Nusižengia beveik visi?
Pasak Baltijos pr. 27 name gyvenančio Nerijaus, į šį ir Baltijos pr. 37 kiemus dažnai atvyksta policijos pareigūnai, kurie skiria nemenkas baudas.
Tačiau kur statyti automobilius, jeigu daugiabučių namų kiemuose nėra pakankamai vietos?
„Baltijos pr. 27 ir 37 yra bendra automobilių stovėjimo aikštelė. Joje statyti automobilius nepažeidus eismo taisyklių gali maždaug 10 proc. žmonių, o visos kitos mašinos pastatytos ant šaligatvių galu ar šonu, nes nėra kaip kitaip pastatyti. Kažkas iškviečia ar šiaip policija atvažiuoja ir išrašo baudas. Jeigu pirmą kartą nubaudžia, sumoki 15 eurų, po to bauda jau kyla nuo 30 iki 90 eurų“, – teigė Nerijus.
Dažniausiai, anot jo, skundžiasi garbaus amžiaus moterys, gyvenančios minėtuose daugiabučiuose.
Vyras taip pat tikino, kad namo pirmininkė dėl problemos sprendimo neva kreipėsi į policiją, Klaipėdos savivaldybę, ieškojo tų, kuriems priklauso tvarkyti automobilių aikštelę, tačiau niekas nepasikeitė.
„Mašinos taip stovi jau daug metų ir turbūt daug metų stovės“, – svarstė Nerijus.
Vaizdas: kartais automobilis pastatomas ir po gyventojų langais. / Ryčio Laurinavičiaus nuotr.
Pasiūlė išeitį
Vyras teigė, kad, nepaisant vietų trūkumo, visi vairuotojai stengiasi pasistatyti automobilius tvarkingai.
„Yra palikta vietos, gali įvažiuoti greitoji, ugniagesiai, niekas kelių neužstato, nes eismas turi vykti. Be to, daugiabutis buvo renovuotas, bet niekas nepasikeitė dėl mašinų stovėjimo vietų, jų netgi sumažėjo, nes ties posūkiu į kiemą padarė susiaurėjimą, kad žmonės negalėtų pasistatyti mašinų. Gerai padarė, nes tai trukdė matomumui išvažiuojant iš kiemo. Bet po renovacijos tikėjausi, kad bent susiaurins pėsčiųjų ir dviračių taką. Jei taip būtų padarę, kieme būtų tilpę daugiau mašinų“, – tikino Nerijus.
Klaipėdietis mato išeitį, kaip būtų galima išspręsti šią problemą.
„Mes neprašome, kad renovuotų kiemus ar kažką darytų, tiesiog kad pastatytų ženklus, leidžiančius automobilius statyti ant šaligatvių. Ir gyventojams būtų gerai, ir policijai nereikėtų kaskart važiuoti ir mūsų bausti“, – siūlė Nerijus.
Skyrė šimtus baudų
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė Asta Kažukauskienė informavo, kiek administracinių nusižengimų protokolų pagal Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) 417 straipsnio antrą dalį surašyta per 2023 ir 2024 m. Baltijos pr. 27 ir 37 stovintiems automobiliams.
Eismo organizavimo tvarkos namo kieme pakeitimui turėtų pritarti dauguma gyventojų.
„Klaipėdos apskrities VPK Kriminalinės policijos informacijos analizės skyriaus duomenimis, už automobilių stovėjimo pažeidimus per 2023 m. Klaipėdoje Baltijos pr. 27 yra surašyti keturi, Baltijos pr. 37 – 339 administracinių nusižengimų protokolai. Per 2024 m. sausį Klaipėdoje Baltijos pr. 37 dėl automobilio sustojimo ar stovėjimo neleistinoje vietoje surašyta 119 administracinių nusižengimų protokolų, Baltijos pr. 27 šiemet sausį tokio pobūdžio pažeidimų neužfiksuota“, – sakė A. Kažukauskienė.
Pagal minėtą straipsnį, sustojimas ir stovėjimas vietose, kuriose pagal taisykles draudžiama sustoti ir stovėti, nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 90 eurų.
Tam tikrus administracinius nusižengimus, tarp jų ir automobilio parkavimą neleistinoje vietoje, fiksuoti ir taikyti atsakomybę gali ir Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus specialistai.
Apie pastebėtus ir užfiksuotus pažeidimus policiją aktyviai informuoja gyventojai per epolicija.lt.
Algirdas Kamarauskas / Vytauto Petriko nuotr.
Siūlo kreiptis į valdytoją
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. sausio 6 d. įsakymu patvirtintas Techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo ir priežiūros Klaipėdoje tvarkos aprašas.
Jame nustatyta techninių eismo reguliavimo priemonių planavimo, įrengimo, priežiūros ir koregavimo tvarka.
Aprašo septintame punkte numatyta, kad daugiabučių namų kiemuose techninių priemonių įrengimą inicijuoja bendrojo naudojimo objekto valdytojas.
„Eismo organizavimo tvarkos namo kieme pakeitimui turėtų pritarti dauguma gyventojų, o inicijuoti pakeitimą turėtų bendrojo objekto valdytojas. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlytume gyventojams dėl automobilių statymo tvarkos pakeitimo kreiptis į savo namo administratorių (valdytoją)“, – nurodė Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas.
Kokia kita galimybė?
„Yra ir dar viena galimybė: gyventojai gali kreiptis į miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyrių su prašymu įvertinti automobilių stovėjimo vietų įrengimo galimybę, panaudojant eco medžiagas (betonines trinkeles, kurios pritaikytos lengvojo transporto apkrovoms, be to, nereikia įrengti lietaus nuotekų tinklų). Gyventojai informuojami, kad jei toje vietoje, kur jie siūlo įrengti automobilių parkavimo vietas, yra inžineriniai tinklai, tada būtina parengti projektą“, – teigė A. Kamarauskas.
Anot jo, ten, kur yra galimybė įrengti parkavimo vietas be projekto, procesas greitesnis.
O jei reikalinga parengti projektą, tuomet procesas užtrunka ilgiau.
„Tačiau abiem atvejais reikalinga, kad tokiai iniciatyvai pritartų dauguma butų savininkų. Klaipėdos savivaldybė sulaukė daug prašymų iš norinčiųjų įsirengti parkavimo vietas su ažūrine danga, todėl darbai bus atliekami sulaukus eilės“, – situaciją apibendrino A. Kamarauskas.
Pastebėjimas: mažiau automobilių kieme būna tik dienos metu. / Ryčio Laurinavičiaus nuotr.
Skirs 9 mln. eurų
Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus dažnai kalba apie tai, kad parkavimo vietų įrengimas – vienas svarbiausių prioritetų ir tikslų.
„Karas dėl automobilių stovėjimo vietų kiemuose turi baigtis. Nors perprojektuoti, rekonstruoti kiemus ar aikšteles kainuoja daug pinigų ir laiko, šis procesas vyksta nepertraukiamai. Taip pat planuojami nauji sprendimai tuose miesto mikrorajonuose, kur parkavimo vietų ypač trūksta“, – pranešime spaudai teigė A. Vaitkus.
Naujos parkavimo vietos, anot jo, buvo sukurtos minimaliais resursais, tam išnaudojant neracionaliai suplanuotus šaligatvius. Tokių būdų bus ieškoma ir ateityje.
Klaipėdos savivaldybė pranešė, kad planuojama įrengti beveik tūkstantį parkavimo vietų Kauno gatvės mikrorajone, tam skiriama apie 5,5 mln. eurų.
Naujos vietos automobiliams atsiras ir dalyje kiemų Taikos prospekte, J. Janonio, Malūnininkų, Smilties Pylimo, Sportininkų, Žardininkų gatvėse, Šilutės plente.
Savivaldybės trejų metų strateginiame veiklos plane iš viso numatyta skirti bemaž 9 mln. eurų parkavimo vietoms įrengti.
Naujausi komentarai