Pereiti į pagrindinį turinį

Gaisras „Lisco Gloria“: vežėjai nerimauja dėl kompensacijų

2010-10-12 05:00
Žala: manoma, jog dėl kilusio gaisro kelte „Lisco Gloria“ vien krovinių vežėjų patirti nuostoliai sieks apie 100 mln. litų.
Žala: manoma, jog dėl kilusio gaisro kelte „Lisco Gloria“ vien krovinių vežėjų patirti nuostoliai sieks apie 100 mln. litų. / REUTERS nuotr.

Sudegusiame kelte „Lisco Gloria“ buvusių 180 krovininių vilkikų savininkai skaičiuoja nuostolius, kurie siekia apie šimtą milijonų litų. Jau aiškėja ir tai, kad draudikai gali nemokėti išmokų, nes nelaimė atsitiko ne kelyje, o jūroje.

Grįžo su šlepetėmis

„Matai, kaip dega tavo mašina, ir nieko negali padaryti. Nieko neliko. Viskas sudegė. Mašina, kroviniai, dokumentai, asmeniniai daiktai. Ugnis išplito labai greitai – per 15 minučių. Išėjome kaip stovime – basi ar su šlepetėmis“, – tvirtino užvakar grįžę vairuotojai.

Tarp sudegusių 180 krovininių transporto priemonių buvo ir priklausančios Klaipėdoje įsikūrusiai Antano Griciaus autotransporto įmonei. Liepsnos pasiglemžė 10 bendrovės vilkikų ir 20 šaldytuvų.

Tarp sudegusių įmonei priklausančių vilkikų buvo ir trys nauji, kurie į reisą išvažiavo pirmą kartą. Įmonės savininkas A.Gricius tvirtino, jog tikslūs nuostoliai dar nėra aiškūs.

„Laukiame, kokias pretenzijas už krovinius pateiks klientai. Mūsų bendrovės nuostoliai gali siekti nuo 7 iki 10 mln. litų. Dvidešimt metų dirbame ir niekada nebuvo tokių įvykių“, – pasakojo savininkas.

Anot A.Griciaus, jo bendrovė ir įmonė „Vlantana“ – pagrindiniai „DFDS Lisco“ klientai. Pastarajai priklausančių vilkikų kelte buvo net 30.

Pamanė, kad juokauja

A.Gricius pasakojo, jog apie nelaimę sužinojo šeštadienio naktį. Jam paskambino vienas vairuotojų, kuris vairavo pirmą kartą į reisą išvykusį vilkiką.

„Iš pradžių pamaniau, kad darbuotojas juokauja. Tačiau jis tikrai buvo persigandęs. Tuo metu vairuotojai jau buvo persodinti į kitą keltą. Nė sapnuoti nesapnavome, kad taip atsitiks“, – apgailestavo savininkas.

A.Griciaus teigimu, svarbiausia, kad sveiki ir gyvi grįžo vairuotojai: „Klausiau, gal jau bijos keltais plaukti, bet jie tikino, kad ne. Problemų kyla dėl dokumentų. Jie daugumos vairuotojų sudegė. Kol gaus naujus, užtruks laiko, o dabar pats darbymetis. Išleidome žmones atostogų“.

Įmonei – baisus smūgis

Iš viso A.Griciaus įmonei priklauso 300 šaldytuvų ir 200 vilkikų. Bendrovė ketino atnaujinti transporto priemones, bet dabar planus teks atidėti.

„Kol negaus draudimo kompensacijų, klientai už gabenimą neskubės atsiskaitinėti. Transporto negalėsime atnaujinti, nes reikia pasilikti apyvartinių lėšų. Verslui tai labai baisus smūgis. Būna, viena mašina į avariją pakliūva, o čia 10 vilkikų supleškėjo“, – kalbėjo vadovas.

Kelte „Lisco Gloria“ sudegė ir bendrovei „Vitransa“ priklausantis vilkikas su puspriekabe. Įmonės generalinis direktorius Vidas Augaitis tvirtino, jog nuostoliai jau suskaičiuoti.

Vilkiko vertė – 275 tūkst., krovinys – 206 tūkst. litų. „Šį kartą keltu buvo plukdomas tik vienas komplektas. Paprastai jų būna 3–6“, – teigė vadovas.

V.Augaitis baiminosi, jog dėl nelaimės gali prarasti klientus: „Jie nori kuo greičiau gauti kompensacijas už prekę. Jau sulaukėme užuominų, kad tai būtų padaryta kuo greičiau“.

Išmokės ar neišmokės?

Nors bendrovių kroviniai buvo apdrausti, vežėjai nerimauja, kad gali negauti draudimo kompensacijų už krovinį. Paprastai pats vilkikas būna apdraustas KASKO draudimu, o krovinys CMR.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius tvirtino, jog dėl pačios transporto priemonės draudimo problemų neturėtų kilti.

Klausimų kyla dėl krovinio draudimo. Vežėjų kompanijos ieško jūrinės teisės specialistų, kad užsiimtų šiuo kausimu.

„CMR draudimas galioja keliuose, o nelaimė įvyko jūroje. Dėl to gali kilti problemų dėl išmokų. Jūros teisės specialistai turės gerai padirbėti“, – teigė prezidentas.

Keltas tebeaušinamas

Bendrovės „DFDS Lisco“ Komunikacijos ir reklamos skyriaus vadovas Vaidas Klumbys patvirtino, kad kol kas iš Klaipėdos į Kylį ir atvirkščiai kursuos vienas keltas, bet pripažino, jog to neužtenka. Kad būtų išvengta sankaupų, kroviniai kreipiami ir į Zasnicą bei Danijos kryptimi.

„Kompanija ieško kito kelto. Kol kas krovinių sankaupų išvengta. Šiuo klausimu aktyviai dirba Krovinių tarnyba. Tokia situacija gali tęstis savaitę dvi“, – teigė vadovas.

V.Klumbys įsitikinęs, kad kol kas apie bendrus nuostolius anksti kalbėti. Anot jo, pirmiausia keltą reikia ataušinti, nutempti į uostą ir apžiūrėti. Kur bus keltas nuvilktas, dar nėra aišku.

Užvakar prašyta, kad į degusį keltą būtų leidžiama patekti „DFDS Lisco“ komandai, tačiau tai nebuvo įmanoma. Vakar po pietų jis tebebuvo aušinamas.

Keltas „Lisco Gloria“ yra apdraustas Danijos draudimo bendrovėje. Civilinę atsakomybę Klaipėdos įmonė draudžia „West of England“ apsaugos ir žalos atlyginimo (P&I) klube.

V.Klumbys tvirtino, jog visiems keleiviams nuostoliai bus atlyginti. Dokumentai dėl žalos atlyginimo jau priimami.

Vakar Klaipėdos apylinkės prokuratūroje pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl kelte „Lisco Gloria“ kilusio gaisro. Aiškinamasi, ar nebuvo darbų saugos ir sveikatos pažeidimų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų