Sparčiai augant krovai uosto pietinėse bendrovėse, nuspręsta keisti Malkų įlankos parametrus – gilinti ją iki 14,5 metro. Šiuo metu atliekamas tokio gilinimo poveikio vertinimas.
Draustinis – kliuvinys
Uosto direkcija jau buvo nusprendusi tvarkyti Malkų įlanką pagal 13,5 metro gylį. Tam buvo gautas ir Poveikio aplinkai vertinimas. Dabar gyliai Malkų įlankoje yra per maži.
Prieš pradedant gilinti įlanką, būtina sutvirtinti krantą pagal Smeltės pusiasalį. Tai daryti trukdė Smeltės valstybinis botaninis draustinis.
Draustinio teritorijoje nevykdoma jokia ūkinė veikla, nėra nuoseklaus draustinio tvarkymo. Saugomus augalus stelbia plintantys priekrantės nendrynai, šaltalankio krūmynai. Dėl intensyvios laivybos Malkų įlankoje išplaunama akmenimis grįsta pakrantė. Draustinio krantas nuolat teršiamas iš Malkų įlankos bangų išmetamomis medienos ir plastmasės atliekomis. Krantinės stabilumui ir saugomų augalų rūšių būklei nuolat kenkia žvejai mėgėjai, ištrypdami saugomus augalus.
Buvo vertinama tai, kiek kainuotų iš Smeltės pusiasalio iškeldinti retus augalus. Sprendimas dėl jų iškeldinimo kol kas nepriimtas.
Metalinė ar gelžbetoninė siena
Tam, kad įlanką būtų galima gilinti iki 14,5 metro, būtina įrengti Malkų įlankos sutvirtinimo šlaitą.
Tai būtų apie vieno metro pločio įrenginys vandens paviršiuje. Per jį turėtų persilieti vanduo, kuris drėkintų retiems augalams augti reikalingą kranto liniją.
Būtų įrengta gelžbetoninė ar plieninė siena su inkaravimo sistemomis. Sieną planuojama įrengti ne mažiau kaip 20 metrų atstumu nuo kranto linijos.
Šiuo metu paskelbtas konkursas rengti šios tvirtinimo sienelės techninį projektą. Jos įrengimo statybos preliminariai prasidėtų 2016 metais. Statyba būtų ypatinga. Saugant retus augalus, ji būtų vykdoma nuo vandens iš pontonų.
Iš viso būtų įrengta per 480 metrų ilgio siena. Šios įrengimas taptų savotiška repeticija ateityje rengiant panašų kranto tvirtinimą pagal visą Kuršių nerijos krantą ties Klaipėdos uostu.
Vyktų žymūs pokyčiai
Išgilinus Malkų įlanką iki 14,5 metro tikimasi pasiekti žymaus efekto. Į Malkų įlanką galėtų įplaukti iki 300 metrų ilgio ir iki 40 metrų pločio Panamax tipo laivai. Jie būtų kraunami iki 13,2, o išskirtiniais atvejais – iki 13,5 metro gramzdos.
Vien Malkų įlankoje tikimasi pasiekti 16–20 mln. tonų metinę krovą. Tokiu atveju visa Klaipėdos uosto krova planuojama arti 80 mln. tonų. Tokios krovos Klaipėdoje teoriškai tikimasi apie 2030 metus.
Tam, kad Malkų įlankoje žymiai būtų suaktyvinta krova, neužtenka vien ją išgilinti iki 14,5 metro. Būtų platinamas Malkų įlankos įplaukimo kanalas, keičiama vedlinės kryptis, platinama laivų apsisukimo vieta. Tam reikėtų perstatyti „Vakarų laivų gamyklos“ dokus.
Naujausi komentarai