Pereiti į pagrindinį turinį

Greičiausi bolidai vėl skros marias

2024-08-14 09:40

Klaipėdos uosto kanalas antrą kartą istorijoje taps pasaulio vandens formulių čempionato trasa. Šiemet žiūrovai matys daugiau motorinių valčių ir jų plaukimų. Čia vyks šios sporto šakos įnirtingos žvaigždžių lenktynės.

Daugiau laivų ir veiksmo

Pernai pirmą kartą sėkmingai įvykusios F2 vandens formulių pasaulio čempionato etapo varžybos privertė organizatorius trečiąjį šių metų čempionato etapą ir vėl surengti Lietuvos uostamiestyje.

Jau šį penktadienį Klaipėdos uosto akvatorijoje dėl nugalėtojo titulo kausis ne tik F2 klasės vandens bolidų pilotai, bet ir jaunesni F4 klasės sportininkai.

Šiemet laivybos kanale žiūrovai pamatys dvigubai daugiau vandens formulių, dvigubai daugiau galingų jų manevrų ir dvigubai daugiau dėmesio pasirengimui pasaulinio lygio varžyboms.

Tikėtina, kad ir viso pasaulio šios sporto šakos entuziastai bus dar aktyvesni stebėdami šias varžybas. Pernai formulės lenktynių etapą Klaipėdoje stebėjo 44 mln. žiūrovų visame pasaulyje.

Kausis dėl aukso

Apie tai, kas vyks Klaipėdoje, pasakojo Lietuvos motorlaivių federacijos prezidentas Karolis Ramoška.

F2 ir F4 klasių vandens formulių pasaulio čempionato etapuose ketina dalyvauti 37 sportininkai iš 12 pasaulio valstybių.

Lietuvai F2 klasės varžybose atstovaus Edgaras Riabko ir Egidijus Dagilis, o F4 klasėje varžysis Paulius Stainys, Nida Kilinskaitė, Gintaras Marcinkus. F4 klasės sportininkai yra jaunesni ir plaukia trumpesniais laivais, kurie išvysto apie 40 km/val. lėtesnį greitį nei F2 laivai.

Šiemet E. Riabko, pretenduojantis į aukščiausią F2 vandens formulių pasaulio čempionato apdovanojimą, nuo bendravimo su žiniasklaida „atleistas“, jam duodama laiko susikaupti ir susitelkti į lenktynes.

„Tituluočiausias Klaipėdoje pasirodysiantis sportininkas bus Rashed al Qemzi iš Abu Dabio. Mūsų Edgaras bendroje pasaulio lentelėje po pirmųjų dviejų etapų atsilieka tik vienu tašku ir yra antrojoje vietoje. Anglas nuo Edgaro atsilieka keturiais taškais. Kad būtų aiškiau, pasakysiu, kad už pirmąją vietą sportininkui skiriama 20 taškų. Šiais metais vyks šeši etapai, todėl po Klaipėdos varžybos dar vyks Italijoje, o rugsėjo viduryje ir pabaigoje – Portugalijoje“, – paaiškino K. Ramoška.

Paprastai Klaipėdos uoste laivai gali judėti maksimaliu 8 mazgų greičiu, kuris prilygsta beveik 15 km/val., tačiau rugpjūčio 16–17 d. vandens formulės laivybos kanalą skros beveik 200 km/val. greičiu.

Karolis Ramoška. Vilmanto Raupelio nuotr.

Aistruoliams – atskira zona

Panašios sąlygos į tas, su kuriomis sportininkai susiduria plaukdami Klaipėdos uosto kanalu, yra Italijos Brindisi uoste, kur pirmas šių metų varžybų etapas jau vyko.

Tokiam bangavimui, koks vyrauja uostų kanaluose, reikia tam tinkamo variklio sraigto. Pernai E. Riabko jo neturėjo, tai lėmė prastesnį, nei tikėtasi, jo rezultatą.

„Klaipėda yra geriausias miestas tokioms varžyboms. Mums pasisekė, kad taip galvoja ir miesto meras Arvydas Vaitkus, ir uosto vadovas Algis Latakas. Šiemet E. Riabko laivas turi tinkamą sraigtą. Būtent šioms varžyboms paruošėme techniką, perrinkome variklį visiškai naujai, nauja įranga sumontuota ir laivo viduje. Antradienį Edgaras ją išbandė Kauno mariose. Tikiu, kad jis bus pasiruošęs. Mes, organizatoriai, labai stengiamės, kad E. Riabko galvotų tik apie varžybas. Šiemet labai norime, kad jis laimėtų pasaulio čempionatą“, – atviravo K. Ramoška.

Klaipėda yra geriausias miestas tokioms varžyboms.

Mūsų lyderio palaikyti į Klaipėdą atvažiuos apie 80 Edgaro fanų. Tai yra lietuviai ne tik iš mūsų šalies, bet ir iš Norvegijos bei kitų valstybių. Klaipėdoje E. Riabko aistruoliams bus skirta atskira zona.

Užtikrins saugumą

Uosto vadovas A. Latakas patikino, jog laivų eismo tarnybos darbuotojai pasistengs, kad akvatorijoje vyksiančios varžybos būtų sklandžios ir saugios. Uostininkams teko prie šio sporto reginio derinti laivų judėjimą, bendrauti su kariškiais, pasistengti, kad nesutriktų „DFDS“ ir „TT-Line“ kompanijų darbas.

Klaipėdos uosto kapitonas Vladas Motiejūnas patikino, kad, esant poreikiui, treniruotės gali būti stabdomos, kol trasa praplauks laivas.

Tačiau pagrindinių varžybų metu, jei reikėtų praplaukti laivams, jiems tektų palaukti, kol sportininkai baigs lenktynes.

Senosios perkėlos veikla penktadienį ir šeštadienį nenutrūks, tačiau galimi grafiko nuokrypiai keliomis minutėmis. Keltai plauks darydami šiokį tokį lanką, kad nekliudytų varžybų trasos.

Ties Dangės žiotimis Šiauriniame rage, Pilies uoste bei Kruizinių laivų terminale ir iš abiejų trasos pusių uosto laivybos kanale rugpjūčio 16–17 d. patruliuos laivai, sportininkų treniruočių ir varžybų metu kitiems laivams bus draudžiama patekti į varžybų trasos zoną.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Laukiu

Jau noriu pamatyti
0
0
Visi komentarai (1)

Daugiau naujienų