Pasak „Klaipėdos licėjaus“ direktorės doc. dr. Reginos Kontautienės, visame pasaulyje pagal Tarptautinio bakalaureato programas besimokantiems mokiniams ugdomos socialinės-emocinės kompetencijos, principingumas, atvirumas pasauliui, padedama tapti aktyviais, savarankiškais. Jauni žmonės skatinami tapti visapusiškais, suvokti savo stipriąsias savybes ir trūkumus bei tobulėti.
Tokias kryptis skatina geriausi pasaulio universitetai, todėl IB diplomas ne vienam abiturientui gali tapti ir tampa perspektyviu įrankiu juose mokytis. Kembridžo, Oksfordo universitetai Jungtinėje Karalystėje, Stanfordo universitetas Jungtinėse Amerikos Valstijose arba Aarhus universitetas Danijoje – tai tik keletas pasaulio universitetų, kuriuose pripažįstamas ir vertinamas IB diplomas. Šio diplomo prestižą pripažįsta kone 2000 universitetų pasaulyje.
IB švietimo fondas skelbia, kad stojantiesiems IB diplomas atveria galimybes gauti dideles nuolaidas mokslui, studijų kreditus, stipendijas ir kitą su stojimu susijusią naudą daugelyje geriausių pasaulio universitetų.
„Klaipėdos licėjus“ 2017 metų spalį tapo IB diplomo programos mokykla-kandidate, o 2019 metų rudenį oficialiai įgavo IB World Schools statusą.
Įvertinta kaip aukštos kultūros laiminga mokykla
2019 metų rudenį baigus parengiamąjį etapą tarptautiniai ekspertai ne tik puikiai įvertino „Klaipėdos licėjaus“ pasirengimą mokyti pagal IB programas, bet ir atkreipė dėmesį į nepriekaištingai išpildytas pasirengimo sąlygas.
„Pasiruošti vykdyti Tarptautinio bakalaureato programą buvo didžiulis iššūkis visai „Klaipėdos licėjaus“ bendruomenei. Reikėjo įgyti ne tik dalykinių bei metodinių žinių, kaip realizuoti IB programos ugdymo turinį, bet ir pasirengti kiekvieno dalyko mokymui anglų kalba, modernizuoti mokyklos mokymo ir mokymosi aplinkas. Didžiuojamės, kad po ekspertų vizito gautoje ataskaitoje nebuvo jokių pastabų ar nurodymų, kad reikėtų dar ką nors tobulinti, taip pat esame įvardyti kaip „aukštos kultūros laiminga mokykla“, – pasiekimu džiaugiasi „Klaipėdos licėjaus“ vadovė.
Ypatingas dėmesys pedagogų pasiruošimui, mokymas vyksta anglų kalba
Pedagogų pasiruošimas dėstyti tarptautinio bakalaureato programoje užtruko apie trejus metus, o investicijos į tai siekia apie 68 tūkst. eurų. Paruošiamuoju laikotarpiu tobulinosi 23 pedagogai.
Direktorė pažymi, kad visi IB programoje pasiruošę dirbti „Klaipėdos licėjaus“ pedagogai dalyvavo net 31 profesinio vystymosi kursuose įvairiose Europos šalyse, lankė intensyvius anglų kalbos mokymo kursus Lietuvoje ir užsienyje, gavo sertifikatus, patvirtinančius jų kvalifikaciją dirbti pagal Tarptautinio bakalaureato programą. Taip pat beveik visi pedagogai dalyvavo stebėsenos vizituose užsienio mokyklose, kuriose ši programa sėkmingai vykdoma. Mokytojai patirties sėmėsi Suomijoje, Anglijoje, Danijoje, Švedijoje, Italijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Prancūzijoje, Belgijoje ir kt.
Direktorės dr. R. Kontautienės teigimu, pedagogams taip pat yra stipri paskata prisijungti prie IB tinklo: „Ši tarptautinė bendruomenė nuolat auga ir tobulėja palaikant tarptautinius ryšius su mokyklomis, vyriausybėmis ir tarptautinėmis organizacijomis visame pasaulyje. Tai nuolatinė galimybė tobulintis“. Vadovė didele vertybe ir „Klaipėdos licėjaus“ stiprybe laiko tai, kad dauguma IB programoje dirbančių mokytojų yra labai vertinami ir mylimi mokinių, išrinkti „Klaipėdos licėjaus“ metų mokytojais.
Investicijos į modernią mokymo bazę – 430 tūkst. eurų
Ruošiantis IB programoms modernizuota mokymo bazė: „Klaipėdos licėjuje“ pastatyta ir įrengta mobili biblioteka, papildomai įsigyta naujų, šiuolaikiškų informacinių technologijų priemonių. Įrengta Gamtos mokslų laboratorija, atitinkanti visus IB programos reikalavimus, kurioje mokiniai gali atlikti ne tik IB ar nacionalinėje ugdymo programoje numatytus gamtos mokslų praktinius laboratorinius darbus, bet ir praktines užduotis, kurios gerokai peržengia bendrosios ugdymo programos ribas. Įrengtas naujas Chemijos kabinetas ir modernus, išmaniomis priemonėmis aprūpintas Muzikos kabinetas. Atnaujinta ir papildyta IT mokymo bazė: įsigyti 84 planšetiniai kompiuteriai, kelios dešimtys stacionarių ir nešiojamųjų kompiuterių, atnaujintos interaktyvios lentos mokomuosiuose kabinetuose, daug priemonių įsigyta Robotikos laboratorijai. Vien 2019-2020 mokslo metais „Klaipėdos licėjus“ į šias mokymo kokybės gerinimo priemones investavo apie 430 tūkst. eurų, iš jų – apie 160 tūkst. eurų padengta ES lėšomis.
2020-2021 mokslo metais „Klaipėdos licėjuje“ startuos dvi pirmos paruošiamosios IB klasės, viena antra paruošiamoji klasė ir viena IB diplomo programos pirma klasė. Šiais mokslo metais pagal IB parengiamąją programą mokosi viena paruošiamoji IB klasė. Dauguma šios klasės mokinių ateinančiais mokslo metais mokslus tęs tarptautinio bakalaureato diplomo programos pirmoje klasėje. Ateinančiais mokslo metais parengiamojoje IB klasėje mokysis ir Lietuvai tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje Katare šiemet atstovavęs ir bronzos medalį iškovojęs „Klaipėdos licėjaus“ gimnazistas Aronas Vaismanas.
Aukštus akademinius pasiekimus turintiems – „Klaipėdos licėjaus“ stipendijos
„Į šią klasę priėmėme mokinių ir iš kitų mokyklų. Pageidaujantiems mokytis pagal IB programą, vyksta anglų kalbos ir matematikos žinių patikrinimas. Visas mokymasis vyksta anglų kalba. Taip pat svarbu turėti gerus matematikos pagrindus, nes visiems mokiniams, besimokantiems pagal IB programą, reikia mokytis matematikos ir laikyti matematikos egzaminą“, – akcentus sudeda „Klaipėdos licėjaus“ direktorės pavaduotoja, IB programos koordinatorė Ramunė Petrauskienė.
Nors investicijos į IB programas siekia ne vieną dešimtį tūkstančių eurų, mokestis už mokymąsi kitais mokslo metais iš esmės nesiskirs nuo mokesčio, mokantis pagal nacionalinę programą. „Tokia dovana – pirmiesiems IB programos mokiniams „Klaipėdos licėjuje“. Beje, kaip ir nacionalinėje, taip ir tarptautinio bakalaureato, įskaitant parengiamąsias, programos klasėse motyvuotiems, aukštus akademinius pasiekimus turintiems mokiniams skiriamos „Klaipėdos licėjaus“ stipendijos arba nuolaida mokesčiui už mokslą. Mokykla ypač remia vaikus iš Lietuvos rajoninių, kaimo mokyklų. Motyvuotiems ir darbštiems mokiniams sudaromos sąlygos ne tik mokytis nemokant už mokslą, bet ir pasirūpinama jų apgyvendinimu“, – sako R. Petrauskienė.
Diplomą vertina aukščiausio lygio pasaulio universitetai
Tarptautinio bakalaureato tikslas – ugdyti klausiančius, žinančius ir rūpestingus jaunus žmones, kurie padeda kurti geresnį ir taikesnį pasaulį per tarpkultūrinį supratimą ir pagarbą. Šių vertybių integracija į švietimą yra ne siekiamybė, o būtinybė norint sukurti geresnę ateitį būsimoms kartoms. Tokia švietimo kryptis užgimė Ženevoje (Šveicarija) 1968 metais įsteigus Tarptautinio bakalaureato organizaciją (IBO), dabar vadinamą Tarptautiniu bakalaureatu (IB).
„Mokantis pagal IB programas ruošiamasi studijoms geriausiose aukštosiose mokyklose: vadovaujamasi vienodu, objektyviu ir patikimu vertinimu, kurį pripažįsta geriausi pasaulio universitetai, mokslai remiasi aukštais akademiniais reikalavimais, subalansuotu ugdymo turiniu“, – vardija „Klaipėdos licėjaus“ vadovė.
Kadangi akcentuojamas visapusiškas asmenybės ugdymas ir parengimas savarankiškam gyvenimui, IB diplomo programą sudaro šios dalykų grupės: gimtoji kalba ir literatūra; užsienio kalbos; socialiniai mokslai (istorija, ekonomika, psichologija); gamtos ir taikomieji mokslai; matematika; pasirenkamieji dalykai. Taip pat tarptautinio diplomo programoje privaloma pažinimo teorija (Theory of Knowledge), išplėstinis rašinys (Extended Essay), kūryba, sportas, socialinis darbas (Creativity, Activity, Service).
Dėl priėmimo į tarptautinio bakalaureato klases „Klaipėdos licėjuje“ kreiptis [email protected].
Mokinių matematikos ir anglų kalbos žinių patikrinimas vyksta nuotoliniu būdu.
Priėmimas vyksta iki birželio 1 dienos.
„Klaipėdos licėjus“ įsteigtas 1995 metais, ši mokykla lyderiauja tarp geriausių Lietuvos gimnazijų, ne vienerius metus tvirtai išlaiko aukščiausias pozicijas geriausių Lietuvos mokyklų reitinguose.
Naujausi komentarai