Įrengė prieš dvejus metus
Eismo organizavimu minėtoje Manto gatvės dalyje susirūpino Saugaus eismo komisijos narys, Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas.
"Manto gatvėje dabar tvyro chaosas", – teigė vadovas.
Prieš dvejus metus Manto gatvės ruože nuo Biržos tilto iki Lietuvininkų aikštės nuo šaligatvių buvo "nukelti" dviratininkai. Minėtoje dalyje pažymėta juosta, skirta viešajam transportui. Nustatyta, kad kartu su autobusais, maršrutiniais taksi turi važiuoti ir dviratininkai.
Po metų viešajam transportui skirta juosta pratęsta iki geležinkelio viaduko per Manto gatvę. Tačiau dviratininkai nuo Lietuvininkų aikštės iki šio tilto jau turi važiuoti šaligatviais.
Anot K.Macijausko, eismo dalyviai nepaiso tvarkos Manto gatvėje. Dviratininkai važiuoja ir šaligatviais, ir gatve. Automobiliai – ne tik jiems skirta antrąja, bet ir viešojo transporto eismo juosta.
Eismą trikdo ir nuolat stovintis, avarinius signalus įsijungęs aptarnaujantis transportas, kuris atveža prekes į vieną ar kitą įstaigą, tačiau neturi kito pasirinkimo – vietos, kur sustoti.
Galėtų bausti nuolat
K.Macijauskas tikino, kad policijos pareigūnai gali atsistoti Manto gatvėje ir nesustodami fiksuoti pažeidimus.
Pasak vadovo, jei visi važiuotų pagal taisykles, šioje Manto gatvės dalyje transporto spūstys susidarytų nuo šviesoforo iki šviesoforo.
"Visi automobiliai "pasimauna" lyg ant iešmo antrojoje juostoje. Lenkti iš dešinės pusės negali. Jei kažkas velkasi, velkiesi ir tu. Mes vienu žingsniu kažką pageriname, bet lygiai taip pat ir pabloginame situaciją", – komentavo direktorius.
K.Macijauskas pabrėžė, kad tokia situacija Manto gatvėje negali tęstis: "Atrodo labai keistai, lyg skatintume visus elgtis kaip nori, toleruotume taisyklių pažeidimus."
Sukėlė daug diskusijų
Klausimas dėl maršrutinio transporto ir dviračių juostos įrengimo Manto gatvės dalyje nuo Danės gatvės iki Lietuvininkų aikštės buvo svarstomas Saugaus eismo komisijos posėdyje.
Tada taip pat kilo diskusijų, daug žmonių pasisakė prieš tokį siūlymą. Policijos pareigūnai balsuodami šiuo klausimu susilaikė. Jie atkreipė dėmesį, kad bus sunku kontroliuoti pažeidėjus. Šioje arterijos dalyje yra daug įvažų į kiemus, posūkių.
Ilgą laiką miesto valdžios atstovai neskubėjo vertinti, ar pokyčiai pasiteisino. Teigta, kad geriausia į šį klausimą atsakys atliekama galimybių studija.
Specialistai analizavo eismo situaciją minėtoje Manto gatvės dalyje ir turėjo pateikti išvadas.
Dviratininkai jaučiasi nesaugiai
Klaipėdos kelių policijos tarnybos viršininko Mindaugo Džermeikos nuomone, toks eismo organizavimas Manto gatvėje nepasiteisino.
"Turime apsaugoti pažeidžiamiausius dalyvius – pėsčiuosius ir dviratininkus. Pastarieji tokie nėra. Kodėl jie važiuoja šaligatviais? Nes jaučiasi nesaugiai riedėdami gatve, baiminasi autobusų. Kyla didelė interesų kova", – komentavo pareigūnas.
M.Džermeika pažymėjo, kad centrinei miesto daliai, kur didelis pėsčiųjų, turistų, dviratininkų, motociklininkų, automobilių, autobusų srautas, reikėtų rasti tinkamesnį sprendimą.
Išklausys visų nuomones
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, reikia gerai išanalizuoti situaciją, kiek eismo įvykių buvo, kiek nustatyta pažeidimų. Anot jo, tik tada galima priimti sprendimą.
"Dėl jo diskusija vyko dvejus metus", – priminė vadovas.
K.Macijauskas pabrėžė, kad eismas turi būti subalansuotas, patogus ne tik visiems dalyviams, bet ir verslui: "Dažnai girdžiu, kad "papjovėme" senamiestį, o dabar "papjausime" ir Manto gatvę."
Saugaus eismo komisijos pirmininkas, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Michailovas patikino, kad šis klausimas išsamiau bus svarstomas kito posėdžio metu.
Paprašyta, kad būtų surinkta informacija iš visų suinteresuotų pusių.
"Niekas nesako, kad imsime ir naikinsime viešojo transporto juostas Manto gatvėje. Bus išklausytos visos nuomonės", – pabrėžė pirmininkas.
Naujausi komentarai