėjo susitarti, ko nori.

M. Daukšys atviravo, kad projektą teko perdarinėti kelis kartus, pasiūlymai buvę viešinami, gyventojai audringai reagavo į ketinimus sumažinti automobilių stovėjimo vietas, projektas buvo pataisytas. Tačiau tada triukšmą ėmė kelti augmenijos mylėtojai, kategoriškai pareikalavę medžius palikti.

Kalbėdamas apie išsaugotų, bet apkapotomis šaknimis likusių medžių likimą projektuotojas siūlė kreiptis į savivaldybę, kurios sudaryta komisija turėtų konstatuoti, kad medžių išsaugoti nepavyko. Jei būtų nuspręsta juos šalinti, toje vietoje reikėtų atsodinti naujus.

„Pirmiausia patys gyventojai turėjo susitarti, ko nori. Ar aš galėjau tai numatyti, turėdamas tuos duomenis, kuriuos turėjau? Yra galimybė tuos medžius įbetonuoti į tokias klombas, esu tai siūlęs statybininkams, bet ar savivaldybė priims tokį siūlymą kaip papildomą priemonę šaknims stiprinti? O gal geriau medžius šalinti? Sprendimą priimti turėtų statytojai. Kaip ir kiekvienoje statyboje – atidengi ir surandi netikėtų dalykų. Savivaldybė perka pigiausius projektus, o laikas jiems įgyvendinti – „suspausčiausias“. Jeigu projektas gavo statybos leidimą, vadinasi, jis atitinka normas“, – kalbėjo projektuotojas.

Mantas Daukšys / D. Janauskaitės nuotr.

Gali tekti perdaryti

M. Daukšys pripažino, kad atnaujintuose kiemuose nėra tiek daug vietų automobiliams, kiek jų buvo anksčiau, bet po atnaujinimo kiemai ir įvažos į juos atitiks privalomas normas.

Pasak projektuotojo, vingiuota įvaža sulėtins eismą ir tai užtikrins žmonėms saugumą, o vienpusis eismo organizavimas turėtų sumažinti mašinų srautą.

Ypatingus sprendinius, anot M. Daukšio, lemia ir žemės sklypų nuosavybės klausimai.

Jis tikino, kad jau įgyvendintų projektų perdarymas yra neišvengiamas, nes paaiškėja netikėtos aplinkybės, neretai persigalvoja užsakovai. Tik kyla klausimas, kas už tai sumokės.

Savivaldybės darbuotojai tikino, kad dėl šio projekto sulaukė daugybės paklausimų ir skambučių, bet jie esą jau yra pavėluoti – projektas buvo viešinamas ir aptariamas.

Gyventojai pripažįsta, kad kieme kelis mėnesius stovėjo stendas su būsimo kiemų atnaujinimo schema, bet iš jos nebuvę aišku, kad įvažiuoti į savo kiemą po remonto jie galės ne tiesiai, o sukdami per kitų namų kiemus, ir kad patirs daug nepatogumų.

M. Daukšys juokaudamas sakė, kad jei būtų pakankamai pinigų, viešindamas projektą jis kiekvieną gyventoją pasodintų ant fotelio ir pavaišintų kava, bet dabar laikomasi įprastų procedūrų.

Tuo metu „Kavestos“ darbininkai skuba dirbti, o gyventojai lažinasi, kurį mėnesį grius „išsaugoti“ medžiai ir kokią žalą jie griūdami padarys.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų