Nepavykdavo įkrauti baterijos
30-metis B.Jonika lietuvių sukurtą mobiliojo ryšio telefoną "Getnord Onyx SS" įsigijo praėjusių metų gegužę. Vyras pripažino, kad šį aparatą rinkosi, nes sužavėjo nurodytos savybės. Teigiama, kad telefonas yra atsparus smūgiams, vandeniui.
Klaipėdietis teigė, kad aparato vertė siekė apie 400 eurų. Iš karto vyras sumokėjo 119 eurų, o likusią sumą turi išmokėti per nustatytą laiką.
Pasak B.Jonikos, nauju telefonu jis sėkmingai naudojosi vos kelis mėnesius, tada prasidėjo bėdos. Pirmiausia, vyro teigimu, problemų kilo dėl aparato akumuliatoriaus įkrovimo.
"Nunešiau į saloną garantiniam taisymui. Paaiškinau problemą. Pakeitė įkroviklio laidą, nors iš karto buvo matyti, kad gedimas yra paties aparato", – pasakojo vyras.
B.Jonikos teigimu, neilgai trukus vėl teko grįžti į "Tele2" saloną, kuriame ir įsigijo įrenginį, – telefonas vėl sugedo.
Anot klaipėdiečio, kai kažkas skambindavo ar ateidavo žinutė, aparatas neskleisdavo jokio garso. Taip pat pasitaikydavo, kad pašnekovas jo visiškai negirdėdavo arba girdėdavo labai prastai.
Garantinį taisymą atlikę meistrai šį kartą gedimo nenustatė. Atnaujinta tik programinė įranga.
Ekrane – spalvotos linijos
Tuo klaipėdiečio bėdos nesibaigė. Antrą kartą po garantinio taisymo pasiėmus telefoną, pasak vyro, atsinaujino senos bėdos ir pasimatė naujų.
B.Jonika tikino, kad aparatą iš pradžių buvo sudėtinga įjungti, vėliau apskritai nepavykdavo. Pašnekovai klaipėdietį vėl girdėjo prastai, taip pat neįsikraudavo telefono baterija. Vyras aparatą vėl nunešė taisyti.
Šį kartą prekės grąžinimo kvite buvo nurodyta, kad pakeistas įkrovimo laidas, baterija, pagrindinė telefono plokštė, ekranas, priekinis rėmelis.
"Pakeitė vos ne pusę telefono", – pabrėžė vyras.
Tačiau, anot B.Jonikos, telefonas vis tiek neveikė taip, kaip turėtų. Be to, grįžęs namo, vyras pastebėjo, kad uždėtas ne toks, koks buvo, ekrano stiklas.
"Stiklas dengė priekinę kamerą, nors ji anksčiau buvo atvira. Dėl stiklo suprastėjo nuotraukų kokybė. Fotografuodamas ekrane pradėjau matyti įvairių spalvų – violetinės, žalios, raudonos – linijas. Ir toliau normaliai negalėjau įkrauti aparato baterijos", – pasakojo klaipėdietis.
Vyras vėl grįžo pas pardavėją, atidavė telefoną taisyti ir pareikalavo, kad nuolat gendantis aparatas būtų pakeistas nauju. Jis kreipėsi ir į Vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos skyrių.
Išsikrovė per penkias minutes
Pasak B.Jonikos, "Tele2" atsisakė duoti jam naują telefoną. Aparatas buvo taisomas. Pakeistas įkrovimo laidas ir atnaujinta programinė įranga.
Tačiau, anot vyro, grįžus namo vėl teko nusivilti. Problemų dar kartą kilo dėl baterijos.
"Visą naktį kroviau. Ji buvo pilna. Ištraukiau laidą, pasidėjau telefoną, o po penkių minučių energijos liko vos 10 proc., nors nieko su telefonu nedariau", – nusivylimo neslėpė vyras.
B.Jonikos teigimu, buvo uždėtas ir ne toks įkrovimo vietos uždarymo įrenginys – guminis pakeistas plastikiniu. Klaipėdietis vėl grįžo į saloną. Dar kartą pareikalavo pakeisti aparatą nauju, tačiau vėl sulaukė neigiamo atsakymo. Šį kartą vyras atsisakė pasiimti įrenginį.
Klaipėdietis laukė, ką pasakys vartotojų teisių gynėjai.
Kadangi pardavėjas nesutiko ginčo spręsti taikiai – nepatenkino vartotojo reikalavimo pakeisti telefoną, pardavėjo teigimu, gedimų nerasta, prekės parametrai atitiko standartus, taisant naudotos iš gamintojo gautos originalios detalės, pradėtas tyrimas.
Išvada nebuvo palanki
B.Jonika tvirtino, kad iš pradžių pokalbis su tarnybos darbuotoja jį nuteikė optimistiškai.
"Specialistė teigė, kad šis ginčas turėtų baigtis mano naudai. Pabrėžė, kad per tokį trumpą laiką telefonas neturėtų tiek gesti", – pasakojo vyras.
Tačiau tyrimą atlikusi Vartotojų teisių apsaugos tarnyba atsiuntė išvadą, kad telefonas yra tinkamos kokybės naudoti. Veikimo sutrikimų esą nenustatyta.
Tarnybos darbuotojai aparatą vertino tris kartus. Kiekvieną patikrinimą skyrė kelios dienos. Pirmojo patikrinimo metu dalyvavo ir vartotojas.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė pabrėžė, kad patikrinimo metu išorinių telefono pažeidimų nenustatyta, aparatas veikė. Baterijos įkrovimo lygis sumažėjo nežymiai.
Nenustatyta ir kameros gedimų ar veikimo sutrikimų, kuriuos nurodo vartotojas.
Teisybės ieškos teisme?
B.Jonikos netenkino tarnybos išvados. Vyras suabejojo atliktu patikrinimu bei telefono vertinimu ir teisybės žada ieškoti teisme. Klaipėdietis norėjo užsakyti ir nepriklausomą aparato ekspertizę, bet nerado įmonės, kuri vertintų šio gamintojo telefonus.
Pinigus moku už nieką.
"Nusipirkau telefoną, moku pinigus ir negaliu juo naudotis. Ar tai normalu? "Tele2" klientas esu maždaug aštuonerius metus, o iš manęs taip tyčiojamasi. Pikta ir dėl to, kad operatoriui moku už internetą, nors su turimu aparatu, kurį laikinai davė pardavėjas, negaliu juo naudotis. Pinigus moku už nieką", – tvirtino vyras.
B.Jonikos telefonas keturis mėnesius guli salone ir vyras jo nežada pasiimti. Pasak vyro, taip iš pradžių patarė elgtis Vartotojų teisių apsaugos tarnybos darbuotoja.
"Aiškino, kad priešingu atveju pardavėjas gali manyti, kad aš sutinku su taisymo darbais. Tada vėl reikės iš naujo pradėti procedūras. Keista, kad, vertinant aparatą, darbuotoja pakeitė nuomonę ir siūlė pasiimti. Tačiau aš toliau vadovaujuosi pirmuoju jos patarimu. Ateinu į saloną, pasižiūriu, paklausiu, ar yra kokių naujienų, ir viskas. Ten jaučiuosi jau kaip namie", – juokavo vyras.
Ateinu į saloną, pasižiūriu, paklausiu, ar yra kokių naujienų, ir viskas. Ten jaučiuosi jau kaip namie.
Defektų nustatyti nepavyko
Įmonės "Tele2" korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas komentavo, kad telefono, kurį įsigijo B.Jonika, gedimo nebuvo rasta nė po vieno kreipimosi.
"Kadangi klientas kreipėsi kelis kartus, darėme prielaidą, kad gedimas galbūt yra, bet negalime jo aptikti. Dėl to perrašėme operacinę sistemą, pakeitėme dalį aparato įrangos, tarp kurios – ir pagrindinę plokštę. Tai buvo atlikta gamintojo sąskaita. Jis su tuo sutiko", – pasakojo vadovas.
A.Baranauskas tvirtino, kad šioje situacijoje "Tele2" gali pasiūlyti tik tarpininkauti tarp kliento ir gamintojo, kad aparatą pakeistų nauju.
"Šią savaitę susisieksime su klientu. Pasiūlysime šį variantą. Tai išskirtinis atvejis. Kasdienėje praktikoje tai nėra naudojama. Kitas atneš seną, nusibodusį telefoną ir prašys pakeisti nauju. Ši situacija taip pat nėra eilinė – klientas kreipėsi dėl skirtingų problemų", – pasakojo vadovas.
A.Baranauskas akcentavo, kad "Tele2" yra suinteresuota rasti garantinius gedimus, nes už kiekvieną iš jų yra mokami pinigai.
Tačiau A.Baranauskas pripažino, kad garantiniai – gamykliniai gedimai sudaro mažą dalį visų gedimų. Paprastai jie neviršija 2 proc. nuo visų telefonų, kuriuos pagamina gamintojas, bazės
"Gamintojai rūpinasi savo reputacija, vardu, stengiasi investuoti kuo daugiau į daikto kokybę, kad paskui nereikėtų mokėti už taisymą. Garantinių gedimų šalinimas arba tokių turinčio įrenginio pakeitimas nauju ar pinigų už jį grąžinimas yra normali praktika", – aiškino vadovas.
Draudimą renkasi ne visi
Pasak A.Baranausko, dažnai susiduriama su mechaniniais gedimais, tokiais kaip sudužęs telefono ekranas, sušlapęs įrenginys. Pastarieji dažnesni vasarą. Šiltuoju metų laiku sušlapusių telefonų atnešama 20 proc. daugiau.
Vasaros sezonu rūpesčių kelia ir smėlis. Jo patenka į aparatą ir jį gadina.
"Šie gedimai nėra garantiniai. Siekiant išvengti telefono ekrano skilimo, klientams rekomenduojame naudoti grūdinto stiklo apsaugas, taip pat drausti telefonus. Ne visi klientai renkasi draudimą. Dažniau tai daro įsigyjantieji brangesnius aparatus, nes pakeisti skilusį ekraną gali atsieiti 200–300 eurų. Draudimas padengia tokias išlaidas", – patarė vadovas.
Trečia gedimų grupė – programiniai. Jie taip pat nepriklauso garantinių grupei.
A.Baranauskas atkreipė dėmesį, kad dalis garantinių gedimų pasimato iš karto. Todėl perkant bet kokį įrenginį klientams rekomenduojama prašyti, kad pardavėjas jį įjungtų.
"Pagal instrukcijas mūsų darbuotojai, prieš atiduodami klientui aparatą, privalo jį įjungti. Žmogus pamato, ar telefonas tikrai veikia. Jei neįsijungia, pastebima ekrano defektų, iš karto gali prašyti, kad būtų duotas kitas modelis", – kalbėjo vadovas.
Tačiau, anot direktoriaus, jei tik klientas išsinešė telefoną, nors ir grįžo po kelių minučių, aparato negalima keisti be garantinės patikros akto, nors gedimas ir būtų priskirtas šiai grupei.
"Mes nežinome, kas telefonui nutiko per šį laiką, ar jis nebuvo nukritęs, sukrėstas. Norėdami gauti garantinį aktą, siunčiame į tos rūšies servisą atliekančią dirbtuvę. Meistras nustato, ar gedimas yra garantinis", – aiškino vadovas.
A.Baranausko žodžiais, pasitaiko tokių atvejų, kai žmogus tvirtina, jog gedimas garantinis, o paaiškėja, kad telefonas buvo sušlapęs. Jei gedimas nėra garantinis, jis šalinamas už kliento pinigus.
Skundų sulaukiama daug
Anot G.Nenartavičiūtės, Civilinis kodeksas numato, jog pirkėjas gali reikalauti, kad pardavėjas pašalintų nekokybiško daikto trūkumus, pakeistų jį kitu, sumažinti kainą ar grąžinti pinigus.
Tačiau vedėja atkreipė dėmesį, kad teisės aktuose nėra apibrėžtas prekės taisymų skaičius.
"Tad tiek pirmą kartą, tiek pakartotinai garantiniu laikotarpiu sugedus prekei, vartotojas turi teisę kelti vieną nurodytų reikalavimų pasirinktinai", – aiškino G.Nenartavičiūtė.
Pasak vedėjos, vartotojų skundai dėl mobiliųjų telefonų kokybės – vieni dažniausių tarnyboje.
Praėjusiais metais išnagrinėta 415 tarp vartotojų ir pardavėjų kilusių ginčų informacijos ir ryšių technologijų prekių srityje. Iš jų maždaug pusė prašymų buvo pagrįsti. Dažniausiai vartotojai kreipiasi dėl mobiliųjų telefonų garso sutrikimų, išsijungimo pokalbio metu, neveikiančio mikrofono ar lietimui jautraus ekrano.
G.Nenartavičiūtė pridūrė, kad prekės trūkumai ir jų kilmė kiekvienu atveju vertinami individualiai.
Naujausi komentarai