Pereiti į pagrindinį turinį

Ką peni įtartini konkursai?

2012-05-17 05:00
Ką peni įtartini konkursai?
Ką peni įtartini konkursai? / Vytauto Petriko nuotr.

 

„Ar jūs visada perkate pigiausią duoną?“ – taip įmonės „Klaipėdos bendrabutis“ vadovai aiškino, kodėl rūpintis šilumos ūkiu išrinkta ne už mažiausią kainą paslaugą siūliusi atlikti įmonė. Jie teigia, kad taip apsisprendė gyventojai. Tačiau paaiškėjo, kad daugelis jų apskritai nieko nežino apie tokį sprendimą.

Mažiausia kaina netiko

Savivaldybei priklausanti įmonė „Klaipėdos bendrabutis“ 28 savo administruojamiems namams šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojų ieškojo vasarį. Kainų apklausoje dalyvavo 7 įmonės.

Teikti paslaugą už mažiausią kainą – 0,065 lito už kv. metrą siūlė įmonė „Lamberta“. Už kitų apklausos dalyvių pasiūlymus šis buvo mažesnis nuo pusantro iki trijų kartų. Minėta bendrovė siūlėsi prižiūrėti vandens ūkį už vienodą visiems namams įkainį.

Tačiau bendrovė paslaugas teikti buvo pasirinkta tik keturiems iš 28 namų.

Prižiūrėti kitas bendrabučių šildymo ir karšto vandens sistemas pavesta dviem įmonėms – 11 „Skaidrolai“ ir 12 „Velmai“.

Šių bendrovių pasiūlytas įkainis buvo iki 2,5 karto didesnis nei pasiūlytas įmonės „Lamberta“.

Teikti paslaugą kai kuriems namams nei „Velma“ ar „Skaidrola“ pigiau siūlė ir kitos apklausoje dalyvavusios įmonės. Tačiau nebuvo pasirinktos ir pastarosios.

Kai kuriose konkurso pozicijose bendrovės „Velma“ ar „Skaidrola“ pagal kainą užėmė tik trečią ar ketvirtą vietą.

Viską sprendė gyventojai?

Įmonės „Klaipėdos bendrabutis“ direktorius Stanislovas Kulėša aiškino, kad šildymo sistemų ir karšto vandens sistemų prižiūrėtoją renkasi ne administratorius, o gyventojai.

„Buvo atliktas balsavimas raštu. Gyventojams įteikti biuleteniai ir jie apsisprendė. Mes tik suskaičiavome balsus ir išaiškinome, kas laimėjo“, – tvirtino vadovas.

Anot S.Kulėšos, kodėl gyventojai pasirinko brangiau paslaugą teikiančią įmonę, neaišku.

„Aštuonis namus, esančius Debreceno ir Rambyno gatvėse, anksčiau prižiūrėjo įmonė “Velma„. Jie ir liko šiai bendrovei. Gal kaimynai pasiklausinėjo ir taip pat pasirinko ją? “Skaidrola„ namuose likviduodavo avarijas. Gal gyventojai žino tą įmonę ir pasirinko. Gal prižiūrėtojai agitavo gyventojus?“ – svarstė vadovas.

„O jūs parduotuvėje visada perkate pigiausią duoną?“ – apie konkurso reikalus pasiteiravusios dienraščio korespondentės klausė įmonės „Klaipėdos bendrabutis“ direktoriaus pavaduotoja Daiva Gelžinienė.

Ji pasakojo, kad namuose buvo organizuojami susirinkimai, kuriuose šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojai galėjo prisistatyti. Susirinkimuose esą dalyvavo tik keli atstovai.

Balsavusiųjų duomenis slepia

D.Gelžinienė pabrėžė, kad žmonės bijo nepažįstamų įmonių, nors mažiausią kainą siūliusi bendrovė šioje srityje turi 20 metų patirtį.

„Žinoma, nebuvo taip, kad visi gyventojai balsuotų už vieną įmonę. Ypač reikštos kelios pozicijos. Šiuo atveju kalbame apie daugumos (50 proc.+1) būstų savininkų nuomonę“, – teigė pavaduotoja.

Pasak D.Gelžinienės, balsavimo biuleteniai yra saugomi. Paprašyta nurodyti bent kelis gyventojus, kurie pasisakė už brangiau paslaugą siūlančias įmones, ji atsisakė tai padaryti.

„Nežinau, ar galiu atskleisti tokius duomenis. Gal tas žmogus nenorės bendrauti ir viešai pateikti savo motyvų. Nenorėčiau prisiimti tokios atsakomybės. Jūs galite atlikti apklausą“, – siūlė pavaduotoja.

Apie apklausą girdėjo

Dienraščio „Klaipėda“ žurnalistai nuvyko į Taikos prospekto 18 namą, kurį administruoja įmonė „Klaipėdos bendrabutis“.

Paaiškėjo, kad dauguma apklaustų gyventojų apskritai nežinojo apie vykdomą apklausą šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojams parinkti.

Gyventoja Regina Vaškienė tvirtino, jog išties girdėjo apie apklausą, bet joje nedalyvavo. Moteriai buvo naujiena, kad pasirinkta brangesnę paslaugą teikianti įmonė.

„Pigesnė paslauga yra geriau. Reikia taupyti. Juk trūksta pinigų“, – teigė moteris.

Šiai jos minčiai pritarė ir kiti namo gyventojai.

Viena moteris tvirtino, kad dalyvavo apklausoje. Gyventoja teigė, kad balsavo už įmonę „Skaidrola“.

„Balsavau, nes visi balsavo ir tą daryti pasiūlė administratorių darbuotoja. Sakė, kad geriau rinktis tą įmonę. Dabar nieko nepadarysi. Viskas nuspręsta“, – tvirtino gyventoja.

Pigiausias nėra geriausias

Paklausta, kam organizuoti kainų apklausas, jei vis tiek viską sprendžia gyventojai, D.Gelžinienė aiškino: „Savininkai juk turi į kažką orientuotis. Paskutinis konkursas prižiūrėtojams išrinkti buvo organizuojamas prieš dešimt metų. Nuo to laiko daug kas pasikeitė namuose“.

Pavaduotojos nuomone, apklausos metu pateikta mažiausia kaina nėra reali. Be to, kiekvienam namui turėtų būti pateiktas skirtingas įkainis, nes šie yra skirtingo dydžio, būklės.

Tačiau viena nugalėtoja paskelbta įmonė taip pat daugumą namų siūlėsi prižiūrėti už tą patį įkainį.

„Savivaldybės apskaičiuotas maksimalus tarifas yra 14–16 centų. Keista, kad namus galima prižiūrėti už trigubai mažesnę kainą. Išeitų, kad specialistai blogai skaičiuoja. Tačiau, manau, kad jie skaičiuoja gerai, kad darbai būtų atlikti kuo taupiau. Įmonė žadėjo motyvuoti savo mažiausią kainą, bet kaip tai galima padaryti. Gali įvertinti darbuotojų atlyginimą, bet ne avarijų skaičių“, – dėstė D.Gelžinienė.

S.Kulėša pabrėžė, kad ne visada už mažiausią kainą būna geriausia paslauga.

„Abejoju, kad už tuos 6,5 cento įmonė atliktų darbus ir nepateiktų papildomos sąskaitos“, – tvirtino direktorius, nors dėl priežiūros yra pasirašoma sutartis, kurioje numatyta, kokius darbus reikia atlikti.

Rezultatai pribloškė

Pigiausiai paslaugą siūliusios teikti bendrovės „Lamberta“ direktorius Jonas Kondratas akcentavo, kad jo įmonės siūlyta kaina yra visiškai pagrįsta.

Įmonė pajėgi dirbti už tokį užmokestį. Tokius įkainius ji siūlė visiems konkursams, organizuotiems per pastaruosius dvejus metus.

„Ekonominis sunkmetis tebesitęsia. Žmonės neturi pinigų. Todėl mes pasirinkome socialiai orientuotą kainą. Labai keista, kad bendrabučių gyventojai nepasirinko mūsų. Juk ten gyvena žmonės, kurie negali daug mokėti – studentai, jaunos šeimos“, – pasakojo J.Kondratas.

Vadovas pabrėžė, kad pastaruoju metu per konkursus pasiūlius didelę kainą nelaimėsi.

„Dabar dirbame be pelno. Svarbiausia išsilaikyti, išlaikyti darbuotojus“, – teigė J.Kondratas.

Kitos įmonės „Vakarų santechnika“, kuri taip pat kai kuriuos namus siūlė prižiūrėti pigiau nei konkurso nugalėtojai, direktoriui Mindaugui Prialgauskui pasirinkimas irgi buvo sunkiai suprantamas.

„Jei tokia žmonių nuomonė, nieko nepadarysi. Nebūtų keista, jei būtų geresni laikai. Nesame prievaizdai, kad tikrintume rezultatus. Gavome pranešimą, kad nelaimėjome ir tiek“, – teigė vadovas.

M.Prialgauskas pabrėžė, kad patys gyventojai turi domėtis, kiek balsavimo rezultatai atspindi jų nuomonę. Tačiau žmonės nėra aktyvūs.

„Gal dėl to ir nutinka ne visai logiški dalykai“, – svarstė vadovas.

Organizuos iš naujo

Konkurso, kuriuo metu buvo išrinkti šildymo sistemų prižiūrėtojai, rezultatai keisti pasirodė ir Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojui Viačeslavui Karmanovui.

„Žinoma, kad reikėtų pirkti pigesnę paslaugą. Nemanau, kad atsirastų gyventojų, kurie norėtų mokėti brangiau. Reikės aiškintis situaciją. Net neabejoju, kad sulauksime skundų iš gyventojų, kurie nenori mokėti brangiau“, – tvirtino pavaduotojas.

Vis dėlto konkurso rezultatai bus atšaukti. D.Gelžinienė aiškino, kad tai bus padaryta dėl įsivėlusios techninės klaidos. Apklausos metu buvo nurodyti ne tie savivaldybės nustatyti paslaugos kainos maksimalūs tarifai.

„Netikslumus pastebėjo vienas konkurso dalyvių. Procedūrą atliksime pakartotinai. Dabartiniai rezultatai nebegalioja. Visi esame mirtingi ir darome klaidų. Jas ištaisysime, o konkursą organizuosime iš naujo“, – pridūrė pavaduotoja.

Komentaras

Daiva Kerekeš

Vyriausybės atstovė Klaipėdos apskrityje

Šilumos ūkio įstatyme aiškiai pasakyta, kad šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtoją pasirenka daugiabučio namo ir kitų patalpų savininkai. Administratorius tam turi organizuoti susirinkimą ar apklausą raštu. Namo šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūrai gali būti pasirinkta įmonė nebūtinai siūliusi mažiausią kainą. Siūloma atsižvelgti į paslaugos ar darbų kainos ir kokybės kriterijus. Anksčiau iš gyventojų gaudavome skundų, kad pasirinkta dėl didelės kainos. Dėl to, kad jos per mažos, iki šiol skundų nebuvo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų