Siutina ventiliatorius
„Skleidžiamas garsas girdimas namuose, naktį jis viršija 50 decibelų ribą. Dienos metu triukšmas dar didesnis. Restorano ventiliatorius įtaisytas ant sienos“, – skunde aiškino gyventojai, tikindami, kad siuntė pretenziją įmonei dar lapkričio mėnesį.
Kai niekas nežino, ką daryti, skundą persiunčia mums.
„Prašėme kuo greičiau spręsti problemą, tačiau nesulaukėme jokios reakcijos. Ventiliatoriai skleidžia ne tik žemo dažnio ūžesį, tačiau ir aukštų dažnių cypimą. Dėl triukšmo nukenčia namo gyventojų sveikata“, – pretenzijas dėstė gyventojai.
Skundo nagrinėjimas buvo perduotas Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui. Šio skyriaus Kontrolės ir prevencijos poskyrio vedėjas Linas Lapinskas tikino, kad raštas dėl triukšmo problemos sprendimo išsiųstas Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui.
Linas Lapinskas / Vytauto Liaudanskio nuotr.
„Kai niekas nežino, ką daryti, skundą persiunčia mums. Nacionalinis visuomenės sveikatos centras turėtų išmatuoti triukšmo lygį. Tik tuomet bus aišku, pažeistos kokios nors tvarkos ar ne“, – sakė L.Lapinskas.
Skambučiai – tik dėl viruso
Bandymai prisiskambinti nors vienam Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) darbuotojui laidiniu telefonu – neįmanoma misija.
Šios įstaigos autoatsakiklis interesantui išdėsto, kokiais klausimais galima kreiptis į įstaigos darbuotojus. Viskas susiję su koronavirusu, dar galima kreiptis dėl higienos paso gavimo.
Jei skambinantysis neserga, o nori aiškintis situaciją, pavyzdžiui, dėl triukšmo, atsakiklis su kuriuo nors darbuotoju nesujungia, nes besikreipiančiojo interesas neatitinka kompiuterinėje sistemoje išdėstyto klausimyno.
„Tai ir mes patys vienas kitam negalime paskambinti. Skambučiai eina per Vilnių. Dabar visi juk nuotoliniu būdu dirba. Taip, turėtų sujungti net ir tokiu klausimu. Čia visi vargsta. Bet kažin, ar laboratorijos dirba karantino metu? Nemanau, kad dabar vyksta triukšmo matavimai. Juk žmonės saugosi. Norinti išmatuoti triukšmą, reikia eiti į gyventojų butą“, – kalbėjo Rimantas Giedraitis, NVSC Klaipėdos departamento Visuomenės sveikatos saugos skyriaus specialistas.
Nebeliko problemos?
Galiausiai paaiškėjo, kad NVSC Klaipėdos departamentas skundą pernai vasarį gavo iš kito, nei šiuo metu pateikta, buto gyventojų.
NVSC Klaipėdos departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Šlepetienė patikslino, kad pernai Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos specialistai pareiškėjų nurodytu laiku nuvyko į skundo vietą.
„Triukšmo matavimai nebuvo atlikti, kadangi neveikė restorano vėdinimo įrenginys, keliantis triukšmą. Gyventojams buvo pasiūlyta, atsiradus triukšmui jų gyvenamojoje aplinkoje, iš karto informuoti NVSC Klaipėdos departamentą. Gyventojai, iki prasidedant karantinui, daugiau nesikreipė“, – tikino A.Šlepetienė.
Pasibaigus karantinui, buvo susisiekta su pareiškėju, kuris informavo, kad dėl įmonės veiklos nusiskundimų nebeturi.
Triukšmavo kepėjai?
Įstaiga, dėl kurios gyventojai siuntė raštą savivaldybei, priklauso Klaipėdos miesto tarybos nariui Aidui Kaveckiui. Šis patikino, kad pernai gautą skundą labai gerai pamena.
„Mes tą kartą sutvarkėme ventiliatorių, kad jokių garsų nebūtų. O dabar juk visus metus restoranas neveikia, nežinau, kas čia galėtų kelti triukšmą“, – stebėjosi A.Kaveckis.
Pasiaiškinęs situaciją, tarybos narys po kelių minučių patikino, kad pasaže dirba tik vienintelė įstaiga.
„Tai yra mūsų nuomininkai, jie ten kepa duoną ir dar kažką. Jie buvo perspėti, kad ventiliatoriaus nejungtų anksti ryte ir nepaliktų jo veikti per naktį. Problemų jau būta. Bet šį kartą griežtai jiems pasakyta. Dienos metu ventiliatorius turi veikti, bet jo garsas nėra toks, kad dieną neleistų žmonėms gyventi. O daugiau juk viskas pas mus uždaryta, niekas nedirba karantino metu“, – patikino miesto tarybos narys.
Naujausi komentarai