Formatas – itin populiarus
2020-ųjų pabaigoje „Choose Klaipėda“ savanoriai internetinėje svetainėje „YouTube“ ėmė leisti tinklalaidę, kurios tikslas – supažindinti su aktyviais uostamiesčio žmonėmis ir atskleisti perspektyvas, kaip mieste gyvena skirtingų grupių atstovai.
Tinklalaidės – tai įrašyti pokalbiai. Jose svarbiausia yra garsinis turinys, kaip ir įprastose radijo laidose.
Nors tinklalaidės šiuo metu labai populiarios, uostamiestyje „Choose Klaipėda“ laida – pirmas tokio pobūdžio projektas.
Internete jau publikuoti aštuoni pokalbiai, kurių metu laidos vedėjai Antanas Kadziulis ir Marius Narbutaitis šnekina jaunus žmones, Klaipėdą pasirinkusius kaip vietą gyventi ir kurti savo ateitį.
Atskleidžia miesto galimybes
Žurnalistai svarsto, kaip jų laida galėtų būti naudinga ne tik „Choose Klaipėda“ projektui, bet ir miestui, kuriame jie gyvena.
„Visi esame unikalūs savo pasaulėžiūra. Būtent todėl reikia išgirsti kitus žmones – gal jie pastebi kažką, apie ką klausytojas net nebūtų pagalvojęs. Norime, kad žmonės turėtų daugiau empatijos ir supratingumo, o tokius dalykus ir ugdo kito žmogaus klausymasis“, – tikino M.Narbutaitis.
Laidos vedėjų nuomone, žiniasklaida yra labai geras įrankis siekiant perduoti savo idėjas platesnei publikai. Jei abipusis bendradarbiavimas yra nuoširdus ir į visų interesus atsižvelgiama, galutinis produktas gali būti naudingas miesto augimui.
„Kalbiname žmones, siejančius save su uostamiesčiu. Mūsų pašnekovai kuria Klaipėdoje ir Klaipėdai, todėl jų nuomonės padeda šiek tiek kitaip pažvelgti į mieste vykstančius procesus ir čia gyvenančius žmones“, – pasakojo „Choose Klaipėda“ tinklalaidės vedėjas A.Kadziulis.
„Jaunas žmogus didžiąją informacijos dalį gauna iš žinia- sklaidos. Tad ji gali padėti formuotis klaipėdiečio identitetui. Taip pat šis formatas padeda atskleisti, kokias galimybes miestas gali duoti jaunam žmogui“, – pasakojo A.Kadziulis.
Suteikdami balsą jauniems ir veikliems gyventojams, laidos vedėjai siekia puoselėti klaipėdiečių meilę savo kraštui.
Jų nuomone, Klaipėdoje netrūksta galimybių išreikšti save ir kopti karjeros laiptais. Be to, laidos vedėjai norėtų, kad į kitus miestus studijuoti išvykę klaipėdiečiai grįžtų į uostamiestį ir padėtų jam augti.
Reikšminga Klaipėdai
„Jeigu turi ir žinai, ką veikti, gali tai daryti Klaipėdoje – tam nebūtina lėkti į didesnį miestą“, – dalijosi M.Narbutaitis.
Ši siekiamybė susijusi su projekto „Choose Klaipėda“ tikslais bei idėja, kad miesto augimui jauni žmonės, realizuojantys save Klaipėdoje, yra reikalingi. Paties „Choose Klaipėda“ kūrėjai – jaunimo ambasadoriai – tai jauni žmonės, nusprendę pasilikti gyventi Klaipėdoje. Tinklalaidėje galima išgirsti ir jų požiūrį bei idėjas.
„Jų patirtys puikiai iliustruoja šio projekto unikalumą – jį kūrė ir įgyvendina jauni klaipėdiečiai. Kai kurie paraiškos teikimo metu dar mokėsi mokykloje“, – sakė A.Kadziulis.
Jaunimo balsas itin svarbus kuriant atvirą ir novatorišką miestą. Nemaža Klaipėdos jaunimo dalis išvyksta studijuoti ar laikinai gyventi į didesnius miestus ar užsienį, kur jie turi galimybių įgyti unikalios patirties, pažinti kitas kultūras.
„Pasisėmęs daug žinių, jaunas žmogus gali jas pritaikyti miestui. Deja, valdžioje esantys žmonės retai kada tai mato, todėl nebando to suprasti, suvokti. Jaunuolio pasaulėžiūra daug platesnė, todėl į jį verta įsiklausyti“, – tikino M.Narbutaitis.
Kūryba karantino metu
Dėl dabartinių karantino sąlygų laidas tenka įrašyti nuotoliniu būdu. Laidos formatas – pokalbis ar diskusija, tad pandemija kūrybinio proceso per daug nesutrikdė.
Virtualus bendravimas laidos kūrėjus privertė šiek tiek pakoreguoti svečių sąrašą, taip pat kartais tenka susidurti su techninėmis kliūtimis.
Šiais laikais vis įprasčiau bendrauti per atstumą, todėl tinklalaidė – viena projekto dalių, kurios epidemija nesustabdė.
„Man asmeniškai sekasi gerai. Patogiai sėdžiu kėdėje ir kalbuosi su žmonėmis. Net niekur eiti nereikia“, – juokavo M.Narbutaitis.
Vis dėlto karantinui pasibaigus kūrybinė komanda pasiruošusi sugrįžti prie bendravimo gyvai.
Aptaria ir problemas
Nors skirtingose laidose kalbinami įvairūs pašnekovai, kai kurios temos jų pasakojimuose kartojasi. Laidos vedėjai visų svečių klausia, ką jie mėgsta Klaipėdoje labiausiai, o kur dar mato erdvės tobulėti.
Veikiausiai niekas nenustebs, kad vienas dažniausių atsakymų, kodėl klaipėdiečiai myli savo miestą, – visai šalia esanti jūra. Tačiau tai nėra vienintelė priežastis, kodėl žmonės čia pasilieka.
„Dažniausiai pokalbiuose klausiu pašnekovų, kodėl jie pasirinko Klaipėdą. Visų atsakymai būna panašūs – jie teigia, kad Klaipėdoje yra daug erdvės kurti ir realizuoti save. Veiklos tikrai netrūksta, nors kartais jos reikia šiek tiek paieškoti. Beveik visi pašnekovai akcentuoja Klaipėdos atmosferos unikalumą. Ji – vėjų nugairinta, truputį padrika. Joks kitas miestas tokios atmosferos neturi. Tokie pašnekovų atsakymai tikrai stebina gerąja prasme, nes tai griauna nusistovėjusius mitus, jog Klaipėdoje nėra ką veikti, sunku save realizuoti“, – kalbėjo A.Kadziulis.
Diskutuodami, kas mieste galėtų būti geriau, pašnekovai pabrėžia oro taršą ir tai, kad ši problema sprendžiama neadekvačiai.
„Pašnekovai užsimena, kad smagu važinėti sutvarkytais keliais, bet būtų dar geriau jais važinėjant kvėpuoti švaresniu oru“, – jaunų žmonių įspūdžiais dalijosi M.Narbutaitis.
Nors ši laida dar nauja, abu vedėjai siekia šiais metais ir toliau ją vystyti, taip prisidėti įgyvendinant projekto „Choose Klaipėda“ tikslus.
„Svajoju, kad 2021-aisiais metais kuo daugiau jaunimo pasirinktų Klaipėdą, apsispręstų likti čia ir kurti miestui. O tikslas – šia tinklalaide parodyti jaunam žmogui, kad Klaipėdoje tikrai yra ką veikti, ją verta rinktis“, – sakė A.Kadziulis.
Naujausi komentarai