Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl naujo mokesčio – aistros

2015-03-19 15:30

Žinia, kad jau nuo gegužės 1 dienos už apsilankymą Smiltynėje gali tekti mokėti eurą, uostamiestyje sukėlė pasipiktinimo audrą. Jei mokestis bus įvestas, klaipėdiečiai žada aplenkti šį kampelį. Įmonė „Smiltynės perkėla“ pabrėžė, kad dar neaišku, ar ji imsis administruoti šį mokestį, ir baiminasi nuostolių.


 

Žinia, kad jau nuo gegužės 1 dienos už apsilankymą Smiltynėje gali tekti mokėti eurą, uostamiestyje sukėlė pasipiktinimo audrą. Jei mokestis bus įvestas, klaipėdiečiai žada aplenkti šį kampelį. Įmonė „Smiltynės perkėla“ pabrėžė, kad dar neaišku, ar ji imsis administruoti šį mokestį, ir baiminasi nuostolių.

Rinksis kitas vietas

Klaipėdiečiai, išgirdę, kad nuo gegužės 1 dienos gali tekti mokėti už apsilankymą valstybės saugomose teritorijose, tarp kurių yra ir Smiltynė, greitai paskaičiavo galimas išlaidas.

„Tokios išvykos taps prabanga. Jei keturių asmenų šeima norės persikelti į Smiltynę ir papramogauti, tai susidarys nemažos išlaidos. Vien už apsilankymą šioje teritorijoje reikės sumokėti keturis eurus. Tai tikrai dideli pinigai. O kur dar pramogos, maistas? Rinksimės kitas vietas“, – svarstė viena mama.

Kiti klaipėdiečiai svarstė, ar mokestį reikės mokėti ir jei važiuoji dviračių taku, kuris driekiasi per Pajūrio regioninį parką.

„Kažkokia nesąmonė. Įkėlei koją į mišką ir mokėk. Manau, kad tokios teritorijos taps tuščios. Žmonės tikrai neleis tiek pinigų“, – prognozavo vienas išvykų dviračiais aistruolis.

Uostamiesčio gyventojai svarstė, kaip bus renkamas mokestis: „Negi dviračių take ties saugomos teritorijos riba bus pastatyti postai?“.

Susitarimo dar nėra

Kuršių nerijos nacionalinio parko direktorė Aušra Feser trečiadienį tvirtino, kad mokestis už apsilankymą šioje teritorijoje gali būti renkamas per įmonę „Smiltynės perkėla“.

Pirkdami kelto bilietą, klaipėdiečiai ir miesto svečiai įsigytų ir saugomų teritorijų lankytojo bilietą.

Įmonės „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Darius Butvydas pabrėžė, kad kol kas jokių susitarimų su Kuršių nerijos nacionaliniu parku dėl šio mokesčio administravimo nėra.

„Buvo pokalbių, pasikalbėjimų šia tema, bet tik tiek. Jokių oficialių susitarimų nepasirašyta. Tad dar tikrai nėra aišku, ar bendrovė „Smiltynės perkėla“ administruos šį mokestį. Man pačiam buvo naujiena, kad šį mokestį žadama įvesti nuo gegužės 1 dienos“, – tvirtino vadovas.

D.Butvydas akcentavo, kad mokestį už apsilankymą Smiltynėje sugalvojo tikrai ne įmonė "Smiltynės perkėla". Tai tikrai nėra kelto bilieto kainos didinimas.

„Nuo sausio 1-osios dienos beveik visos mūsų teikiamos paslaugos atpigo nuo 5 iki 7 proc., nes įmonė dirba gerai. Kaip ir esu minėjęs anksčiau, bilietų kainų tikrai nežadame didinti“, – teigė vadovas.

Baiminasi patirti nuostolių

Pasak D.Butvydo, naujasis apsilankymo saugomose teritorijose mokestis įmonei kelia nerimą.

„Mums tai nėra į naudą. Dėl šio mokesčio gali sumažėti į Smiltynę besikeliančių keleivių srautai. Tad įmonė patirs nuostolių“, – tvirtino vadovas.

D.Butvydo teigimu, jei vis tik šio mokesčio administravimas bus pavestas įmonei „Smiltynės perkėla“ reikės keisti dabartinę bilietų sistemą, programinę įrangą, o tai kainuoja.

„Kaip suprantu, tai turės būti atskiras bilietas. Jei Kuršių nerijos nacionalinis parkas apmokės visas su naujo mokesčio administravimu susijusius išlaidas, tada gal ir rinktume mokestį. Tačiau niekas dar nėra apsvarstyta. Jei ši paslauga bus nuostolinga įmonei, mes jos tikrai neteiksime“, – pabrėžė vadovas.

Dėl naujo mokesčio gali užtrukti klientų aptarnavimas. Vasaros dienomis, kada didžiausi keleivių srautai, ir dėl papildomų 10-15 sekundžių gali susidaryti eilės.

Vadovas taip pat atkreipė dėmesį, kad tiek deryboms, tiek sistemos pertvarkymui reikia laiko. Mažai tikėtina, kad tai būtų spėta padaryti iki gegužės 1 dienos. Juk net aplinkos ministras dar nėra pasirašęs šio nutarimo.

„Be to, jei šis mokestis būtų renkamas per mūsų įmonę, tai kaip būtų su privačiais vežėjais, kurie taip pat kelia keleivius į Smiltynę. Ar šiems būtų pavesta rinkti mokestį? Jei taip, tai kaip tai būtų padaryta. Tas euras gali būti lemiamas veiksnys, todėl mes prarasime klientus, o žmonės rinksis privačius vežėjus“, – tvirtino D.Butvydas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų