Perkels matuoklį
"Yra vietų, kur be parapsichologų neišsiaiškinsi, kodėl čia nutinka tiek daug eismo įvykių.
Viena tokia mįslinga vieta yra kelyje Klaipėda– Šilutė, ties įvaža į Lanko gatvę, kuri yra netoli viaduko į Rimkus.
Šioje vietoje įrengta nedidelė sankryža. Į vieną pusę yra įvaža į Lanko gatvę, kitoje pagrindinio kelio pusėje eina kelias, vedantis sodų link. Nusprendėme vieną iš šalia Dituvos esantį matuoklį perkelti čia. Gal taip pavyks sumažinti avaringumą?"– svarstė įmonės "Klaipėdos regiono keliai" direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Vytautas Gružas.
Iš viso Klaipėdos regione veikia 15 stacionarių greičio matuoklių. Jiems talkina ir specialus mobilią greičio matavimo įrangą turintis automobilis.
Per metus – 29 tūkst. pažeidėjų
Per metus visa ši greičio kontrolės sistema užfiksuoja neįtikėtinus greičio mėgėjų skaičius.
Jei 2012 m. buvo surašyta 12 tūkst. protokolų už greičio viršijimą, pernai matuokliai "nušovė" net 29 tūkst. pažeidėjų.
2013-aisiais užfiksuota taip pat 12 tūkst. pažeidėjų, o 2014 m. jau skaičius padvigubėjo – užfiksuota 22 tūkst. greičio viršijimų.
"2015-aisiais pažeidimų skaičius išaugo iki 29 tūkst. Šiemet per penkis mėnesius užfiksuoti 4 tūkst. pažeidėjų. Aiškaus atsakymo, kodėl taip padaugėjo pažeidimų, dar neturime. Spėjame, kad pernai pažeidimų skaičiaus augimą lėmė pernai rugsėjo mėnesį vykusi vadinamosios nulinės tolerancijos ribos akcija", – aiškino V.Gružas.
Kelių ereliai – Palangos kelyje
Paaiškėjo, kad visoje apskrityje daugiausia pažeidėjų "prišaudo" Palangos kelyje ties posūkiu į Jokūbavą esantis greičio matuoklis.
Dažniausiai šis matuoklis per mėnesį "prišaudo" kelis šimtus pažeidėjų, vidurvasarį užfiksuoja apie 400 pažeidimų, dar 2 tūkst. greičio mėgėjų buvo nufotografuoti pernai rugsėjo mėnesį, kai vyko policijos skelbta nulinės tolerancijos akcija.
"Šis matuoklis dirba intensyviausiai. Nemato vairuotojai, kad ir ženklas, įspėjantis apie matuoklį, pastatytas, lekia visu greičiu", – stebėjosi V.Gružas.
Antroje vietoje pagal pažeidimų fiksavimo skaičių yra Juknaičiuose, Šilutės rajone, esantis matuoklis.
Trečioje vietoje – Gargžduose, Kretingos link vedančiame kelyje stovintis matuoklis.
Sumažėjo avaringumas
Ramiausiais pagal pažeidimų skaičius laikomi žiemos mėnesiai. Sausį matuokliai užfiksavo vos 360 greičio viršijimų.
"Balandį ar gegužę pažeidimų skaičius išaugo tris kartus. Fiksuojama 1 tūkst. ar 1,2 tūkst. pažeidimų. Daugiausia pažeidimų ir avarijų padaroma vasaros mėnesiais, kai keliai sausi ir šviečia saulė. Vadinasi, didžiausia priežastis – saugaus greičio reikalavimų nesilaikymas", – aiškino V.Gružas.
Tiesa, analizuodami juodųjų dėmių žemėlapį, specialistai akcentuoja, kad prieš dešimtmetį apskrityje buvo apie 40 juodųjų dėmių, o šiuo metu tokios ypač avaringos vos kelios vietos.
"Aplink Klaipėdą liko tik dvi tokios vietos, sumažėjo ir žuvusiųjų, ir sužeistųjų skaičius", – akcentavo V.Gružas.
Specialistai pastebi, kad ten, kur nutinka ypač skaudūs ar dažni eismo įvykiai, vairuotojus ima tramdyti greičio matuokliai.
"Jei tai yra sankryža, situaciją bandome gerinti kelio ženklais ar kitais būdais. Tačiau tokiose vietose, kur kelias tiesus, lygus, o avarijų įvyksta, belieka statyti greičio matuoklius. Kitais atvejais renkamasi kalnelių įrengimą", – pastebėjo V.Gružas.
Kelininkų nuomone, keliuose dažniau turėtų patruliuoti policijos ekipažai. Vairuotojai, vos išvydę policijos automobilį, mažina greitį, ima drausmingiau elgtis.
Atsiras 50 naujų matuoklių
Ateityje visoje šalyje ketinama įrengti 50 sektorinių greičio matuoklių. Jie papildys šiuo metu jau veikiantį 139 greičio matuoklių tinklą.
Kiek jų atsiras Klaipėdos apskrityje, dar nėra aišku. Pasak specialistų, ne tik greičio matuokliai, apie kurių buvimo vietą informuoja kelio ženklai, bet net ir eismo intensyvumą fiksuojanti įranga užrašo įspūdingus greičio viršijimo skaičius.
"Ši įranga neskirta greičiui matuoti, bet tai gali padaryti. Neįtikėtina, ką rodo šie matavimai. Faktiškai nėra tokių vairuotojų, kurie važiuotų nurodytu greičiu. Automagistralėje Vilnius–Klaipėda yra įrengta 10 greičio matuoklių. Vairuotojai greitį mažina tik prieš pat juos. Išeitų, kad 290 kilometrų jie važiuoja viršydami greitį ir tik 10 kilometrų važiuoja nurodytu greičiu", – pastebėjo V.Gružas.
Vis dėlto šalies transporto saugumo problemas sprendžiantys specialistai aiškina, kad ateityje automagistralėse neturėtų likti greičio matuoklių.
Esą norima pasiekti tokį eismo saugumo efektą, kad greitkeliai taptų saugūs, tačiau juose galima būtų nemažinti greičio.
"Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda yra skirtas greitam susisiekimui. Kaip padaryti, kad eismas čia būtų saugus nemažinant greičio, yra tikras iššūkis. Tikėtina, kad greičio matuokliai nunyks šiame kelyje. Jei būtų pašalinti visi susisiekimo trūkumai, kurie neleidžia važiuoti 130 km/val. greičiu, matuokliai nebetektų savo prasmės. Neliktų grėsmių, dėl kurių privalu mažinti greitį. Tai yra siekiamybė", – situaciją aiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos vienas specialistų.
Specialistai kaip pavyzdį pateikia vokiečių magistrales ir prabyla apie vadinamąją draugišką aplinką greitkeliuose, kur, net įvykus eismo įvykiui, būtų galima išvengti žmonių aukų.
Naujausi komentarai