Nesilaikė duoto žodžio
"Man iš savo pensijos išgyventi sunku, todėl kiekvienas euras labai svarbus. O čia suma tokia kaip viena mano pensija", – neslėpė Lidija.
Praėjusių metų vasarį moteris per kelionių centrą "Megaturas" Klaipėdoje už beveik 172,9 euro nusipirko "Ecolines" autobuso bilietą į Vokietiją.
Tačiau dėl asmeninių priežasčių moteris išvykti tuo metu negalėjo, todėl užpildė prašymą grąžinti įmoką.
Kelionių centro "Megaturas" darbuotojai tada informavo, kad pinigai bus pervesti į klaipėdietės sąskaitą per 14 darbo dienų, tačiau bus atskaičiuotas 34,6 euro "bilieto baudos mokestis".
Sąskaitoje nesulaukusi savo 138,3 euro, Lidija vėl kreipėsi į tuos pačius darbuotojus.
Tuomet sužinojo, kad pinigai bus grąžinti per pusmetį.
Įmonė bankrutavo
"Žinoma, tų pinigų taip ir nesulaukiau. Nuolat girdėdavau, kad gausiu savo pinigus, vis ramino mane. O paskui iš viso tie žmonės visi dingo", – pasakojo Lidija.
Moteris nežinojo, kur kreiptis, tad nusprendė važiuoti į Marijampolės ir Kauno "Ecolines" biurus.
Čia išgirdo, kad jie negali niekuo padėti, nes bilietas pirktas ne iš jų.
Vėliau iš žiniasklaidos Lidija sužinojo naujieną – kelionių centras, iš kurio bando susigrąžinti pinigus, bankrutavo.
Nuolat girdėdavau, kad gausiu savo pinigus, ramino mane. O paskui iš viso tie žmonės visi dingo.
Moteris pradėjo ieškoti, kas administruoja bendrovės "Megaturas" bankrotą.
Tačiau susisiekti su bankroto administratore iš karto nepasisekė. Prireikė kelių valandų, kol pavyko šį tą išsiaiškinti telefonu.
"Vis klausia, kokiu reikalu skambinu. Viską detaliai paaiškinu, ir tada sako: skambinkite po kelių valandų. Ir taip kartojosi ir kartojosi. Po tam tikro laiko pati sulaukiau skambučio iš bankroto administratorės. Kaip įprasta, pirmiausia mane apšaukė, o po to jau paaiškino, ką daryti", – tikino Lidija.
Kelionių centro "Megaturas" bankroto administratorė Skaistė Klimė tikino, kad pokalbis išties buvo nemalonus ir sudėtingas, bet moters ji neapšaukė. "Aš bandžiau kažką paaiškinti, bet nuolat buvau pertraukiama, nuolat buvo priekaištaujama. Taip, aš balsą pakėliau, bet tik tam, kad žmogus išgirstų, ką aš jai noriu pasakyti. Sudėtinga tokio amžiaus žmogui išaiškinti, kas yra kreditorinis reikalavimas", – pasakojo S.Klimė.
Anot jos, bankroto administratoriai nėra tie žmonės, ant kurių reikėtų išlieti visą susikaupusį pyktį.
Kreipėsi daugybė žmonių
S.Klimė teigė, kad nukentėję asmenys turi teikti prašymą įtraukti į kelionių centro "Megaturas" kreditorių sąrašą.
Pasak bankroto administratorės, dėl šio centro jau kreipėsi daug žmonių, įmonių, taip pat nemažai darbuotojų, "Sodra" ir Mokesčių inspekcija.
Šiuo metu iš viso yra net 100 kreditorių. Kreditorių sąraše yra Kauno "Sodros" skyrius, kuriam kelionių centras skolingas daugiau nei 20 tūkst. eurų. "Sodros" Alytaus skyriui skola dar didesnė – apie 90 tūkst. eurų.
Bendra kelionių centro "Megaturas" skola yra milžiniška ir siekia 747 292,47 euro. Tačiau, kaip teigė S.Klimė, ši suma kiekvieną dieną ir toliau didėja, nes vis atsiranda daugiau nukentėjusiųjų. Kada žmonėms bus grąžinti pinigai, sunku pasakyti.
"Šiandien įmonės turtas yra bevertis. Bankroto byla gali vykti ir metus, ir dvejus, tad kada kreditoriai atgaus pinigus, neaišku", – neslėpė bankroto administratorė.
Įmonę nutarta likviduoti
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Turizmo rinkos priežiūros skyriaus vedėjas Valdemaras Stempkauskas tvirtino, kad tokioje situacijoje atsidūrę asmenys pirmiausia turi kreiptis į bankroto administratorių.
"Jeigu žmogui sunku susigaudyti, galima kreiptis dėl konsultacijos į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą", – tvirtino Turizmo rinkos priežiūros skyriaus vedėjas.
Kauno apygardos teismas bankroto bylą kelionių agentūrai "Megaturas" iškėlė 2020 m. lapkritį. O "rekvizitai.lt" pateiktais duomenimis, jau šių metų rugpjūčio 31 d. įmonę nutarta likviduoti.
Bendrovė "Megaturas" savarankiškai turistinių kelionių neorganizavo. Jis veikė kaip tarpininkas, parduodantis kitų kelionių organizatorių suplanuotas turistines keliones.
Komentaras
Aurimas Brazdeikis, Klaipėdos apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus pirmininkas
Statistikos, kaip dažnai pasitaiko bylų tarp kelionių organizatorių ir nuo jų nukentėjusių asmenų, neturime. Būdus atgauti pinigus iš bankrutavusios įmonės reglamentuoja Juridinių asmenų nemokumo įstatymas. Įmonei iškėlus nemokumo bylą teisme ir tokiam procesiniam sprendimui įsiteisėjus, konkrečioje byloje paskirtas nemokumo administratorius imasi juridinio asmens turto, jei tokio randama, realizavimo. Kreditoriai, pateikę nemokumo administratoriui dokumentus, pagrindžiančius reikalavimo teisę, taigi ir tie asmenys, kurie įsigijo kelionės bilietą, patenka į tam tikras kreditorių reikalavimų eiles, kurias tvirtina teismas. Pagal šias eiles iš likviduojamo juridinio asmens turto tenkinami kreditorių reikalavimai.
Norint nepatekti į panašias situacijas, pirmiausia reikėtų ginti savo teises, nelaukiant metus ar daugiau.
Galimybė atgauti pinigus iš bankrutavusios įmonės priklauso nuo konkrečios situacijos, t. y. kiek skolų ir turto turi įmonė, kaip sėkmingai jos turtą pavyksta realizuoti ir panašiai. Tačiau praktikoje retai kada tenkinama daugiau kaip 10 proc. paprastų kreditorių reikalavimų. Įmonės likvidavimas bankroto proceso metu paprastai turėtų būti užbaigtas per vienerius metus. Vis dėlto praktikoje bankroto procesai dažnai viršija ir dvejus metus. Norint nepatekti į panašias situacijas, pirmiausia reikėtų ginti savo teises, nelaukiant metus ar daugiau. Taip pat tam tikrais atvejais pinigus galima atgauti ne tik iš tarpininko, pardavusio bilietą, bet ir tiesiogiai iš vežėjo. Todėl reikėtų atidžiai susipažinti su sudaryta sutartimi, įvertinti galimybę susigrąžinti pinigus tiesiogiai iš vežėjo. Perkant paslaugas iš kelionių organizatoriaus rekomenduojama Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos svetainės skiltyje "Turizmo paslaugų teikėjai" pasitikrinti kelionių organizatoriaus draudimą dėl nemokumo ar bankroto.
Naujausi komentarai