Pereiti į pagrindinį turinį

Inžinerinės pramonės idėjos Klaipėdos uoste

2022-05-29 15:00

Bus analizuojami Klaipėdos uoste artimiausiais metais galintys vykti pokyčiai.

Situacija: dabar, kai Klaipėdos uoste krovinių mažėja, galima rasti vietų naujoms inžinerinės pramonės veikloms.
Situacija: dabar, kai Klaipėdos uoste krovinių mažėja, galima rasti vietų naujoms inžinerinės pramonės veikloms. / V. Matučio nuotr.

Nėra pramonės zonos

Klaipėdos uoste siekiama išanalizuoti, kokios būtų jūrinės inžinerinės pramonės plėtros idėjos, jų vertė, ekonominis naudingumas, praktinės įgyvendinimo galimybės.

Uosto direkcija pateikė informaciją, kad netrukus bus skelbiamas tokios analizės konkursas.

Inžinerinės pramonės vystymas Klaipėdos uoste dabar reikalingas labiau nei bet kada anksčiau.

Klaipėdoje būdavo laikomasi nuostatos, kad uoste yra mažai laisvų, be krovos teritorijų, todėl jame neverta forsuoti inžinerinės pramonės kūrimo. Skirtingai nei Vakarų Europos, netgi kaimyninės Latvijos, uostuose, Klaipėdos uosto dalyje nėra nei laisvos pramoninės zonos, nei ryškesnio pridėtinės vertės kūrimo.

Dabar, kai dėl geopolitinių pokyčių regione Klaipėdos uostas neteko dalies krovinių, jūrinės inžinerinės pramonės plėtra įgauna naujų atspalvių. Nors tokia pramonė yra ne tokia pelninga kaip krova, ji gali būti patraukli užpildant atsilaisvinančius plotus.

Dabar, kai dėl geopolitinių pokyčių regione Klaipėdos uostas neteko dalies krovinių, jūrinės inžinerinės pramonės plėtra įgauna naujų atspalvių.

Vėjo jėgainių bazė

Analizuoti Klaipėdos uosto inžinerinės plėtros galimybes verčia ir tai, kad Baltijos jūros Lietuvos teritoriniuose vandenyse maždaug už 30 km nuo Klaipėdos bus statomas vėjo jėgainių parkas. Pagal patvirtintą Lietuvos nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą, jūrinis vėjo jėgainių parkas mūsų šalies teritoriniuose vandenyse turi būti įrengtas iki 2028–2030 m.

Aiškinantis jūrinės inžinerinės pramonės plėtrą bus analizuojama laivų statybos, remonto bei jūrinių vėjo elektrinių ir jų komponentų gamybos, surinkimo ir sandėliavimo veikla. Taip pat ieškoma būdų kurti Klaipėdos uoste jūros vėjo jėgainių parko statybos ir priežiūros bazę ar netgi išdėstyti ją uoste keliose vietose

Tą daryti Uosto direkciją įpareigoja ir priimti Vyriausybės sprendimai. 2023 m. pabaigoje planuojama skelbti vėjo jėgainių parko statybos aukcioną. Jame turi būti pateikta aiški medžiaga apie tai, kokia veikla, susijusi su vėjo jėgainių parko statyba, bus Klaipėdos uoste.

Galimos naujos veiklos

Šiuo metu dar nėra paskelbta, kur Klaipėdos uoste būtų kuriama jūros vėjo jėgainių parko statybos ir priežiūros bazė. Yra tik preliminarus Energetikos ministerijos svarstymas, kad tokiai bazei uoste reikėtų maždaug 800 m ilgio krantinių. Toks bazės krantinių poreikis nėra užfiksuotas jokiuose oficialiuose valstybės dokumentuose.

Nėra ir konkrečiai nuspręsta, kokioje uosto teritorijoje būtų kuriama tokia bazė. Tik svarstoma, kad Klaipėdos uoste galėtų būti vykdoma daugiaplanė su jūros jėgainių parku susijusi veikla. Viena iš tokių veiklų galėtų būti vėjo jėgainių priežiūros laivų ruošimas, remontas. Kita veikla – vėjo jėgainių surinkimas, gal ir atskirų komponentų gamyba. Taip pat turėtų būti numatytos atskiros vėjo jėgainių dalių, įrangos sandėliavimo vietos su iškrovimo ir pakrovimo galimybėmis.

Galima pastebėti, kad Klaipėdos uoste yra nemažai tuščių buvusios krovos plotų. Jau ne vienus metus menkai naudojama buvusios Jūrų perkėlos teritorija.

Kol kas neaiški ir Birių krovinių terminalo teritorijos ateitis po to, kai neliko "Belaruskalij" trąšų. Bet čia įrengti sandėliai, infrastruktūra, kurie galėtų būti panaudoti bet kokiai kitai birių produktų krovai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų