Sustabdyta prieplaukos statyba
2014 metų spalį „Strabag Wasserbau“ pareiškė 4 mln. 476 tūkst. litų (dabar apie 1,3 mln. eurų) ieškinį dėl sustabdytos Mažųjų laivų ir valčių prieplaukos statybos.
Istorija ir keista, ir graudi. 2011 metais buvo paskelbtas 38,5 mln. litų rangos darbų konkursas. Jį laimėjo Vokietijos įmonė „Josef Mobius Bau-Aktien Gesellshaft“ (dabar – „Strabag Wasserbau“). Uosto direkcija, kuriai tuo metu vadovavo Eugenijus Gentvilas, pasirašytą sutartį po trijų mėnesių sustabdė. Mažųjų valčių prieplaukos statyba taip iki šiol ir nepradėta. Nors tam buvo skirta netgi 10 mln. litų ES parama.
E.Gentvilas aiškino, kad Valčių prieplaukos statybą teko stabdyti todėl, kad Seimas pareikalavo sumokėti valstybei pusę Uosto direkcijos pelno. Galėjo būti ir kitokia priežastis. Tuo metu tarp „Josef Mobius Bau-Aktien Gesellshaft“ ir Uosto direkcijos, kuriai vadovavo E.Gentvilas, vyko trintis. Netgi kilo toks konfliktas, kad akcinė bendrovė „Josef Mobius Bau-Aktien Gesellshaft“ buvo perregistruota į uždarąją akcinę bendrovę.
Įžvelgia žalą įmonei
„Su „Strabag Wasserbau“ byla šiuo metu Sustabdyta. Paskirta finansinė ekspertizė, kuri turi įvertinti ieškiniu reikalaujamos sumos pagrįstumą“, - aiškino Uosto direkcijos Teisės departamento direktorius Linas Rudys.
Realiai „Strabag Wasserbau“ Mažųjų laivų ir valčių prieplaukos statybos nepradėjo. Realiai spėta padaryti ir užaktuoti darbo projektą.
„Strabag Wasserbau“ atstovai aiškino, kad jų nuostoliai susidarė dėl to, kad buvo nupirktos, bet nepanaudotos statybinės medžiagos, priskaičiuotos darbuotojų darbo laiko ir kitos išlaidos.
Dabartinis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus vertino, kad Uosto direkcijai, kaip valstybės įmonei nuraukus sutartį su rangovu buvo akivaizdžiai padaryta žala.
„Paradoksali situacija. Padaromas techninis projektas, paskelbiamas konkursas, nustatomas laimėjimas, pasirašoma sutartis ir po kelių mėnesių viskas sustabdoma. Prašoma ministerijos išbraukti darbą iš strategijos net iki 2020 metų“, - stebėjosi A.Vaitkus.
Bylų žymiai sumažėjo
Kuo baigsis ginčas su „Strabag Wasserbau“ neaišku. Galbūt šiai kompanijai ir pavyks prisiteisti dalį reikalaujamos sumos, nes sutartis buvo nutraukta ne dėl jos kaltės.
Uosto direkcijoje prisimenamas laikotarpis prieš 3 metus, kai buvo 65 bylos. Dabar jų liko septynios.
Daugiausiai ieškinių buvo susiję su uosto statybomis. Su tuo pačiu „Strabag Wasserbau“ Uosto direkcija ginčijosi ir kitoje byloje.
Tų teismų aplinkybės buvo panašios – dėl vienašališkai Uosto direkcijos nutrauktų rangos sutarčių. Ne visais atvejais „Strabag Wasserbau“ pavyko prisiteisti prašomas sumas.
Buvo patenkintas jos 406 tūkst. eurų civilinis ieškinys. Bet dėl dalies reikalaujamos sumos kilo papildomas ginčas.
Naujausi komentarai