Pereiti į pagrindinį turinį

Jūrų uosto plėtrai – prestižinio banko finansavimas

2020-04-06 13:00
DMN inf.

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė 19 metų trukmės kredito sutartį, skirtą atnaujinti infrastruktūrą Klaipėdos uoste.

Perspektyva: numatyta išplėsti krantines ir pagilinti laivybos kanalą, kad būtų galima priimti dar didesnius laivus.
Perspektyva: numatyta išplėsti krantines ir pagilinti laivybos kanalą, kad būtų galima priimti dar didesnius laivus. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Veikla – gyvybiškai svarbi

„Efektyvi jūros uosto veikla yra gyvybiškai svarbi Lietuvos ekonomikai. Investicijos į infra
struktūros atnaujinimą prisidės prie tolesnės uosto plėtros ir skatins produktyvumo augimą mūsų valstybėje narėje“, – teigė NIB prezidentas ir generalinis direktorius Henrikas Normanas.

Suteikiamas finansavimas padengs iki 68 mln. eurų investicijų į uosto krantinių rekonstrukciją. Projekte numatyta išplėsti krantines ir pagilinti laivybos kanalą, kad į uostą būtų galima priimti didesnius laivus.

Galimybė priimti didelius laivus reikšmingai pagerins uosto ir jo operatorių produktyvumą. Tikimasi, kad įgyvendinus projektą uosto metinis krovos pajėgumas padidės 19,1 mln. tonų, arba 29 proc. dabartinio pajėgumo.

Uosto direkcijai paskola suteikta itin palankiomis sąlygomis – metinė palūkanų norma siekia 0,53 proc + EURIBOR (Euro Interbank Offered Rate). Kadangi EURIBOR šiuo metu yra neigiamas, uosto direkcijos mokamos metinės palūkanos bus mažesnės nei 0,3 proc.

Projekto vertė – 136 mln. eurų

„Labai svarbu, kad Klaipėdos uosto veikla ir jos plėtros planai yra vertinami tarptautiniu mastu. Tai didžiulė paskata tęsti pradėtus ir inicijuoti naujus projektus, kurie padės Klaipėdos uostui būti konkurencingam. Tik tikslingos ir tvarios investicijos bei darni plėtra gali užtikrinti, kad vienintelis šalies jūrų uostas ir toliau kurtų pridėtinę vertę valstybei ir jos žmonėms“, – akcentavo Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Bendra projekto vertė siekia 136 mln. eurų. Projektus planuojama baigti iki 2023 m. pabaigos.

„Šiaurės investicijų banko sprendimas skirti paskolą Klaipėdos jūrų uosto tobulinimo projektams byloja, kad esame patikimas partneris, o mūsų įgyvendinami projektai turi potencialo. Labai svarbu, kad, net ir įsivyraujant sudėtingam ekonominiam laikotarpiui, galėsime užtikrinti nenutrūkstamas investicijas į darnią plėtrą. Jos leis uostui operatyviai reaguoti į rinkos pokyčius, jūrų uostui padės būti ekonomiškai gyvybingam ir suteiks plačias galimybes Lietuvos rangovams, galėsiantiems prisidėti prie uoste įgyvendinamų projektų“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius, l. e. generalinio direktoriaus pareigas, Vidmantas Paukštė.

Aukščiausias kredito reitingas

Klaipėdos valstybinis jūrų uostas yra svarbi Lietuvos tranzito politikos dalis.

Uostas yra vienas didžiausių regione ir pastaraisiais metais pirmavo pagal krovinių apyvartą Baltijos šalyse.

Vien per 2019 m. Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste perkrauta 46,3 mln. tonų krovinių.

NIB yra tarptautinė finansinė institucija, priklausanti aštuonioms šalims narėms: Danijai, Estijai, Suomijai, Islandijai, Latvijai, Lietuvai, Norvegijai ir Švedijai.

Bankas finansuoja privačiuosius ir viešuosius projektus šalyse narėse ir už jų ribų.

Tarptautinės skolinimosi reitingų agentūros „Standard & Poor,s“ ir „Moody,s“ yra suteikusios NIB aukščiausią įmanomą AAA/Aaa kredito reitingą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų