Klaipėdiečiai, nekantriai laukiantys sugrįžtančio miesto simbolio „Meridiano“, prisiminė ir prieš metus iš Klaipėdos piliavietės išgabentus bei nežinia kur dingusius keturis istorinius laivus.
Turi vertybių statusą
„Niekur jie nedingo, yra saugūs ir laukia pinigų“, – patikino Lietuvos jūrinės istorijos ir kultūros klubo „Budys“ vadovas Kostas Frankas.
Piliavietėje daugybę metų pamirštos puvo trys medinės jachtos ir plieninis garlaivis, statytas XX amžiaus pradžioje Pauliaus Lindenau Klaipėdos laivų statykloje. Tai – pirmasis Lietuvoje laivas, kurio korpusas sutvirtintas ne kniedėmis, bet suvirintas.
Šiuos keturis laivus, kurie yra pripažinti kultūros vertybėmis, pernai prieš miesto jubiliejų klubo „Budys“ nariai išgabeno, nes visuomenėje kilo sujudimas, kad jie yra neprižiūrimi, tapo benamių gūžtomis.
Ir nors žadėta, kad laivai bus restauruoti ir tarnaus visuomenei, toks pažadas realybe dar netapo.
„Unikalusis garlaivis „Haroldas“ dabar yra kaip niekada saugomas, ne jį prižiūri antstoliai. Laivas yra „Klaipėdos laivų remonto“ teritorijoje“, – informavo K.Frankas.
Išgabeno į dirbtuves
Antstoliai garlaivį areštavo todėl, kad teismas priteisė klubui „Budys“ ir laivo „Olga“, kurį klubas prižiūrėjo, savininkui savivaldybei sumokėti 35 tūkst. litų. Tiek esą žalos padaryta, kai „Olga“ suniokojo Danės krantinę.
„Tačiau „Haroldas“ tikrai bus restauruotas ir plaukios Danės upe. Kada? Kada nors, kai bus pinigų“, – į detales nesileido K.Frankas.
Kitos trys iš piliavietės išgabentos vertingos jachtos buvo nuvežtos į vienam klubo „Budys“ nariui priklausančias dirbtuves Minijos gatvėje.
„Jas taip pat kada nors restauruosime, nes apskaičiavome, kad visų keturių laivų sutvarkymas kainuotų 2,5 mln. litų. Džiugu, kad ministerijos jau pačios domisi jūriniu paveldu, aiškinasi, kokio jo yra, kad galėtų skirti pinigų“, – mįslingai kalbėjo pašnekovas.
Geriau nei buvo
Mįsles įminti padėjo Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio vyriausiasis valstybinis inspektorius Laisvūnas Kavaliauskas.
Jo teigimu, Ūkio ministerija šiuo metu sudarinėja paveldo objektų, kurie nuo 2014 metų būtų tinkami restauruoti už ES lėšas, sąrašą. „Į jį pasiūliau įtraukti ir keturis kultūros vertybėmis pripažintus laivus. Pinigų jachtų ir garlaivio remontui tikrai reikia nemažai. Klubas „Budys“ tokių lėšų neturi, bet nors galėtų pradėti ieškoti, nes kultūros vertybes privalu išsaugoti“, – pabrėžė L.Kavaliauskas.
Jis teigė, jog visiškai neseniai apžiūrėjo, kaip saugomos vertingosios jachtos. „Situacija nėra prasta. Tikrai daug geriau nei prieš metus, kai ant tų jachtų piliavietėje galėjo laipioti visi ir taip joms kenkti“, – tvirtino paveldosaugininkas.
Naujausi komentarai