Pereiti į pagrindinį turinį

Į "Tolupio" sodus – kelis kartus per dieną

2017-03-30 17:00

Tolupio sodų gyventojai džiaugiasi, kad nuo šiol jie namus galės pasiekti be vargo. Nuo šeštadienio maršrutiniai 27-ojo numerio autobusai per šiuos sodus kursuos visus metus.

Marina Bružienė ir Evelina Mikutienė.
Marina Bružienė ir Evelina Mikutienė. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Sodai virsta gyvenvietėmis

Vietos gyventojai pastebi, kad netoli uostamiesčio įsikūrusios sodų bendrijos sulaukia vis daugiau naujakurių.

Šioje bendrijoje yra 660 sklypų, o nuolat čia gyvena jau apie 100 šeimų.

"Iki šiol buvo tik du reisai per dieną ir tai tik sezono metu. Buvo taikomasi prie sodininkų. Dabar gi sodai virsta nedidelėmis gyvenvietėmis, kurios turi savo bendruomenes ir savo poreikius", – pastebėjo sodų bendrijos "Tolupis" pirmininkas Nikolajus Gorčiakovas.

Nuolatiniai gyventojai arba naudojosi automobiliais, arba eidavo du kilometrus iki artimiausios stotelės. Dabar viešojo transporto paslauga jiems iš esmės pagerėja.

"Šiais laikais gera žinia yra labai reta. Mes čia gyvename aštuonerius metus, ir ši naujiena yra viena geriausių per visą tą laiką. Susisiekimas – labai svarbus visiems gyvenantiems užmiestyje. Atsiranda gyvybė soduose. Tai labai palengvins gyvenimą", – tikino šių sodų gyventoja Živilė Skujienė.

Moteris pasakojo su vyru auginanti 12 metų sūnų. Abu sutuoktiniai dirba Klaipėdoje ir važinėja savo automobiliais.

"Ateina toks metas, kai vaikus auginantys tėvai ima dirbti taksistais. Kiekvieną dieną turime rūpestį – kas parveš ar kur nors nuveš sūnų. Dabar jau galima planuoti savo laiką. Vaikas pats galės sugrįžti į namus po užklasinių užsiėmimų. Beje, saugumo klausimas taip pat svarbus. Juk autobusu daug saugiau grįžti moksleiviams. Iki šiol tekdavo prašinėti draugų ir pažįstamų pavėžėti sūnų iki namų", – kalbėjo mama.

Moteris vylėsi, kad į sodus kursuojant nuolatinio maršruto autobusams, seniūnija bus įpareigota atidžiau prižiūrėti sodų kelią.

"Kol kas jis labai duobėtas ir prastai prižiūrimas. Prasti rajono keliai – viena didžiausių problemų", – pripažino Ž.Skujienė.

Pėsčiomis – du kilometrus

Sodų bendrijos pirmininkas N.Gorčiakovas atkreipė dėmesį, kad nuolatinio maršrutinio autobuso atsiradimas žmonių akyse kilsteli pačios sodų bendrijos statusą.

"Jei vieni nuspręs atsisakyti automobilių, nes juos brangu išlaikyti, tai kiti galbūt nuspręs keltis čia gyventi. Tokia paslauga mūsų bendriją paverčia kur kas patrauklesne. Tai didelis patogumas visiems. Iki šiol žmonės vargo pėsčiomis eidami iki asfaltuoto kelio Klaipėda–Dovilai. Šalo per lietų ir sniegą, o dabar autobusas užsuks į pačius sodus", – tikino bendrijos pirmininkas.

Du vaikus auginanti kita naujakurė Evelina Mikutienė džiaugėsi, kad jos mažyliai gimė čia.

"Pats laikas galvoti, kur vaikai lankys mokyklą. Atsiradus maršrutiniam autobusui, kuris kursuos visus metus, mėginsiu vaikams mokyklų ieškoti uostamiestyje. Šiuo metu mokykliniai autobusai kursuoja tik iš Dovilų ir Gargždų. Iš uostamiesčio jie pas mus nevažiuoja", – situaciją nupasakojo E.Mikutienė.

Moteris pridūrė, kad vos už kelių kilometrų nuo uostamiesčio esantys sodai jos bičiuliams ir giminaičiams, kurie neturi automobilių, yra nepasiekiami.

"O jei mašina sugenda? O jei kas nors nutinka? Viskas, lieki izoliuotas be susisiekimo. Laukiu į svečius atvažiuosiančios sesers, bet dėl mažų vaikų neturiu kada važiuoti jos pasiimti", – teigė sodininkė.

Nori asfaltuoto kelio

30-metė Marina Bružienė, auginanti 9 metų sūnų, patikino, kad susisiekimas su uostamiesčiu jos gyvenime yra itin svarbus.

"Negalėjau eiti į darbą, nes nebuvo, kur sūnaus palikti. Dabar berniukui jau devyneri ir jis nori lankyti ledo ritulio treniruotes. Ypač sunku ne tik iš mokyklos, bet ir iš treniruočių parvežti sūnų į namus. Dabar sutaupysiu ne tik degalų, bet ir pačią mašiną patausosiu. Labai jau ji nukenčia dardėdama žvyrkeliu", – guodėsi mama.

Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis pritarė kai kurioms sodų gyventojų įžvalgoms.

"Pamatuotą ir racionalią priemiesčio maršrutų plėtrą tęsime ir toliau. Konkrečiu "Tolupio" atveju norėtųsi geresnės kelio kokybės. Tiesdami maršrutus laikomės taisyklės, kad autobusus leidžiame tik asfalto danga. Ja, deja, kelias į  "Tolupio" sodus dar nepadengtas", – pastebėjo G.Neniškis.

Bilietų kainos nesikeis

Darbo dienomis į sodus autobusas kursuos penkis kartus, savaitgaliais – keturis. Vasarą važiuos didesni autobusai, žiemą, nebelikus sodininkų – mažesni.

Pailginus šį maršrutą nežymiai keičiasi 27-ojo maršruto bilietų kainos. Nuo 1,1 euro iki 0,90 euro mažėja kartinio bilieto kaina keleiviams, važiuojantiems iki Ąžuolyno, Dujų stoties, Kiškėnų stotelių.

Toliau važiuojantiems keleiviams bilieto kaina lieka, kaip buvusi. Bilietas į Tolupį, kaip ir buvusiame Smiltelės–Tolupio maršrute, kainuos 90 centų.

Klaipėdoje autobusas išvyksta iš Arenos stotelės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų