Baigta „Draugystės“ geležinkelio stoties rekonstrukcija Klaipėdoje. Rekonstruojant ją pastatyta ir rekonstruota beveik 29 km geležinkelio stoties kelių. 20 kelių buvo pailginti iki 1 050 arba 850 metrų ilgio, trys keliai įrengti naujai.
Vykdant rangos darbus buvo nugriauta dalis gamybinio-administracinio pastato ir visas priešgaisrinio depo pastatas, kadangi jie trukdė pailginti tris kaupiamojo-išleidžiamojo kelyno kelius. Taip pat buvo rekonstruoti optikos, signalizacijos, garsinio ryšio, elektros tiekimo, apšvietimo tinklai bei įrenginiai, rekonstruoti lietaus nuotekų, drenažų tinklai bei vandens valymo įrenginiai, sutvarkyta ir aptverta teritorija.
Rangos darbus vykdė bendrovė „Hidrostatyba“, jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikusi su bendrovėmis „Geležinkelio tiesimo centras“, „Šiaulių ranga“, „Kauno tiltai“ ir „Mitnija“. Atliktų darbų vertė – 101 mln. litų be PVM, iš jų EuroposSąjungos parama sudarė 85 proc., likę 15 proc. – bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos.
„Kiekviena investicija į infrastruktūros atnaujinimą ar plėtrą ne tik didina konkrečios įmonės vertę, jos pajėgumus, bet ir prisideda prie šalies ekonomikos augimo. Šiuo atveju – tai dar ir vienas iš kompleksinio požiūrio į šalies transporto ūkio plėtojimą pavyzdžių, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. – Maža to, stoties rekonstrukcija ne tik leis „Lietuvos geležinkeliams“ padidinti našumą, bet ir bus efektyviau tvarkomi traukinių srautai, todėl gerės bendra aplinkosauginė situacija, bus užtikrinamas darnesnis transporto ir uostamiesčio santykis“.
Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, iki rekonstrukcijos aptarnavusi apie 7 mln. t krovinių per metus „Draugystės“ stotis jau buvo pasiekusi techninių galimybių ribą.
„Įgyvendinus šį projektą „Draugystės“ geležinkelio stoties krovinių aptarnavimo pajėgumas išaugo daugiau negu dvigubai – iki 15 mln. t. krovinių per metus, – teigė S. Dailydka. – Tai atvers papildomų galimybių gabenant krovinius, sumažės eismo įvykių, o prekiniai traukiniai galės būti nukreipti per Pagėgius, taip sumažinant jų eismą per Klaipėdos miestą“.
„Draugystės“ geležinkelio stotis yra Klaipėdos geležinkelio mazgo pietinės dalies geležinkelio stotis. 2008 m. parengus galimybių studiją buvo pastebėta, kad krovininiam transportui neužteko esamų kelių ir infrastruktūros pajėgumų, todėl buvo būtina reikalingus „Draugystės“ stoties kelius prailginti iki 1 050m naudingo ilgio, įrengti naujus kelius, atlikti senų nusidėvėjusių kelių rekonstrukciją.
Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, vykdydama 2007 metais Susisiekimo ministerijos patvirtintą Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros iki 2015 metų programą, iki 2013-ųjų įgyvendino 9 projektus ir kartu su tęsiamais projektais investavo 239,6 mln. Lt be PVM. Toliau tęsdama šią programą bendrovė numato įgyvendinti 8 ir pradėti 2 naujus investicinius projektus ir iki 2015 m. pabaigos investuoti 173,4 mln. Lt be PVM, o vien 2013 m. investuoti 40,6 mln. Lt be PVM.
Naujausi komentarai