Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl keleivių įlaipinimo – į teismą

2010-02-04 10:08
Byla: iš darbo atleistas V.Bartkevičius tikino, kad vairuotojams nebuvo mokama už papildomus darbus.
Byla: iš darbo atleistas V.Bartkevičius tikino, kad vairuotojams nebuvo mokama už papildomus darbus. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Iš pareigų atleistas autobuso vairuotojas Klaipėdos apygardos teismui apskundė keleivių įlaipinimo per priekines duris tvarką.

Tvarką skundžia teismui

Bendrovės „Gintarinis vairas“ vairuotojas Vytautas Bartkevičius buvo atleistas dar pernai spalį.

Pasak įmonės „Gintarinis vairas“ vadovo Raimundo Žeimio, tai buvo padaryta dėl įmonės vidaus tvarkos taisyklių nesilaikymo.

„Jis nepaisė keleivių įlaipinimo per priekines duris tvarkos. Grubiai tariant, įlaipindavo keleivius taip, kaip jam atrodė teisinga – per visas duris. Iš viso atleidome tris vairuotojus. Kiti darbo neteko dėl kitų darbo drausmės nepaisymų, tačiau teisybės ieško tik šis vairuotojas“, – kalbėjo R.Žeimys.

Bendrovės vadovas tikino, kad įmonė turėjo paisyti naujos tvarkos nurodymų.

„Įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ nusprendė įvesti tvarką po to, kai patyrė triskart daugiau nuostolių nei planuota. Vežėjai privalo laikytis šių nurodymų, darbuotojas faktiškai kenkė savo įmonei. Kontrolieriai užfiksavo atvejus, kai buvo nepaisoma šios tvarkos“, – aiškino R.Žeimys.

Pinigai – ne vairuotojams

Su buvusiu darbdaviu besibylinėjantis klaipėdietis V.Bartkevičius tikino, kad jis šią keleivių įlaipinimo tvarką skundžia ir dėl kitų motyvų.

„Teismo prašau priteisti nesumokėto atlyginimo dalį. Mane atleido dėl to, kad įlaipindavau keleivius ne tik per priekines duris. Aš nestovėsiu ir nereguliuosiu su lazdele, kaip žmogui įlipti: atidarydavau priekines duris, po to – galines. Mano darbas – vairuoti, o ne žmones gainioti“, – kalbėjo vyriškis.

V.Bartkevičiaus manymu, už papildomus darbus, atsiradusius su naująja tvarka, vairuotojams turėjo būti mokama.

„O iš tiesų mes negaudome nė lito. Man pavyko sužinoti, kad už kontrolę „Klaipėdos keleivinis transportas“ vežėjams mokėdavo nemažus pinigus. Bendrais skaičiavimais, vienam vairuotojui turėjo tekti po 400 litų prie algos. Tačiau vežėjas, gavęs šiuos pinigus, nė lito vairuotojui nepervesdavo. Pinigai mokami bendrovei, o ne man, tad kodėl aš turiu kontroliuoti?“ – kalbėjo V.Bartkevičius.

„Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas Gintaras Neniškis patvirtino, kad vežėjams už papildomas paslaugas yra mokami nemaži pinigai.

„Taip, tai nemaža suma. Mes už kontrolę mokame. Tačiau skaičiaus aš negaliu įvardyti. Tai sutarties dalykas. Mes pinigus sumokame, o kaip vežėjas atsiskaito su vairuotojais, negalime kontroliuoti. Čia ne mūsų reikalas“, – aiškino G.Neniškis.

Kaltinimus vadina destrukcija

Su įmone „Gintarinis vairas“ besibylinėjantis V.Bartkevičius tikino, kad tai ne vienintelės vežėjų gudrybės.

„Autobusų parkas savo vairuotojams moka 10 proc. nuo suprekiautos sumos. Mūsų bendrovėje turėjo būti mokama 13 proc. nuo suprekiautos sumos, bet šių pinigų mes negaudavome. Štai kokie dalykai čia vyksta. Pinigus gaudavo tik savininkai, vairuotojai likdavo be nieko“, – kalbėjo V.Bartkevičius.

Apie šias išmokas „Gintarinio vairo“ vadovas R.Žeimys aiškino, kad tai nėra vairuotojų rūpestis.

„Tai ne jo reikalas. Juk čia tarpusavio susitarimas. Kiek jau mums viskas mažinama – kerpami reisai, mažinami įkainiai už ridą, nuo vasario 1-osios 5 proc. vėl sumažinta suma už kilometražą. O juk vairuotojams algos nemažėjo. Mes išlaikėme ir vairuotojų skaičių. Nemanau, kad 1,9 tūkst. litų vairuotojui yra maža alga. Net ir už kontrolę vėluojama sumokėti. O dėl bilietų pardavinėjimo, tai vairuotojai pasirašė darbo sutartyse, kad tai privalės atlikti. Žmonės dirba, ir viskas, o jis vis destrukcijomis užsiiminėja“, – aiškino R.Žeimys.

Kitas teismo posėdis šioje byloje turėtų vykti kovo 16 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų