Rugsėjį norinčiųjų daug
Pasak Klaipėdos suaugusiųjų gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Loretos Sadauskienės, kiekvieną rugsėjį į mokyklą užsiregistruoja daugiau kaip 300 mokinių, tačiau vėliau šis skaičius ima keistis.
„Mokslų metų pradžioje norinčiųjų būna daug, bet per metus skaičius kinta, kadangi pas mus mokiniai jau turi darbus ir šeimas, jiems rasti laiko ateiti į pamokas tampa vis didesniu iššūkiu, todėl neretai jie nusprendžia vėl palikti mokyklą“, – pasakojo L. Sadauskienė.
Gauti pagrindinį išsilavinimą sunku ir tautiečiams, kurie dirbo užsienyje, bet grįžo.
Mokosi ir dėl karjeros
Suaugusiųjų gimnazijos poreikis neblėsta jau apie dešimt metų, čia dažniausiai vakarais (16–21 val.) mokytis nori asmenys nuo 25 iki 60 metų.
Priežastys, kodėl jie mokyklos nebaigė anksčiau, įvairios. Kaip teigė L. Sadauskienė, vieni galvojo, kad išsilavinimo ateityje neprireiks, kiti buvo priversti eiti dirbti dėl sunkios padėties šeimoje.
Mes mokome žmones, kuriems gyvenime nėra lengva.
„Mes mokome žmones, kuriems gyvenime nėra lengva. Vieni, būdami paaugliai, negalėjo mokytis, kadangi reikėjo dirbti ir išgyventi, kiti dėl savo lengvabūdiško požiūrio išsilavinimo nesiekė. Bet yra ir tokių asmenų, kurie privalo šiuo metu turėti bent jau pagrindinį išsilavinimą, kad galėtų kilti karjeros laiptais, nesvarbu, kad jie – geri specialistai“, – aiškino pavaduotoja.
Kai kurie vyresnio amžiaus gyventojai ateina mokytis paskatinti savo darbdavių.
Pavyzdžiui, šiuo metu norintiesiems siekti auklėtojo kvalifikacijos reikia turėti vidurinį išsilavinimą, todėl darželiuose seniai dirbančios auklėtojų padėjėjos, norėdamos tęsti savo darbą, privalo gauti vidurinį išsilavinimą.
Mokosi kitaip
Suaugusiųjų gimnazijoje mokiniai mokosi taip pat, kaip ir įprastose gimnazijose pagal numatytą programą.
Tačiau jiems laikas mokymuisi skiriamas dažniausiai popietę ir atsisakoma tokių dalykų, kaip fizinis lavinimas, muzika.
Pavaduotoja teigė, esą mokyti suaugusį žmogų kur kas lengviau nei paauglį, kadangi savo noru atėjęs mokytis asmuo pats supranta, ko jis siekia.
„Dažniausiai mokome mokinius, kurie jau turi profesijas ir yra praktiškai susipažinę su viena ar kita specialybe. Todėl pastebime, kad jų praktinės žinios jiems patiems padeda lengviau suprasti mūsų užduodamas teorines užduotis“, – pastebėjo L. Sadauskienė.
Naujausi komentarai