Tiesiant dviračių taką palei Danės upę, susidurta su dar viena problema – prie jau paklotos asfalto dangos "prislinko" skardis. Savivaldybei gresia papildomos išlaidos, nes planuojama sutvirtinti šlaitą, o tokie darbai nebuvo numatyti.
Bandė pilti žemes
Dėl prie dviračių ir pėsčiųjų tako priartėjusio skardžio sunerimo klaipėdietis Jonas. Pasak vyro, taką tiesiančios įmonės atstovai bando spręsti problemą, bet nesėkmingai.
"Dvi savaites į šią vietą buvo pilamos žemės, tačiau gruntiniai vandenys juos išplovė. Skardis jau pasiekė asfaltą. Nesuprantu, kam pilti žemes, jei akivaizdu, kad tai problemos neišspręs. Viskas nuplaunama į Danę.
Dirbama labai neatsakingai", – dėstė klaipėdietis.
Įmonės "Viti" rinkodaros direktorius Rimantas Grigaitis patikino, jog situacija jam žinoma.
"Manome, kad gyventojai yra pasijungę drenažus, todėl gruntinis vanduo plauna šlaitą. Tiesdami dviračių ir pėsčiųjų taką mes šio skardžio nelietėme", – aiškino vadovas.
Pasak jo, jau bandyta sutvirtinti šlaitą – buvo pilamos žemės, dedami akmenys.
"Tačiau viskas buvo nuplaunama ir patekdavo į upę", – tvirtino R.Grigaitis.
Tvirtins metalinėmis sijomis
Šią savaitę situaciją įvertinti atvyko savivaldybės speciali komisija.
Klaipėdos savivaldybės Projektų įgyvendinimo priežiūros poskyrio vedėjas Romualdas Stasiulis teigė, kad nuspręsta šlaitą sutvirtinti metalinėmis sijomis ir įrengti drenažą.
"Tai turėtų išspręsti problemą", – pabrėžė R.Stasiulis.
Klaipėdiečiai pastebėjo, kad naujajame dviračių ir pėsčiųjų take yra ir daugiau probleminių vietų. Jis užliejamas ties Mokyklos viaduku. Taip pat didžiausia pelkė yra susidariusi ties Klaipėdos universiteto Botanikos parku. Tai trukdo tako tiesimo darbams.
"Probleminių vietų tikrai yra, bet jose nėra ardomos tako konstrukcijos. Tai, kad takas ar vietos, kur jis turi būti, užpilamos, nėra nieko keisto. Juk tai paupys. Būna potvyniai. Gal dviračių takas pavasarį ir rudenį nebus pravažiuojamas, bet vasarą tikrai bus galima važinėtis ir apžiūrėti gražias vietas", – tvirtino vedėjas.
Nori pratęsti sutartį
Dviračių ir pėsčiųjų tako tiesimo darbai atsilieka nuo pirminio grafiko. Pagal pastarąjį jis turėjo būti užbaigtas praėjusių metų gruodį. Sutartyje dar buvo numatyta galimybė ją pratęsti trims mėnesiams.
Tačiau jau dabar aišku, kad dviračių ir pėsčiųjų tako nebus spėta nutiesti laiku. Klaipėdos savivaldybė jau yra parengusi kreipimąsi į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl leidimo pratęsti sutartį.
"Dabar aktuose yra užfiksuota, kad atlikta apie 50 proc. visų darbų. Realiai padaryta daugiau. Šioks toks atsilikimas nuo grafiko susidarė, nes atsirado nenumatytos aplinkybės", – tvirtino Klaipėdos savivaldybės Projektų valdymo poskyrio vedėjas Gintaras Dovidaitis.
Pasak jo, statybininkams dirbti trukdo pakloti inžineriniai tinklai – elektros kabeliai ir vandentiekis.
"Dviejuose ruožuose tinklus reikia iškelti, kad rangovai galėtų dirbti. Dėl to jau esame susitarę ir su bendrove LESTO, ir su įmone "Klaipėdos vanduo". Dviračių ir pėsčiųjų tako projektas parengtas 2008 metais. Darbai prasidėjo 2012-aisiais, kai gavome ES paramą. Per ketverius metus situacija pasikeitė – buvo pakloti komunikacijų tinklai", – pasakojo vedėjas.
Sutartį su rangovu norima pratęsti iki rugpjūčio. "Kai pradedi kasti, atsiranda problemos", – tvirtino G.Dovidaitis.
Susidarė didelė pelkė
R.Grigaitis pasakojo, kad dviračių ir pėsčiųjų takas tiesiamas ruožais, kurių yra septyni.
"Kai kurie ruožai jau beveik užbaigti. Juose atlikta apie 90 proc. darbų. Kai kur tereikia pakabinti šviestuvus ir sužymėti. Pastaruosius darbus atliksime pavasarį, kai bus geras oras. Šiaip nuo Jono kalnelio iki Panevėžio gatvės galima važiuoti dviračių taku", – teigė vadovas.
Pasak jo, problemų tiesiant taką kyla ties Klaipėdos universiteto Botanikos sodu. Ten dabar telkšo bala. Manoma, kad tam įtakos turi šilta žiema, dėl ko yra pakilęs Danės vandens lygis.
Kol kas dar dviračių takas netiesiamas ir senamiestyje. Dabar darbai vyksta ruožuose, kur nekyla jokių problemų.
"Užbaigti laiku dviračių tako nespėsime. Tačiau tai ne nuo mūsų priklauso. Turime laukti, kol bus susitvarkyta su tinklais", – teigė vadovas.
Šio projekto bendra vertė siekia 7,8 mln. litų. Naujasis takas turėtų būti ilgesnis nei 7 kilometrai.
Jis drieksis Danės upės slėnio teritorijoje nuo Biržos tilto pietinės krantinės iki Liepų gatvės tilto per upę ir šiaurine krantine nuo Liepų gatvės tilto iki Palangos kelio. Takas taip pat kirs Klaipėdos universiteto Botanikos sodą.
Naujausi komentarai