Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl konkurso gali netekti paramos

2014-11-06 12:03

Uostamiesčio valdžia apsisprendė skelbti konkursą naujų vežėjų didžiaisiais autobusais išrinkimui, nors dėl to gali prarasti ES paramą, už kurią buvo įsigyti nauji, ekologiški, dujomis varomi autobusai.

Dėl konkurso gali netekti paramos
Dėl konkurso gali netekti paramos / Vytauto Petriko nuotr.

Uostamiesčio valdžia apsisprendė skelbti konkursą naujų vežėjų didžiaisiais autobusais išrinkimui, nors dėl to gali prarasti ES paramą, už kurią buvo įsigyti nauji, ekologiški, dujomis varomi autobusai.

Sutartys su didžiųjų miesto autobusų vežėjais baigiasi kitų metų rugsėjį. Pabrėžiama, kad pradėti procedūras išrinkti naujiems reikia jau dabar, nes viskas gali užsitęsti.

Klaipėdos savivaldybės administracija ir viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ kreipėsi į miesto tarybos kolegiją, kad sužinotų, kokiu keliu eiti toliau.

„Savivaldybė turi įsipareigojimų dėl 24 autobusų, kurie įsigyti pasinaudojus ES parama. Jie turi nuvažiuoti tam tikrą kiekį kilometrų. Šie autobusai dabar priklauso įmonei „Klaipėdos autobusų parkas“. Bendrovė gali nelaimėti konkurso ir tokiu atveju savivaldybei gali tekti grąžinti ES paramą. Situacija yra daugiau teorinė“, – tvirtino įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Tarybos kolegijai pateikti trys variantai, kaip elgtis šioje situacijoje. Pagal pirmąjį siūlyta neorganizuoti konkurso, o pratęsti sutartis su įmone „Klaipėdos autobusų parkas“ dėl visų aptarnaujamų maršrutų.

Tokiu atveju grėsmės netekti ES paramos nekiltų, bet neatmetami teisminiai ginčai dėl neatitikimo Konkurencijos įstatymui. Būtų sudėtingiau derėtis ir dėl atlyginimo už nuvažiuotą ridą sumažinimo.

Pagal antrąjį variantą siūlyta sudaryti sutartį su įmone „Klaipėdos autobusų parkas“ maršrutų aptarnavimo 24 autobusais, kuriems įsigyti buvo gauta ES parama. Kitai daliai skelbti konkursą.

Šio varianto pagrindiniai trūkumai, kad nebūtų galima pasiekti maksimalaus rezultato dėl kainos ir kokybės. Taip pat gali kilti teisminių ginčų dėl tokio sprendimo atitikimo Konkurencijos įstatymui.

Pagal trečiąjį variantą siūlyta skelbti konkursą visiems miesto autobusų maršrutų vežėjams, kurių aptarnavimo sutartys baigiasi, išrinkti. Tokiu atveju nekiltų problemų dėl konkurencijos, bet būtų galima netekti ES paramos, už kurią įsigyti autobusai. Ši suma siektų apie 20 mln. litų.

Būtent šį variantą po ilgų diskusijų pasirinko miesto tarybos kolegija. Pabrėžta, kad įmonė „Klaipėdos autobusų parkas“, kurios akcininkė yra savivaldybė, privalo būti konkurencinga ir laimėti konkursus.

„Reikia galvoti, ko siekiame, ar norime, kad Klaipėda toliau pirmautų viešojo transporto srityje, būtų švaresnis oras. Jei mūsų įmonė nelaimėtų konkursų, reikėtų pagalvoti, ar laikyti komandą, kuri negali laimėti“, – tvirtino Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų