Mokymus paaugliams „Kūrybinė laboratorija: pažintis, įkvėpimas, pokytis“ vedė Meno ir psichologijos centro psichoterapeutė Violeta Bardauskienė.
Užsiėmimo metu jaunimas mokėsi, kaip atpažinti savo emocijas ir kaip išmokti jas valdyti.
„Būna momentų gyvenime, kai nesusivaldome. Pykčių protrūkių padaugėja mokslo metais, kai įtampa neišvengiama, tada dažnesni ir šeimos barniai. Todėl per šį užsiėmimą noriu padėti jaunimui suprasti save ir paaiškinti, kad nėra netinkamų ar blogų emocijų, jos natūralios, bet mes esame išmokyti šias emocijas slėpti“, – aiškino V. Bardauskienė.
Užsiėmime paaugliai galėjo atlikti praktikos užduotis su metaforinėmis asociatyviomis kortomis.
Tai – specialūs paveiksliukai, kurie padeda žmonėms lengviau atpažinti savo emocijas.
„Žmogus traukia kortą, pamato, kas nupiešta, ir iš pasąmonės gauna atsakymą. Taip atpažįstama, ką žmogus jaučia tuo metu“, – kalbėjo psichoterapeutė.
V. Bardauskienė išskyrė pagrindinę šių laikų jaunimo problemą, kad paaugliai nėra mokomi atpažinti savo poreikius.
„Visų pirma reikia susidraugauti su savimi, atpažinti savo poreikius. Dirbdama su paaugliais pastebiu, kad pirmiausia visada norima pateisinti aplinkos lūkesčius, siekiama kažkam įtikti“, – pabrėžė V. Bardauskienė.
Dalyvių nuomone, tokie užsiėmimai yra naudingi, padeda ieškoti atsakymų kebliose situacijose.
„Yra svarbu patiems išgirsti, kas yra tos emocinės audros“, – teigė vienas iš dalyvių.
Užsiėmimų organizatoriai apgailestavo, kad šiais mokymais susidomėjo ne itin daug žmonių.
Dar vienas meno užsiėmimas paaugliams „Būti laimingu – misija (ne)įmanoma“ vyks kitą antradienį, lapkričio 28 d.
Naujausi komentarai